Het grote ongevallen topic

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Na mijn schuiver heb ik behalve mijn rijgedrag niets aangepast.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik doe vanalles anders: niet meer letten op altijd maximaal snel rijden, alleen nog fietsknopen en nooit steenwegen, en beschermende broek met pads aan de heupstreek en ook handschoenen. Welke zijn de elleboogbeschermers?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het enige wat ik anders doe is er vanuit gaan dat de automobilist je niet ziet. En ik laat me op de rijbaan minder opjagen.

Verder heb ik vanaf dag 1 altijd handschoenen aan met van die kussentjes in de handpalm, dat scheelt enorm bij een valpartij! Mijn ongeluk was een hele dikke bevestiging dat het dragen van handschoenen een juiste keuze was.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Duidelijk cultuurverschil tussen België en Nederland...dit wist ik al toen ik de eerste keer RvV, LBL en La FW reed in de jaren 90. :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

FreddyH schreef: 13 mei 2019, 00:06 Het enige wat ik anders doe is er vanuit gaan dat de automobilist je niet ziet. En ik laat me op de rijbaan minder opjagen.

Verder heb ik vanaf dag 1 altijd handschoenen aan met van die kussentjes in de handpalm, dat scheelt enorm bij een valpartij! Mijn ongeluk was een hele dikke bevestiging dat het dragen van handschoenen een juiste keuze was.
Inderdaad, voor de losse scherpe steentjes in je handpalm oa. Maar wat is het beste, met of zonder vingers? Kan zonder in de zomer voor jou?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

allesstroomt schreef: 13 mei 2019, 00:23 Inderdaad, voor de losse scherpe steentjes in je handpalm oa. Maar wat is het beste, met of zonder vingers? Kan zonder in de zomer voor jou?
Niet alleen voor losse steentjes, je handen raken vaak als eerste de grond en door je snelheid schuur je altijd wat door... Je pols botten zijn dan kansloos.

Vanaf zo'n 6-8 graden heb ik vingerloze handschoenen aan, anders wordt het te warm voor mij. Maar je vingertoppen hoeven minder beschermd te worden, doordat je vingers flexibel zijn valt daar de schade heel erg mee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Belangrijkste aanpassing is in mijn geval een andere route geweest, zoveel mogelijk vermijden van bromfietspaden. Liever een kilometer per dag extra dan geconfronteerd worden met verkeer wat over zo'n pad het erf van een huis / bedrijf op of af wil. Daarnaast was een grote aanpassing de vervanging van de ST2 de ST3 LE.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Aangepaste route inderdaad, die was ik alweer vergeten maar dat heb ik ook gedaan.
Mark78 schreef: 13 mei 2019, 09:57 Daarnaast was een grote aanpassing de vervanging van de ST2 de ST3 LE.
Dat is geen aanpassing, dat is een gevolg van dat je ST2 ietwat total loss was.

Bij mij waren mijn handschoenen total loss, dit is wat ik hierboven bedoelde met: "dit wil je niet met je pols botten opvangen"
handschoen.jpg
handschoen.jpg (575.35 KiB) 2453 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

WFVst5 schreef: 13 mei 2019, 00:09 Duidelijk cultuurverschil tussen België en Nederland...dit wist ik al toen ik de eerste keer RvV, LBL en La FW reed in de jaren 90. :ay
IZBNWWJB... (Ik Zou Begod Niet Weten Wat Je Bedoelt) :bn:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WFVst5 schreef: 13 mei 2019, 00:09 toen ik de eerste keer RvV, LBL en La FW reed in de jaren 90.
Tony Mb schreef: 13 mei 2019, 12:25 IZBNWWJB... (Ik Zou Begod Niet Weten Wat Je Bedoelt) :bn:
RvV = Ronde van Vlaanderen

LBL = Liège-Bastogne-Liège

La FW = La Flèche Wallonne
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie