Fietsostrade verboden voor SP, waar nog?

gvanaco
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 dec 2018, 12:07
Locatie: Middelpunt Vlaanderen
Merk SP: Stromer

Op de fietsostrade nr F44 Dendermonde - Mechelen op het deel van Londerzeel station tot Ramsdonk is het niet toegankelijk voor de speed pedelec. Er staat een verbodsbord en uitzonderlijk voor fietsen en brommer klasse A.
Zonde om dit stuk te verbieden.

Weten jullie nog verboden delen op fietsostrade?
ST3, wit, Large, 983 Wh
Gebruikersavatar
Rene
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2017, 06:45
Locatie: Vlaams Brabant
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Op de fietsostrade Leuven - Brussel, is het stuk van Kortenberg naar Nossegem blijkbaar ook verboden voor speedbikes?
Stromer ST3 Pinion LE ABS
15km Kampenhout - Zaventem
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Op de veel jaagpaden mag je volgens die zelfde bordjes ook niet rijden met een SP. Ik hou het er maar op dat het te duur is om al die borden aan te passen :mrgreen:
Wel krijg ik wel eens toe geroepen dat wij hier niet mogen rijden met onze SP... Jammer dan.
Toch rijdt ik bewust een stukje trager op de drukke stukken of waar er veel huizen staan, iets dat jammer genoeg nog niet erg veel navolging krijgt van de mede SP gebruikers en wielertoeristen. Deze gaan dan met blik op oneindig vol op de trappers.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Op sommige plaatsen houdt de fietsostrade (wat een naam, op veel plaatsen “strade” onwaardig) gewoon op in ‘t centrum, staat er plots een bord D9 of D10 of kom je ineens op een dubbel rijrichting fietspad enkel voor fietsers en “A‘s” :ck:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Rene
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2017, 06:45
Locatie: Vlaams Brabant
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

En ook medewerkers van de provincie Vlaams Brabant begrijpen het zelf niet!
Ikzelf neem de regels dan ook niet te strikt
Stromer ST3 Pinion LE ABS
15km Kampenhout - Zaventem
Gebruikersavatar
Draftsman
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
Locatie: Merelbeke
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 38000

De F7. Deze volgt de spoorlijn Gent-Kortrijk, met dus om de zoveel meter een weg die je kruist thv spoorwegovergangen. Op deze 'secties' mag je afwisselend dan weer wel, dan weer niet met de SP. Idem voor bromfietsen klasse A. Andere delen zijn dan weer stukken rijbaan (lees 'sluiproutes') die het label 'fietssnelweg' gekregen hebben... Lekker duidelijk :ck: Zal wel van gemeente tot gemeente afhangen hoeveel moeite ze willen doen om die borden aan te passen.

Soit, het stuk waar ik de fietsostrade oprij zijn SP's toegelaten. De stukken waar ik niet mag rij ik dan wat trager (standje 2).
jve66816 schreef: 25 apr 2019, 21:08 op veel plaatsen “strade” onwaardig
Idd, het stuk vanaf de R4 rond Gent tot aan De Pinte is gewoon een (nieuwe) grindweg: stoffig in de zomer, een slijkboel in de winter. Benieuwd of ze dit nog zullen asfalteren...
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
Poetie
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2019, 19:50

Ikzelf heb een mail gestuurd naar de provincie West-Vlaanderen. Op mijn traject tussen Ieper en Roeselare (blijkbaar de stroroute genoemd) is het volgens de borden ook niet toegestaan. Dit kreeg ik als antwoord:

Geachte heer,

Voor alle wegbeheerders is het nog wat zoeken hoe om te gaan met speedpedelecs.
We hebben dit een tijd geleden al intern besproken en het is wel degelijk de bedoeling om op groene assen in beheer van de Provincie die geselecteerd zijn als fietssnelwegen ook speedpedelecs toe te laten.

De aanpassingen van het reglement zijn bezig en het is de bedoeling om speedpedelecs nog voor de zomer toe te laten op de Stroroute.
De inrichting van deze groene as voldoet nog niet volledig aan de normen van een fietssnelweg, maar ook daar werken we aan om op korte termijn stappen vooruit te zetten.

Met vriendelijke groeten,

Provincie West-Vlaanderen
dienst mobiliteit en infrastructuur
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Rene schreef: 25 apr 2019, 19:24 Op de fietsostrade Leuven - Brussel, is het stuk van Kortenberg naar Nossegem blijkbaar ook verboden voor speedbikes?
Het viel me nog niet eerder op, maar nu mijn aandacht erop wordt getrokken valt het me dus ook op ... voor een ommetje langs de Leuvensesteenweg ga ik vriendelijk bedanken ... :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tja, die fietssnelwegen zijn ook gewoon veel geblaat en weinig wol, zonder duidelijke visie. Hier liggen fietssnelwegen die ook wandelpaden zijn, en die ook door landbouwers gebruikt worden. Iedere keer die tractoren over de fietssnelweg zijn gereden, is het een moddersnelweg.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En die modder is dood-eng om overheen te stromeren. Heb ik hier ook altijd last van tijdens de aardappeloogst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie