Oplader hapert soms

ocra

Ik heb dit ook, schoonmaken, spray werkte bij mij niet. Wat wel werkte is zorgen dat er geen spanning op de kabel staat. Ik gebruik mijn enkelband om de kabel eerst aan de bovenbuis te hangen alvorens hem aan te sluiten.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Mijn lader stopte er ook enkele dagen achter elkaar ergens halverwege. Na opnieuw de stekker in ST3 te stoppen startte het laden weer en werd de accu wel vol geladen. Ik heb de stekker van de lader bekeken en die was schoon. Met een zaklamp daarna de connector in de ST3 bekeken. Daarin zat een klein metalen spaantje aan de magneet. Na verwijderen trad het probleem niet meer op.
Overigens verzamelt de magneet van het klepje ook stalen spaantjes. Ik vermoed dat de stekker een keer over de grond is gegaan in de garage en e.e.a. heeft opgevist van de vloer. Voordat je gaat laden eerst stofzuigen :bu:
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dopje voor de laadstekker kopen bij Van Zijp Techniek en je bent er vanaf:

https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... dekseltje/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ken ik. Dopje staat voor volgende week op de planning om op te halen. Je moet toch een doel hebben om te Stromeren.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

ocramarco schreef: 26 apr 2019, 20:31 Ik heb dit ook, schoonmaken, spray werkte bij mij niet. Wat wel werkte is zorgen dat er geen spanning op de kabel staat. Ik gebruik mijn enkelband om de kabel eerst aan de bovenbuis te hangen alvorens hem aan te sluiten.
Enkelband? Ex bajesklant?? :geek:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
ocra

WFVst5 schreef: 27 apr 2019, 00:16
Enkelband? Ex bajesklant?? :geek:
Zou wel makkelijk zijn als je hem zo aan de fiets kan hangen ;)

Voor de duidelijkheid bedoelde deze:
Afbeelding
Flukker
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2019, 09:28
Locatie: Kempen

Heb het nu ook een keer gehad. Stekkers gekuist etc... niets hielp. Rode lichtje bleef knipperen. Enkel terwijl batterijlader aangesloten was aan fiets, stekker uit stopcontact getrokken en terug ingestoken en laden begon. Daarna niet meer voorgehad. Ik dacht echter dat strömer voorschreef om eerst lader in stopcontact te steken en dan pas stekker in fiets/batterij.
rollie65
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2019, 01:33

Mijn eerste lader heeft het ook begeven na 3 of 4 ladingen.
Heb hem 2 x vervoerd in rugzak naar werk dus zonder schokken oid. , netjes vervangen door FM en ik heb ineens (de pokkedure) trage reislader bijgekocht voor op werk of onderweg.
Deze bevat geen losse onderdelen en past in klein zijzakje van bagagedragertas.
Ik kan deze gebruiken omdat ik maar vanaf 60¨% moet laden op het werk en daar 8 uur tijd voor heb.
Moet je meer laden dan kom je in tijdnood omdat deze maar 65 watt geeft.
Maar misschien toch een tip voor iemand die net als ik niet teveel moet laden en de logge fragiele lader wil ontzien.
Ik maak deze trouwens tijdens het laden vast op mijn bovenbuis met de Velcrostrip die rond het batterijvak zat , extra veiligheid tegen vallen en stoten.
Groetjes.
Plaats reactie