zomer kledij (voornamelijk tegen insecten)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 01 apr 2019, 19:42 Ik zat er meer aan te denken als geschenk voor De Grote Roerganger van dit onvolprezen forum :bf:
Geen idee wie dat is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
thorVN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2019, 06:23
Locatie: belgië

wel de voornaamste reden waarom ik dit vraag is omdat ik meestal langs veldwegen rijd. ik passeer ook 2 manege's die echt supper onderhouden wegen hebben waar je voluit kan gaan. idem voor het jaagpad in mechelen (naast de dijle). het probleem op die wegen zijn wel de zwermen van muggen en vliegen en een hommel zo nu en dan.

moest het inderdaad om enkele insecten gaan zou me dat niet zo storen maar het is echt constant dat je word "aangevallen" ik heb het fiets shirtje geprobeerd maar het is me gewoon niet voldoende.
ik kan me wel voorstellen dat dit inderdaad geen algemeen voorkomend probleem is :lol:
heb me recent een motorhelm aangeschaft en die doet het prima , alleen wel veel kuiswerk aan het vizier
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

thorVN schreef: 01 apr 2019, 20:28 maar het is echt constant dat je word "aangevallen" ik heb het fiets shirtje geprobeerd maar het is me gewoon niet voldoende.
ik kan me wel voorstellen dat dit inderdaad geen algemeen voorkomend probleem is :lol:
Het is hier in Friesland al net zo erg hoor, zeker tijdens het "gouden uurtje". Helm en bril zijn absoluut onmisbaar, mond dichthouden ook. Als ik een half uur gereden heb zitten de hele voorkant van mijn bovenlijf en mijn armen onder de dode vliegjes, best wel yuk. Maar ik vind het geen reden om mijn armen te bedekken, het doet bijna nooit pijn. T-shirt gaat na 1 rit meteen de was in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hier idem, ik ga tussen de boerderijen door, een paar waar ook wat paarden staan. Als ik mijn mond open houd dan heb ik gegeten als ik thuis ben...
Maar ook voor mij geen te warme kleding. Zeker niet als het warmer is dan 25 graden!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Op mijn route ook wel last van.
Vizier van de helm naar beneden en buff voor neus en mond, op mijn armen stoort mij inderdaad ook niet zo.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Stroming

Ik heb hier ook enorm veel last van in de zomermaanden. Ik rijd een afstand van 15 km doorheen een goed aangelegd bospad en moet de insecten af en toe met zwermen doorkruisen. Meermaals eentje in m'n keel gekregen met de gevolgen van dien :ai
Ik zoek eigenlijk een flinterdun netje met kleine poriën dat lucht doorlaat en je rond de zone van je mond kan doen (zoals zo'n halsverwarmer, maar dan niet om me te verwarmen en niet zo groot). Het enige dat ik kon vinden is dit: https://www.bikester.nl/had-sl-mesh-tub ... v_chn=shop
Mocht iemand andere suggesties hebben, hoor ik ze graag!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Stroming schreef: 19 apr 2019, 21:08
Ik zoek eigenlijk een flinterdun netje met kleine poriën dat lucht doorlaat en je rond de zone van je mond kan doen (zoals zo'n halsverwarmer, maar dan niet om me te verwarmen en niet zo groot).
Ik volg....tot nu toe trek ik altijd mijn plan met de dunste buffjes die ik kan vinden maar bij zeer warm weer zijn deze ook te warm. Helaas nog niets anders gevonden.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Plaats reactie