Wat wordt de introductie in 2020?

Stromer Community Lounge.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 4074
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven

Re: Wat wordt de introductie in 2020?

Bericht door FreddyH » 15 apr 2019, 11:23

Kleinere Laufräder hingegen bieten eine grössere Agilität und damit die Möglichkeit schmalere Lenker zu fahren.
En dan te bedenken dat het stuur van de ST2 een stuk breder is dan die van mijn fiets, terwijl ik 28" wielen heb :bj
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Gebruikersavatar
J3R
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 421
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Re: Wat wordt de introductie in 2020?

Bericht door J3R » 15 apr 2019, 12:04

Zou mooi zijn dat er in de toekomst een logische lijn komt in het Stromer aanbod; van enigszins betaalbaar ST1 tot een luxe premium ST5. Daarnaast zie ik wel mogelijkheden voor een (tour)frame waar je meer rechtop zit; de huidige sportievere MTB-zit is niet iedereen zijn ding.
En inderdaad; de laders graag ook een kwaliteits-verbetering (geluid/degelijkheid/capaciteit) en logische lijn. :mrgreen:
🇳🇱 🚲 Stromer ST3 🔋 Li-ion 983Wh

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2258
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Wat wordt de introductie in 2020?

Bericht door Daniel1975 » 15 apr 2019, 15:27

Naar mijn bescheiden mening is een SP niet geschikt voor een echte toerhouding..... Een hoog zwaartepunt is zeer zeker niet bevorderlijk voor je wegligging en wendbaarheid. Wat Stromer nu aan gaat bieden op de ST3 (verhoogde stuurpen) zal denk ik wel de max zijn wat ze gaan doen.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 4074
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven

Re: Wat wordt de introductie in 2020?

Bericht door FreddyH » 15 apr 2019, 16:30

Naar mijn bescheiden mening is een SP prima geschikt voor een toerhouding. Mijn fiets is maar marginaal minder stabiel dan een ST2 en ongeveer even wendbaar als een ST5. Het verschil in stabiliteit zit hem volgens mij meer in een degelijker frame dan in het hogere zwaartepunt.
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

pvg
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 321
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wat wordt de introductie in 2020?

Bericht door pvg » 15 apr 2019, 18:53

Daniel1975 schreef:
15 apr 2019, 11:19
Tomasj schreef:
15 apr 2019, 08:42
Een wilde droom voor 2020 als grote introductie : betere en betrouwbare laders.
Gewoon een deftige reislader, die 100 Watt laadvermogen heeft ipv de pathetische 65Watt van de huidige CR65..
De gewone sterke lader mag ook wel duurzamer en goedkoper.....
Gewoon 1 goede lader die ook als reislader bruikbaar is: ca 200W, volledig metaal, zonder fan (behuizing als koelribben), een vaste powerkabel (ipv die euro-kabel die makkelijk los komt...) en een laadindicator.
🇾🇪🏠🏭 50 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 510
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Contacteer:

Re: Wat wordt de introductie in 2020?

Bericht door mboelis » 15 apr 2019, 18:56

Als er een toerversie komt voor de klanten die alleen woon-woon of camper-camper verkeer rijden dan mogen ze de actieradius wel gaan vergroten of een snellaad mogelijk maken. De huidige lader laadt zo’n 22% per uur bij.
Een ultra-light versie van 20kg lijkt mij ook wel wat.
/Marco
ST3 2019 (18/2 koop, 2/3 levering) Sport L Cool White 983Wh, Ortlieb Office Bag & Front Roller Plus, Abus Bordo&Pedelec 2.0 ACE geel, Van Zijp spatbordverlenger 175 & bidonhouder, Bibia Touring spatlap, Spurcycle Silver ww 15,1 km,

pvg
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 321
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wat wordt de introductie in 2020?

Bericht door pvg » 15 apr 2019, 19:12

Actieradius kun je zelf vergroten door je snelheid te beperken. Stromer heeft vooralsnog één van de grootste accu’s. Beperkte actieradius hangt samen met hoge snelheid...
🇾🇪🏠🏭 50 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 10558
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Wat wordt de introductie in 2020?

Bericht door Stromeur » 15 apr 2019, 19:48

FreddyH schreef:
15 apr 2019, 16:30
Naar mijn bescheiden mening is een SP prima geschikt voor een toerhouding. Mijn fiets is maar marginaal minder stabiel dan een ST2 en ongeveer even wendbaar als een ST5. Het verschil in stabiliteit zit hem volgens mij meer in een degelijker frame dan in het hogere zwaartepunt.
Lijkt me een gevalletje en-en.

Ik zou het niet leuk vinden als Stromer toer-fietsen gaat maken. Ik vind de huidige modellen prima, zowel in gebruik als uiterlijk (niet zo ouwe-lullerig). En nu Stromer (eindelijk) met stuurpen- en stuuropties is gekomen denk ik dat ze voldoende klanten die iets willen tweaken van dienst kunnen zijn.

Een sportief frame voorzien van radicalere aanpassingen om nog rechter op te kunnen zitten (ik heb hier weleens Stromers voorbij zien komen met stuurpen-verhogers en verstelbare stuurpennen die verticaal waren gezet) vind ik drie keer niks. Je past een fiets aan naar iets wat het in de basis gewoonweg niet is en ik denk dat je dan beter een ander type fiets kunt kopen.

Wie serieus rechtop wil zitten pakt maar fijn een Klever B45. Dat vind ik, in alle oprechtheid, een briljant ontwerp voor mensen die de voorkeur geven aan een zo recht mogelijke zit. Ik zou 'm zo nemen als mijn rug geen Stromer toeliet:

Klever-B45-premium.jpg
Klever-B45-premium.jpg (227.85 KiB) 1311 keer bekeken
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2731
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Wat wordt de introductie in 2020?

Bericht door Tomasj » 15 apr 2019, 19:54

Als ze dan toch een andere frame set-up willen uitwerken, laat ze dan dat prototype van klever kopiëren en een gravel bike op de markt brengen, met frog legs en de mogelijkheid om er spatborden en bagage drager op te zetten. Ik koop er onmiddellijk één.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 4074
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven

Re: Wat wordt de introductie in 2020?

Bericht door FreddyH » 16 apr 2019, 11:12

Stromeur schreef:
15 apr 2019, 19:48
Lijkt me een gevalletje en-en.

Ik zou het niet leuk vinden als Stromer toer-fietsen gaat maken.
Eens. Ik denk zelfs dat Stromer moet blijven doen wat ze al doen en eventueel onder een andere merknaam rechtere modellen (zelfde technologie maar wellicht wat minder design maar meer functioneel) op de markt kan brengen. Beetje zoals Audi vs. Skoda.

Ik vind de Klever B ook een briljant ontwerp, maar da's toch weer een ander uiterste.
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast