Ondersteuning probleem?

Plaats reactie
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Fiets, ST1X 2018, iets meer dan 1000km gereden.
Tot nu toe prima gereden, tot gisterenavond.
Stond stil op de veerboot, en bij het starten gaf de fiets sensorfout aan. (vraag me niet meer welke)
Heb direkt de trapsensor gecalibreert, en kon weer rijden. Heb wel het gevoel dat de ondersteuning iets "anders is", nerveuzer, lijkt alsof het iets minder hard trappen direkt in inhouden resulteert, waar dit vroeger niet het geval was. Ik rij al van dag 1 in stand 3 met 100% gevoeligheid.
Deze ochtend was het gevoel nog steeds hetzelfde. Onderweg, (weer op de veerboot), nog eens alles bekeken, en tot mij verbazing, stond de linkerasmoer van het wiel los. Het deze met een passende inbussleutel handvast gedraaid, een momentsleutel heb ik niet op zak, vanavond thuis trek ik hem wel op de juiste spanning.
Iemand nog tips?
Tsss.....
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo, de linker achtersmoer los? Dat zou niet mogen! Als je code 210208 krijgt dan weet de fm wat te doen! Bij mij leek de St1x stotterend af te remmen, ook viel de ondersteuning weg, na herstart en kalibratie idd weer goed.
Na contact schoonmaak, zie mijn bericht mbt stof op de contacten, lijkt t wel beter te gaan, vandaag wind tegen, en dat remt ook af, nog even aanzien.. Succes met de oplossing van de St1x probleem! Wim
St7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RudydG schreef: 11 apr 2019, 12:13 Fiets, ST1X 2018, iets meer dan 1000km gereden.
Heb je de eerste servicebeurt na aflevering al gehad bij je FM?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Stromeur schreef: 11 apr 2019, 16:11
RudydG schreef: 11 apr 2019, 12:13 Fiets, ST1X 2018, iets meer dan 1000km gereden.
Heb je de eerste servicebeurt na aflevering al gehad bij je FM?
Nee, het plan was 1500km.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Even los van het feit dat de achterwielbout gewoon niet los mag raken: recht uit de fabriek kunnen boutjes van een nieuwe fiets (dus ook van een Stromer) tijdens de eerste paar 100km toch onverhoopt wat losser gaan zitten, net als dat rem- en versnellingskabels misschien nog wat rekken. Die eerste servicebeurt is er onder meer zodat de FM al die boutjes kan nalopen en indien nodig aantrekken.

Het aandraaimoment van de achterwiel-bout is van invloed op de werking van de trapsensor en daarmee ook op het gedrag van de ondersteuning. Op basis van wat jij omschrijft kan het bijna geen toeval zijn en heeft dit waarschijnlijk met elkaar te maken. Ik zou het probleem waar je nu tegenaan loopt aangrijpen om meteen die eerste servicebeurt te laten uitvoeren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Stromeur schreef: 11 apr 2019, 16:16Even los van het feit dat de achterwielbout gewoon niet los mag raken: recht uit de fabriek kunnen boutjes van een nieuwe fiets (dus ook van een Stromer) tijdens de eerste paar 100km toch onverhoopt wat losser gaan zitten, net als dat rem- en versnellingskabels misschien nog wat rekken. Die eerste servicebeurt is er onder meer zodat de FM al die boutjes kan nalopen en indien nodig aantrekken.

Het aandraaimoment van de achterwiel-bout is van invloed op de werking van de trapsensor en daarmee ook op het gedrag van de ondersteuning. Op basis van wat jij omschrijft kan het bijna geen toeval zijn en heeft dit waarschijnlijk met elkaar te maken. Ik zou het probleem waar je nu tegenaan loopt aangrijpen om meteen die eerste servicebeurt te laten uitvoeren.
Denk inderdaad dat dat wijsheid is.
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Toch even de bout op 20n getrokken, fiers gedraagd zich weer normaal nu.
Stel eerste onderhoud nog 500km uit, tenzij het issue terugkomt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Wat had ik deze ochtend voor? Het schroefje van het spatbord losgekomen. gelukkig op het werk geraakt, want het inbussleuteltje dat ik bij had geraakte niet tussen het frame.
Ja, hij moet over een paar honderd km binnen voor de eerste beurt, maar toch...
Op een rijtje:
-lader defect (het bewuste rammeltje)
-Boutjes bagagerekje losgekomen (was ik eigenlijk wel voor gewaarschuwd)
-Claxon niet werkend
-Sensorfout / losstaan van achteras
-Boutje van spatbord los

Op zich is het een fantastisch rijdende fiets. Maar voor een uitgerijpt model van dit geld had ik anders verwacht.
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

RudydG schreef: 11 apr 2019, 19:10 Toch even de bout op 20n getrokken, fiets gedraagd zich weer normaal nu.
Stel eerste onderhoud nog 500km uit, tenzij het issue terugkomt.
Plaats reactie