Groene golf voor fietsers in Flevoland

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Klopt, ik doe een aantal aannames.
Ik zal eens kijken aan wie bij de gemeente ik die vraag kan stellen. De bewuste kruispunt is nog niet klaar, de stoplichten staan er nog niet. Fietsers kunnen (sinds kort weer) tussen de bouwwerkzaamheden door oversteken.
Ik kan de App wel testen bij een aantal andere kruispunten in Almere. Ik zal de App weer installeren en die test eens uitvoeren. Gelukkig is een App opnieuw installeren een fluitje van een cent.

In het centrum van Almere (4 km rijden, op de Stromer een "eitje") zijn er zes stoplichten waar ik het gebruik kan testen.
Na het schoonmaken van de fiets en het plaatsen van een schone ketting, zal ik vanmiddag dit rondje eens gaan rijden. Enig probleem is wel dat speed pedelecers in Almere binnen de bebouwde kom op de weg moeten rijden. :bu:
Bijlagen
IMG_1475.PNG
IMG_1475.PNG (1.14 MiB) 2036 keer bekeken
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 14 apr 2019, 10:42 Ik zal eens kijken aan wie bij de gemeente ik die vraag kan stellen.
:cool2:
Henry schreef: 14 apr 2019, 10:42 Ik kan de App wel testen bij een aantal andere kruispunten in Almere. Ik zal de App weer installeren en die test eens uitvoeren.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, leuk dat je dit wil doen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

He mensen, het zijn verkeerslichten hoor :aq Stoplichten zitten aan de achterzijde van de auto. Je weet wel zo'n milieu onvriendelijk ding, die ik zelf ook heb.

:cool2: :cool2: :cool2:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb het beloofde rondje gemaakt. De Schwung App had door dat ik 1 fietstrip had gemaakt (je moet de App zelf starten, als je over een bepaalde periode geen verplaatsing hebt gaat de App er van uit dat de rit ten einde is en dat het zichzelf kan afsluiten). Daarbij ben ik 13x gezien door Schwung. Jawel, ik heb een dubbel rondje gemaakt. Rondje heen met een te hoge snelheid, rondje terug met een lagere snelheid. De "intelligente verkeerslichten" waren voorzien van een sticker die je attendeerde op de Schwung-App.

Mijn voorlopige conclusies:
- Omdat het best wel druk was in de stad, kon ik moeilijk vaststellen of de verkeerslichten reageerde op mijn aanwezigheid of omdat de persoon "aan de andere kant van het kruispunt" al eerder op de STOP-knop had gedrukt. Dit vereist dus een nieuw onderzoek, maar dan op een tijdstip dat er veel minder mensen (fietsers, maar ook voetgangers) op straat zijn.
- Bij het enkele verkeerslicht waar ik als enige stond te wachten, hoefde ik de STOP-knop niet in te drukken om mijn aanwezigheid kenbaar te maken. Ik vond dat ik daar redelijk snel groen licht kreeg.
- Soms lagen de stoplichten logisch in elkaars verlenge. Ik constateerde in dat enkele geval dat "het volgende intelligente verkeerslicht" uit gaat van een lagere gemiddelde snelheid. Als ik met een te hoge gemiddelde snelheid bij het volgende verkeerslicht aan kwam, moest ik alsnog wachten (ervaring bij heenweg versus ervaring bij terugweg). Op zich is dat van die lagere gemiddelde snelheid logisch, want binnen de bebouwde kom moet ik met een Speed Pedelec eigenlijk op de weg rijden.
- Het accugebruik: niet op gelet. Ga ik de volgende keer doen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lamkram schreef: 14 apr 2019, 16:11 He mensen, het zijn verkeerslichten hoor :aq Stoplichten zitten aan de achterzijde van de auto. Je weet wel zo'n milieu onvriendelijk ding, die ik zelf ook heb.

:cool2: :cool2: :cool2:

Groet Mark
Zitten volgens mij ook op jouw Stromer hoor
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Klopt Tomasj. Moet daar nog even aan wennen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

FreddyH schreef: 13 apr 2019, 20:48
Lamkram schreef: 13 apr 2019, 14:48 Word wel een beetje privacy moe trouwens.
Moe van het nadenken over privacy of moe van het schaamteloze schenden van jouw recht op privacy?

Indien dat eerste: er staat toch best wat op het spel.
Beetje offtopic, maar toch wel belangrijk denk ik: Ik las vanochtend deze column die heel duidelijk maakt waar we met z'n allen naartoe gaan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ik heb de app geïnstalleerd en zie dan:
Deelnemende gemeentes:
- 's-Hertogenbosch
- Breda
- Hilversum
- Almere
- Lelystad
- Noordoospolder (Emmeloord)
- Provincie Flevoland (ten zuid westen van Lelystad, ten noord westen Harderwijk)

Helaas niet op mijn traject.
Plaats reactie