Klopt, ik doe een aantal aannames.
Ik zal eens kijken aan wie bij de gemeente ik die vraag kan stellen. De bewuste kruispunt is nog niet klaar, de stoplichten staan er nog niet. Fietsers kunnen (sinds kort weer) tussen de bouwwerkzaamheden door oversteken.
Ik kan de App wel testen bij een aantal andere kruispunten in Almere. Ik zal de App weer installeren en die test eens uitvoeren. Gelukkig is een App opnieuw installeren een fluitje van een cent.
In het centrum van Almere (4 km rijden, op de Stromer een "eitje") zijn er zes stoplichten waar ik het gebruik kan testen.
Na het schoonmaken van de fiets en het plaatsen van een schone ketting, zal ik vanmiddag dit rondje eens gaan rijden. Enig probleem is wel dat speed pedelecers in Almere binnen de bebouwde kom op de weg moeten rijden.
Groene golf voor fietsers in Flevoland
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
He mensen, het zijn verkeerslichten hoor Stoplichten zitten aan de achterzijde van de auto. Je weet wel zo'n milieu onvriendelijk ding, die ik zelf ook heb.
Groet Mark
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
Ik heb het beloofde rondje gemaakt. De Schwung App had door dat ik 1 fietstrip had gemaakt (je moet de App zelf starten, als je over een bepaalde periode geen verplaatsing hebt gaat de App er van uit dat de rit ten einde is en dat het zichzelf kan afsluiten). Daarbij ben ik 13x gezien door Schwung. Jawel, ik heb een dubbel rondje gemaakt. Rondje heen met een te hoge snelheid, rondje terug met een lagere snelheid. De "intelligente verkeerslichten" waren voorzien van een sticker die je attendeerde op de Schwung-App.
Mijn voorlopige conclusies:
- Omdat het best wel druk was in de stad, kon ik moeilijk vaststellen of de verkeerslichten reageerde op mijn aanwezigheid of omdat de persoon "aan de andere kant van het kruispunt" al eerder op de STOP-knop had gedrukt. Dit vereist dus een nieuw onderzoek, maar dan op een tijdstip dat er veel minder mensen (fietsers, maar ook voetgangers) op straat zijn.
- Bij het enkele verkeerslicht waar ik als enige stond te wachten, hoefde ik de STOP-knop niet in te drukken om mijn aanwezigheid kenbaar te maken. Ik vond dat ik daar redelijk snel groen licht kreeg.
- Soms lagen de stoplichten logisch in elkaars verlenge. Ik constateerde in dat enkele geval dat "het volgende intelligente verkeerslicht" uit gaat van een lagere gemiddelde snelheid. Als ik met een te hoge gemiddelde snelheid bij het volgende verkeerslicht aan kwam, moest ik alsnog wachten (ervaring bij heenweg versus ervaring bij terugweg). Op zich is dat van die lagere gemiddelde snelheid logisch, want binnen de bebouwde kom moet ik met een Speed Pedelec eigenlijk op de weg rijden.
- Het accugebruik: niet op gelet. Ga ik de volgende keer doen.
Mijn voorlopige conclusies:
- Omdat het best wel druk was in de stad, kon ik moeilijk vaststellen of de verkeerslichten reageerde op mijn aanwezigheid of omdat de persoon "aan de andere kant van het kruispunt" al eerder op de STOP-knop had gedrukt. Dit vereist dus een nieuw onderzoek, maar dan op een tijdstip dat er veel minder mensen (fietsers, maar ook voetgangers) op straat zijn.
- Bij het enkele verkeerslicht waar ik als enige stond te wachten, hoefde ik de STOP-knop niet in te drukken om mijn aanwezigheid kenbaar te maken. Ik vond dat ik daar redelijk snel groen licht kreeg.
- Soms lagen de stoplichten logisch in elkaars verlenge. Ik constateerde in dat enkele geval dat "het volgende intelligente verkeerslicht" uit gaat van een lagere gemiddelde snelheid. Als ik met een te hoge gemiddelde snelheid bij het volgende verkeerslicht aan kwam, moest ik alsnog wachten (ervaring bij heenweg versus ervaring bij terugweg). Op zich is dat van die lagere gemiddelde snelheid logisch, want binnen de bebouwde kom moet ik met een Speed Pedelec eigenlijk op de weg rijden.
- Het accugebruik: niet op gelet. Ga ik de volgende keer doen.
Witte ST3 van maart 2019
Zitten volgens mij ook op jouw Stromer hoor
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
Klopt Tomasj. Moet daar nog even aan wennen.
Groet Mark
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Beetje offtopic, maar toch wel belangrijk denk ik: Ik las vanochtend deze column die heel duidelijk maakt waar we met z'n allen naartoe gaan.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
- Locatie: Amersfoort
Ik heb de app geïnstalleerd en zie dan:
Deelnemende gemeentes:
- 's-Hertogenbosch
- Breda
- Hilversum
- Almere
- Lelystad
- Noordoospolder (Emmeloord)
- Provincie Flevoland (ten zuid westen van Lelystad, ten noord westen Harderwijk)
Helaas niet op mijn traject.
Deelnemende gemeentes:
- 's-Hertogenbosch
- Breda
- Hilversum
- Almere
- Lelystad
- Noordoospolder (Emmeloord)
- Provincie Flevoland (ten zuid westen van Lelystad, ten noord westen Harderwijk)
Helaas niet op mijn traject.