Groene golf voor fietsers in Flevoland

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Voor u gelezen:
652482DF-BC4D-488F-BADD-3FA55F36A743.jpeg
652482DF-BC4D-488F-BADD-3FA55F36A743.jpeg (709.46 KiB) 2911 keer bekeken

Ik zie op de kaart van de app Schwing dat 's-Hertogenbosch ook een fijne stad is om van Schwung gebruik te maken. Daar hebben ze veel intelligente verkeerslichten.

Groet Mark
Laatst gewijzigd door Lamkram op 13 apr 2019, 09:46, 2 keer totaal gewijzigd.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mark, ik hoop dat ze die stoplichten echt "slim" maken en dat ze op basis van de snelheid van de fietser het stoplicht vrijgeven. Als ze in hun berekening uit gaan van een gemiddelde snelheid van 18 km/uur, dan sta je met je Stromer nog regelmatig stil voor het stoplicht om te wachten op het groene licht.
Laatst gewijzigd door Henry op 13 apr 2019, 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Wanneer je in de app kijkt Henry, zie je dat er al een aantal slimme verkeerslichten zijn in Almere. Nog niet veel maar ze zijn, zoals je weet, aardig bezig met de fietspaden. Ook het verkeerslicht op ons nieuwe kruispunt bij de Hollandsebrug is een slim verkeerslicht.

's-Hertogenbosch doet het heel goed.

En ja je hebt gelijk, ze dienen wel je snelheid te meten anders staat de SP-er nog stil.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mark, Ik heb de app gedownload (IPhone) en constateer dat er "in onze buurt" 14 slimme stoplichten zijn. Ik heb geen idee of je altijd versneld groen licht krijgt of alleen "als er verder geen verkeer is". Het artikel suggereert het laatste. Het verkeerslicht bij de Hollandse brug staat er nog niet... maar gaat er binnenkort wel komen.

Eerlijk gezegd wacht ik nu ook al niet voor een rood stoplicht als er in de verste verte geen auto te bekennen is.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Henry schreef: 13 apr 2019, 09:52 Eerlijk gezegd wacht ik nu ook al niet voor een rood stoplicht als er in de verste verte geen auto te bekennen is.
Of juist als je een 1 km verderop een auto ziet aankomen. Als je dan drukt op de knop sta je te wachten totdat de auto ook moet stoppen, waarna je je weg kan vervolgen. Zo hebben er twee last van het stoplicht.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hoe zit het met die app en je privacy? Het is zo natuurlijk gemakkelijk om iemands verplaatsingen te traceren...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

FreddyH schreef: 13 apr 2019, 14:43 Hoe zit het met die app en je privacy? Het is zo natuurlijk gemakkelijk om iemands verplaatsingen te traceren...
Tja, geen idee Freddy. Word wel een beetje privacy moe trouwens.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lamkram schreef: 13 apr 2019, 14:48 Word wel een beetje privacy moe trouwens.
Moe van het nadenken over privacy of moe van het schaamteloze schenden van jouw recht op privacy?

Indien dat eerste: er staat toch best wat op het spel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Na 1 dag de App weer van mijn telefoon verwijderd. De reden:
- Ik verwacht dat de App een aanslag zal doen op de accucapaciteit van mijn telefoon en daar sta ik niet op te wachten.
- Op mijn dagelijkse route kan ik door die App plezier hebben van 1 stoplicht. Vroeger stonden daar geen verkeerslichten en kon je altijd wel ergens tussen twee auto's (zonder gevaar) oversteken. Sinds ze stoplichten hebben geplaatst kan dat ook, maar soms gebeurt dat met een groen verkeerslicht en soms met een rood verkeerslicht. Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om op dat punt te wachten op een groen stoplicht. Als ik over kan steken, dan zal ik dat zeker doen, ongeacht de kleur van het lampje. Nu zijn ze al een tijdje druk bezig met het aanpassen van dat kruispunt, dus als het klaar is ben ik benieuwd of die aanpassing voor de fietsers ook een verbetering is.
- Je hebt veel plezier van de App als het erg rustig op de weg is is. Het gaat uit van het principe dat in rustige perioden alle stoplichten op 1 kruispunt op rood worden gezet en dat het voortuig dat als eerste zijn/haar detectielus raakt groen licht krijgt waarna het stoplicht onmiddelijk weer op rood springt. Dat wat geimplementeerd is op vele kruispunten voor auto's is nu uitgebreid naar de stoplichten voor fietsers. Bij de auto's gaat het systeem uit van een snelheid van 50 km/uur. Ik denk dat het systeem voor de fietsers zal zijn afgesteld op een snelheid van rond de 18-20 km/uur. Daar zullen de speed pedelecs-rijders dus nauwelijks plezier aan beleven. Enig voordeel is dat je niet meer op een knop hoeft te drukken.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou de vraag over de snelheid gewoon eens voorleggen aan de gemeente. Misschien hebben ze er wel aan gedacht, en anders kun je ze op een uitstekend ideeetje brengen, want Flevoland is speed pedelec paradijs.

Mijn indruk is dat je, los van dat je zelf het nut niet inziet van de app, de app zelf nog niet echt hebt getest? In dat geval doe je een aantal aannames die nog niet gestaafd zijn, of heb ik het mis?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie