Het bos en de bomen: pechverhelping in België

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Toch ook benieuwd want ik heb voor mijn nieuwe st3 van de dealer ook een kruisje bij niet autonoom gekregen. Ik zorg er wel voor dat ik correct ba verzekerd ben maar laat het kruisje wel staan. De ba is het belangrijkste om gedekt te zijn.

Los daarvan is mijn ba gecoverd door de familiale verzekering (zwart op wit van hoofdkantoor, niet zomaar van makelaar). Citaat:
Hierbij bevestigen wij dat een speed pedelec met trapondersteuning tot 45km/h met garageknop gedekt is in zijn familiale.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 12 apr 2019, 10:10 Toch ook benieuwd want
Mensen maken er een zootje van. Reden:

1. Mensen vinden de huidige wetgeving onlogisch en concluderen daaruit dat de wetgeving dus niet geldt.
2. Mensen verwarren plannen tot een wetwijziging met een reeds doorgevoerde wetswijziging.
4. Klanten hopen dat mensen die voorgaande denkwijze hanteren gelijk hebben, want klanten zijn gierig en/of principieel en doen moeilijk over een paar tientjes per jaar, wat niks is in vergelijking tot de aanschafprijs van een Stromer + toebehoren.

Waarom het menselijk brein zo werkt? Geen idee. Of dit een specifiek kenmerk van het Belgisch brein en de Belgische cultuur is (vanwege idiote wetgeving?) en of Golvas zijn brein het enige Belgische brein is dat net zo functioneert als het mijne? Ook geen idee. Maar ik zie voorgaande denkwijze m.b.t. dit vraagstuk het hier op het forum bijna dagelijks voorbij komen.

Onbegrijpelijk :bu:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Elke 80 euro die ik kan uitsparen per jaar, laat ik niet liggen. En jawel, zoals je ziet heb ik zwart op wit het bewijs dat ik ba verzekerd ben. Wat de overheid over mijn fiets denkt of weet is in belgie niet van belang. Misschien gaan ze in belgie ooout alle fietsen die autonoom zijn belasten ofzo. Ahja want autonoom rijden betekent niet meetrappen en dus slechter voor je gezondheid, dus duurder voor de ziekteverzekering. Vergezocht, maar ik laat mijn vinkje alleszins staan. Wellicht zou ik zoiets niet doen in Nederland maar hier in Het belgenlandje: met alle plezier.

Enfin, we wijken af. Verzekering juist zetten is belangrijk, de inschrijving niet.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wat je verzekeraar ook allemaal mag beweren en zelfs op papier zet : de enige BA verzekering waarmee je op dit moment wettelijk in orde bent met je Stromer = BA Motorrijtuigen met bijhorend internationaal verzekeringsbewijs, de zgn. groene kaart.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Prima voor jou Golvas! Ik heb al een ongeval met politie bezoek achter de rug zonder BA. weliswaar was er geen derde bij betrokken maar ze hebben er niet naar gevraagd.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het enige dat je daaruit kan besluiten is het feit dat je geluk hebt gehad ... niets meer, niets minder. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Golvas schreef: 12 apr 2019, 13:00 Wat je verzekeraar ook allemaal mag beweren en zelfs op papier zet : de enige BA verzekering waarmee je op dit moment wettelijk in orde bent met je Stromer = BA Motorrijtuigen met bijhorend internationaal verzekeringsbewijs, de zgn. groene kaart.
Is België nog het enige land in de EU waar je als buitenlander de groene kaart bij je moet hebben?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het hangt ervan af in welk land dat voertuig is ingeschreven : worden zonder internationaal verzekeringsbewijs tot het verkeer in België toegelaten motorrijtuigen die gewoonlijk gestald zijn op het grondgebied van: Andorra, Bulgarije, Cyprus, Duitsland, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, San Marino, Slovenië, de Slowaakse Republiek, Spanje, de Tsjechische Republiek, Roemenië, het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland, Zweden, Zwitserland, Vaticaanstad en Servië.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Met gekromde tenen lees ik sommige berichten in dit draadje. Ik heb het over de berichten over het wel of niet moeten/willen afsluiten van de juiste verzekering. Berichten in dit draadje, maar volgens mij ook in andere draadjes.

Net als Stromeur, Golvas, JeroenDG en nog een paar anderen snap ik sommige mensen niet...
Je kent de eis over het autonoom rijden.
Je weet dat een Stromer autonoom kan rijden en dat die dat zelfs kan op twee snelheden.
Je kunt een klein beetje geld per jaar besparen door aan te geven dat de Stromer niet autonoom kan rijden.
Je kunt wellicht nog meer geld besparen door helemaal niks af te sluiten of te melden dat je Stromer slechts €1.000 heeft gekost.
Je hebt kennelijk alleen iemand nodig die dat tegen je zegt, want je weet zelf precies wat nodig is.
Je denkt je te kunnen verschuilen achter een verkeerde interpretatie/verkeerd advies van iemand anders. Een interpretatie of advies die je ook nog eens schriftelijk in bezit hebt.

Mooi! Prachtig! Geweldig! Gefeliciteerd!

...maar kom hier niet uithuilen als blijkt dat je een beroep moet doen op je verzekering en dat de verzekeraar je vervolgens gaat vertellen dat je verkeerd -en dus niet- verzekerd bent omdat de Stromer waarop je rijdt wel degelijk autonoom kan rijden, dat je dat wist en dat jijzelf verantwoordelijk bent voor het juist invullen van alle gegevens.

Tot dat moment heb je geluk en bespaar je jezelf enkele euro’s per jaar.
Witte ST3 van maart 2019
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik hoef inderdaad verder geen bevestiging van de lezers van dit forum dus ga ik op dit onderwerp ook nietnmeer verder. Ik wou enkel toelichten hoe ik het doe. Zo zal ik nooit een niet goedgekeurde helm dragen en altijd de nta norm volgen omdat ik weet hoe zoiets met veel slechte wil in mijn nadeel geïnterpreteerd kan worden. Maar in mijn ogen is dat in dit geval compleet anders.

Ik snap je punt ook, maar ik weet dat ik ok en gedekt ben, en we doen verder.

Mocht er toch iets mislopen dan zal ik zeker niet komen klagen. Beloofd. Die buffer heb ik wel.
Plaats reactie