Maar als je op stand 4 met een gemiddelde van 36 maar 40km haalt vind ik dat weinig.
Een gemiddelde snelheid van 38-40km over de totale afstand moet gewoon haalbaar zijn anders pak ik net zo lief de racefiets en zweet wat meer.
Maar als je op stand 4 met een gemiddelde van 36 maar 40km haalt vind ik dat weinig.
Wie weet is dat nog een optie, maar ik vermoed dat ze aardig wat aan de behuizing van deze reention dorado accu moeten wijzigen voordat ze daar een mooi modelletje van kunnen maken. Ik zal eens info opvragen, ze zitten vanaf mijn huis nog binnen het bereik van mijn huidige accuIk had hetzelfde probleem: mijn Bulls Green Mover E45 had ook een 735 Wh accu. Nu is mijn accu fysiek veel groter dan de accu op jouw fiets, maar bij mij heb ik door een reviseerbedrijf aan beide kanten een 3d geprint bakje laten monteren waardoor aan beide kanten 20 cellen extra zitten. Alle cellen zijn nu 3,5 Ah tegen de originele 3,4 Ah waarmee ik in totaal op 1260 Wh ben gekomen. Ik ben er dol gelukkig mee, ondanks dat het *kuch* niet echt mooi is.
Wellicht is er bij jou meer mogelijk dan je denkt...
Een Klever doet echt niet beter hoor .... Een stromer of riese muhler super charger wel want bijna 1000watt batterij.... Prijs ook navenant. Ik haal best 55km met stand 5 en 6 op heuvelachtig terrein. Wel zelf ook beetje stevig trappen natuurlijk, moet sportief blijven. Gemiddelde van 37 a 38. Wel nieuwe fiets, binnen jaartje en mss koud zal het minder zijn. Batterijen zullen nog veel evolueren komende jaren
Als je stevig mee trapt en 1,5 km/h sneller gaat ben je minder aan het verbruiken. Wat jij levert moet (en kan) de motor niet leveren. Voor elke motor is er een punt waarop hij niet meer zijn opgegeven vermogen kan leveren, ongeacht zijn vermogen en afh van het aantal poolparen (constructie) en spanning. Dat is ook de reden dat je bij een bepaalde batterijspanning (bepaald punt in de ontlaadcurve) een lagere topsnelheid ervaart, de spanning is gewoon niet hoog genoeg meer. Eenmaal voorbij dat omslagpunt van de motor (en tijdens het ontladen wordt dat als maar vroeger = minder spanning) zal het verbruik dalen als de snelheid (toerental) toeneemt. Dus hoe sneller je rijdt (na dat omslag punt) hoe minder je verbruikt. Als voorbeeld : http://www.john2211.nl/Hybride_elektromotor.htm
Ik laad batterij op natuurlijk.hendrickxm schreef: ↑10 apr 2019, 14:20 AndyRD10, even een vraagje.
Laad je de batterij op je werk op? Enkel is het 34km voor je? Is een heel verschil 35km of 70km en wat je overhoudt met een accu.
Ik kan je vertellen dat ik op mijn Stromer ST2 precies hetzelfde ervaar als wat jij hierboven beschrijft, bij tegenwind vanaf ongeveer windkracht 2.AndyRD10 schreef: ↑09 apr 2019, 16:36
Wat wel is een minpuntje is: als batterij richting half leeg is, is de 45/u niet meer haalbaar maar is het eerder 42 à 43 per uur. Maar in mijn geval is dit pas na een 30km en gezien mijn traject 34km is kan is best leven met 43 per uur de laatste paar Km. Om dit minpuntje weg te werken zou ik niet graag een paar 1000€ meer betalen maar dat is ieder zijn persoonlik voorkeur en portefeuille