Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Tarantino schreef: 08 apr 2019, 21:31
Jins schreef: 08 apr 2019, 21:18
Tarantino schreef: 08 apr 2019, 20:51 Hallo allemaal.
Ik ben sinds 6 weken in bezit van een riese muller charger gh nuvinci
Super fiets,en met mijn " badass box" haal ik toch een topsnelheid van 52.
Nu kan ik hem verkopen aan +- dezelfde aankoop prijs. 5000€ inclusief de box en aangepaste tandwielen. (Groter verzet)
Nu mijn zinnen gezet op een st3.
Als het zo'n "super fiets" is waarom dan al na 6 weken verkopen? Misschien omdat die 52 alleen maar mogelijk zijn met windkracht 6 in de rug? En met 6 op de snoet amper 33? Een BADASS verhoogt het vermogen niet, neemt enkele de begrenzing weg. Je blijft met max 500W rijden (350W motor) en dan kom je met wind tegen al snel je meerdere tegen... Ik begrijp je keuze op dit moment maar je hebt jezelf niet goed geïnformeerd op voorhand. Waarschijnlijk al meerdere SP voorbij gereden met wind mee maar ook al verscheidene keren voorbij gestoken door een legale SP met wind tegen...
Je hebt 100 % gelijk. Maar iedereen is ooit leek. Ik blijf erbij dat, in mijn geval, voor recreatief gebruik de RM in Lier,met al die kasseien super comfi rijdt.
Dan moet je je afvragen of je dat comfort wil opgeven...Of toch maar eerst even testen met een ongeveerde fiets, ondanks dat die sneller kan zijn (op papier). Geen vering op slechte ondergrond is geen cadeau, dat kost energie net als vering op goeie ondergrond. Ga je voor die paar km/h in top of voor het comfort en weinig verlies in gemiddelde snelheid? Je hebt nu een beetje ervaring, gebruik die ervaring om niet impulsief iets te kopen. Ook al is de ST3 een goede fiets, misschien voor uw verplaatsingen niet ideaal wegens slecht wegdek. We zijn hier niet in NL waar fietsers (in onze ogen) verwend zijn.
Heb ik nu net gezegd jaloers te zijn op onze noorder buren...? :av
Tarantino
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:16
Locatie: Lier België

:ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 08 apr 2019, 21:51 Heb ik nu net gezegd jaloers te zijn op onze noorder buren...? :av
Yep :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tarantino
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:16
Locatie: Lier België

Jins schreef: 08 apr 2019, 21:51
Tarantino schreef: 08 apr 2019, 21:31
Jins schreef: 08 apr 2019, 21:18
Als het zo'n "super fiets" is waarom dan al na 6 weken verkopen? Misschien omdat die 52 alleen maar mogelijk zijn met windkracht 6 in de rug? En met 6 op de snoet amper 33? Een BADASS verhoogt het vermogen niet, neemt enkele de begrenzing weg. Je blijft met max 500W rijden (350W motor) en dan kom je met wind tegen al snel je meerdere tegen... Ik begrijp je keuze op dit moment maar je hebt jezelf niet goed geïnformeerd op voorhand. Waarschijnlijk al meerdere SP voorbij gereden met wind mee maar ook al verscheidene keren voorbij gestoken door een legale SP met wind tegen...
Je hebt 100 % gelijk. Maar iedereen is ooit leek. Ik blijf erbij dat, in mijn geval, voor recreatief gebruik de RM in Lier,met al die kasseien super comfi rijdt.
Dan moet je je afvragen of je dat comfort wil opgeven...Of toch maar eerst even testen met een ongeveerde fiets, ondanks dat die sneller kan zijn (op papier). Geen vering op slechte ondergrond is geen cadeau, dat kost energie net als vering op goeie ondergrond. Ga je voor die paar km/h in top of voor het comfort en weinig verlies in gemiddelde snelheid? Je hebt nu een beetje ervaring, gebruik die ervaring om niet impulsief iets te kopen. Ook al is de ST3 een goede fiets, misschien voor uw verplaatsingen niet ideaal wegens slecht wegdek. We zijn hier niet in NL waar fietsers (in onze ogen) verwend zijn.
Heb ik nu net gezegd jaloers te zijn op onze noorder buren...? :av
Ik ben een,in België,wonende Nederlander. 😜
Tarantino
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:16
Locatie: Lier België

Maar met een slechte eigenschap.
NEVER ENOUGH 😉😬
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Tarantino schreef: 08 apr 2019, 22:00
Jins schreef: 08 apr 2019, 21:51
Tarantino schreef: 08 apr 2019, 21:31

Je hebt 100 % gelijk. Maar iedereen is ooit leek. Ik blijf erbij dat, in mijn geval, voor recreatief gebruik de RM in Lier,met al die kasseien super comfi rijdt.
Dan moet je je afvragen of je dat comfort wil opgeven...Of toch maar eerst even testen met een ongeveerde fiets, ondanks dat die sneller kan zijn (op papier). Geen vering op slechte ondergrond is geen cadeau, dat kost energie net als vering op goeie ondergrond. Ga je voor die paar km/h in top of voor het comfort en weinig verlies in gemiddelde snelheid? Je hebt nu een beetje ervaring, gebruik die ervaring om niet impulsief iets te kopen. Ook al is de ST3 een goede fiets, misschien voor uw verplaatsingen niet ideaal wegens slecht wegdek. We zijn hier niet in NL waar fietsers (in onze ogen) verwend zijn.
Heb ik nu net gezegd jaloers te zijn op onze noorder buren...? :av
Ik ben een,in België,wonende Nederlander. 😜
:D dan ken je onze "tekortkomingen" op fiets infrastructuur... :D
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Tarantino schreef: 08 apr 2019, 22:02 Maar met een slechte eigenschap.
NEVER ENOUGH 😉😬
Als je de ST3 hebt laat ons dan ergens halverwege een BELGISCH biertje (we moeten toch in iets goed zijn) drinken, omgeving Herenthout...?
Tarantino
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:16
Locatie: Lier België

Jins schreef: 08 apr 2019, 22:31
Tarantino schreef: 08 apr 2019, 22:02 Maar met een slechte eigenschap.
NEVER ENOUGH 😉😬
Als je de ST3 hebt laat ons dan ergens halverwege een BELGISCH biertje (we moeten toch in iets goed zijn) drinken, omgeving Herenthout...?
Goed plan. 🍺
Marco 1971
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2019, 22:17

Hallo, ik ben Marco
Ik heb in 2015 een st2 gekocht om te forenzen enkele reis 30 km +/_ 7000km per jaar
Super fiets die me nooit in de steek laat.
Heb alleen andere banden erop gezet de big ben waren mij te glad, heb nu continentals
Ik ben van plan om naar rome te fietsen op de stromer, lijkt me een fantastiche reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Marco 1971, wij hebben elkaar al kort gesproken via Insta. Welkom! Open gerust een nieuw topic met al je vragen over fietsvakanties per Stromer :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie