Hoeveel service geeft jouw Stromer-dealer?

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur schreef: 06 apr 2019, 12:13...Ik denk wel dat veel mensen voor de Amsterdamse dealer kiezen omdat ze waanzinnig veel op voorraad hebben en dus bijna altijd direct kunnen leveren....De Amsterdamse dealer staat niet bepaald bekend om zijn lage prijzen, dus daar zit het 'm in ieder geval niet in....
Ik onderschrijf beide punten.
Daarnaast moest ik tot 2x toe (tijdens het offertetraject voor een ST2 en later voor een ST3) constateren dat die Amsterdamse dealer geen fan is van het doorvoeren van modificaties. Uiteindelijk heb ik bij de ST3 wel mijn zin gekregen, maar ik kan me goed voorstellen dat bij veel kopers hun wensenlijstje niet in vervulling is gegaan.
De Herveldse dealer stond heel hoog op mijn lijstje, maar is voor mij te ver uit de buurt. Ik wil in geval van problemen er naartoe kunnen Stromeren, of als het niet zo vlot meer gaat, er naartoe kunnen fietsen.
Ik koos uiteindelijk voor die Amsterdamse dealer omdat die de fiets binnen 2 dagen kon leveren (ze hadden hem "op zolder" staan), op fietsafstand bevond, een goede reputatie had bij het oplossen van problemen en dat ik kon beschikken over vervangend vervoer.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Henry schreef: 06 apr 2019, 18:54 Daarnaast moest ik constateren dat die Amsterdamse dealer geen fan is van het doorvoeren van modificaties.
Welke modificaties wilde je doorvoeren?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb laten doorvoeren:
1. Andere handvaten, Ergon GP2
2. Andere trappers (SPD, enkelzijdig)
3. Andere set aan tandwielen
4. Geen reflectoren bij voorvork
5. Misschien de optie om in Stealth mode te kunnen fietsen (kenteken via een Quad connector plaatsen)
6. Geen spiegel

Nrs 1 en 2 waren geen probleem.
Nrs 4, 5 en 6: lastig want je brengt daar de dealer mee in verlegenheid. Wettelijk gezien hoort het er eenmaal op, toch?
Nr 3: Voor mij erg belangrijk, want ik wilde een naadloze overgang in de overbrenging hebben. In eerste instantie was de aanpassing van de cassette dus niet bespreekbaar omdat dit technisch niet kon. Pas nadat ik vlak voor de opdrachtverstrekking met "de oplossing" kwam aanzetten, kon het wel.

Uiteindelijk heb ik de optie om in Stealth mode te kunnen fietsen maar laten vallen. De reflectoren en de spiegel zijn niet geplaatst.

Daarnaast heb ik een ringslot, een body float en de twee spatbordverlengers laten plaatsen (op het voorspatbord: boven 100mm, onder 175mm).

Bij de eerder aangevraagde offerte (medio 2018) voor een ST2 wilde ik meer wijzigingen hebben. De vraag is dan ook gerechtvaardigd of dit wel de juiste fiets voor mij zou zijn geweest.

Wat ik jammer blijf vinden is dat ik met een doos goede ongebruikte spullen naar huis werd gestuurd (handvaten, trappers, tandwielen, zadelpen). Als je net als bij een auto onderdelen kunt inwisselen voor andere onderdelen (uiteraard met bijbetaling), dan had ik nog wel meer willen vervangen. Denk aan het zadel en de spiegel. Nu probeer ik het standaard zadel een poosje uit (ik denk er nog steeds over om het zadel te vervangen) en fiets ik zonder spiegel. Ik mis ik spiegel eerlijk gezegd niet.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik heb mijn ST3 bij de E-Bike Store in Hoorn gekocht. Was voorheen De Fietsenmaker welke Van Vliet fietsen heeft gekocht. E-Bike Store heeft de ST3 binnen 2 weken geleverd, veel sneller dan veel andere dramalevertijden waar in de wachtruimtes over wordt gejammerd.
Bij de E-Bike Store ben al jaren tevreden klant en de service is altijd goed geweest bij onderhoud, reparatie en problemen met al onze e-bikes. We krijgen altijd een leen e-bike mee.
Ik ben in februari ook bij Qicq geweest. Ook daar werd ik zeer netjes geholpen en een flinke proefrit voor mijn vrouw op een ST2 en mij op een ST3 hebben we ook gemaakt. Ik kreeg ook een keurige offerte voor de ST3 en extra accessoires. De haal- en brengservice werd ook als verkoopargument aangeprezen. Ik was er wel van overtuigd na berichten op dit forum dat dat zou werken.
Toch heb ik besloten voor de zaak in Hoorn op 8 km afstand ipv Qicq op 37 km afstand. In Hoorn kom ik heel vaak en even langswippen bij de werkplaats vind ik handiger dan 1,5 uur Stromeren naar Qicq. Verder vind ik het beter om bij een ondernemer in mijn buurt te kopen dan verder weg indien de prijs en de service goed zijn.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ook goede service in Hoorn de st5 stond in Asd. in voorraad maar zij ruilen geen "vreemde" (Flyer) merken in en in Hoorn gelukkig wel en voor een knappe prijs.
Het was even stachelen voor de andere cassette maar die hebben zij uiteindelijk kosteloos vervangen terwijl ik had afgesproken hiervoor te betalen.
Verder zijn de problemen tot nu toe naar tevredenheid en goed opgelost, stromer adviseer ik zuinig zijn op hun goede dealers die achter het product staan!
Ohja af en toe breng ik er een zak vers gebakken gevulde koeken, weet als geenander dat dit erg op prijs gesteld wordt :) .
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Discussie over het al dan niet plaatsen van wettelijk verplichte onderdelen zoals spiegel, reflectoren en kenteken afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=17&t=2495
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
VFooR
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2018, 17:40
Locatie: Gent (B)

Is veloloft in Eke (net onder Gent) een van de beste stromer dealers wat betreft regio Aalst-Gent? De winkel Fiets! Vind ik minder qua service
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Er loopt ook een topic specifiek over Belgische dealers : viewtopic.php?t=1975
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Hier nog eens een hilarische update van mijn FM (Uden/Geldrop):

In dit topic viewtopic.php?f=15&t=1347&start=60#p37773 staat wat historie van mijn fiets. Kortgezegd: alle printen in mijn fiets zijn vervangen geweest, vanwege een defecte motor (die dus ook vervangen is).

Aangezien de garantie van mijn fiets op 12 mei (morgen) afloopt, heb ik toch nog even contact gezocht met mijn FM.
Omdat mijn FM in Geldrop failliet was gegaan, heb ik de FM in Uden gebeld die de zaak in Geldrop over heeft genomen. Ik gaf aan dat ik de indruk had dat mijn ST1X niet meer zo makklijk de 45 aantikt, zoals dat was voor de reparatie. Bovendien heb ik een paar foutmeldingen gekregen waarbij de fiets volledig uit viel (incl lampen) en ook dat de fiets plots in RECUP mode terecht kwam of spontaan van stand 3 naar stand 2 sprong (de "-" knop bleef hangen leek het). Deze meldingen kreeg ik over het algemeen als het had geregend en mijn fiets gedurende die bui buiten stond.

Ik vroeg via de telefoon of het kon zijn dat de bedrading voor de printen niet goed gesealed zou zijn (krimpkousen). Daar moets hij om lachen en hij zei dat de nieuwe printen minder gevoelig zijn voor vocht ... Dat stemt niet overeen met wat ik op dit forum heb vernomen: volgens mij zouden FM's op aangeven van Stromer bij onderhoud de bedrading moeten "sealen". Een algemeen service bericht van Stromer. Toch?

De FM in Uden suggereerde even bij Geldrop langs te fietsen ivm de TMM sensor, want in Geldrop zit inmiddels ook iemand die Stromers moet kunnen repareren. Daar ben ik gisteren geweest. Ik kwam aan na een behoorlijke stortbui.
Ook bij hem mijn klacht genoemd van de foutmeldingen en de RECUP melding. Hij gaf aan niet in een stortbui te gaan fietsen, want daar zijn fietsen niet op gemaakt. Ik moest me erg inhouden om niet in lachen (of eigenlijk huilen) uit te barsten.

Vervolgens ging hij aan de slag met de sensor. Hij wilde het service menu ingaan. Ik keek mee (ondanks dat hij dit met de rug naar mij toe deed) en zag dat hij niet wist hoe hij in het service menu moest komen. Hij kneep de rechter-rem in, drukte 1 seconde op menu en liet de hendel los. Dit deed hij zo'n drie minuten lang. Zijn conclusie was dat de remhendel stuk was en wilde beginnen deze los te maken. Ik zei dat ik wel even wilde proberen het service menu op te roepen. Hendel ingenepen, op menu blijven drukken en hendel loslaten en dan menu loslaten. Hopla ... het service menu was er.
Vervolgens ging hij wat zitten friemelen aan het zwarte vierkantje bij de sensor settings in het service menu. Blijkbaar is dat een calibratie knop??? Had aar nog niet over gelezen.

Uiteindelijk geen steek opgeschoten. Mijn fiets is er niet pittiger op geworden. Het kan ook zijn dat ik niet meer zeker weet of de fiets voorheen wel zo makkelijk de 45 aantikte. Ach ... de 43 is ook mooi.

Ik denk dat ik mijn FM opgeef na morgen en een nieuwe ga zoeken. De garantie op de fiets is voorbij. Hoewel er nog wel garantie zit op de vervangen onderdelen.
Een lokale FM kan zeker ook rampzalig zijn. :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een amateurs.

Ik vind het verwonderlijk hoe je het twee jaar lang met die mafkezen hebt volgehouden en zou de hele historie inclusief de riedel aan belachelijke uitspraken al lang hebben doorgestuurd naar Stromer.

Het klopt trouwens wel dat de nieuwere controllers beter bestand zijn tegen vocht. Maar heb jij een nieuwe controller of een oud model? (Ik weet niet of het nieuwere type in een 2017 model geretrofit kan worden, al verwacht ik van wel.)

Je weet dat je op elk vervangen onderdeel opnieuw twee jaar garantie hebt? Dus die 12 mei geldt alleen voor alles wat nog NIET aan jouw Stromer is vervangen. Lees: de garantie op pakweg al jouw prints en de motor loopt nog wel wat langer door.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie