unlock gaat niet

Plaats reactie
Juustem
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2019, 14:41

Hallo, iemand enig idee hoe je de volgend storing kan verhelpen.

In de avond thuis gekomen en accu van de ST1 verwijderd en mee naar binnen op de lader. De dag erna de accu er weer in en geeft display het volgende kort aan C000 daarna d00.08 en daarna zie je in het display staan UNLOCK met daarbij 0000 waarvan de eerste knippert. Tevens geeft de accu indicator leeg aan :shock: Dit terwijl de accu na doormeten ongeveer 46 volt aangeeft. Ik kan met geen mogelijkheid een code invoeren. De knopjes welke op zijkant van het display zitten doen niets. Na het lezen van het boekje de batterij CR2032 vervangen maar hier kom ik ook niet verder mee. Heb zelf het vermoeden dat het display de accu niet meer kan zien... is er een zekering naar zijn grootje?

Iemand enig idee?
Vr Gr Ron.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ken de error codes van de ST1 helaas niet.

Misschien is er sprake van een los contact. Heb je de connectoren van de accu en die in het accuvak al eens gereinigd? Als dat niet werkt dat zou ik de dealer eens vragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stromer52
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:25
Locatie: Lochristi
Merk SP: Stromer ST 1 2016
Km-stand: 20.000

Juustem,

Het is normaal op een ST1 dat je niet kunt zien hoeveel er in de batterij zit zolang ie op lock staat.
Heb je al geprobeerd om de batterij er nog eens uit te halen en dan terug in het batterijvak laten vallen, zodat ie goed contact maakt?

Stromer52
Juustem
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2019, 14:41

Bedankt voor de snelle reactie's.. heb idd al een aantal x de accu er in laten "vallen", de contactjes schoon gemaakt, alle connectoren los en schoon gemaakt.. maar helaas...
stromer52
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:25
Locatie: Lochristi
Merk SP: Stromer ST 1 2016
Km-stand: 20.000

Juustem,

Misschien de knopjes van de controller proberen te reinigen, die zitten misschien vast door oyxidatie?! Met een hele fijne schroevendraaier aan die knopjes friemelen helpt misschien.

Stromer52
Plaats reactie