Klever X Speed 2019

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bram Roose schreef: 01 apr 2019, 11:02 Bedankt voor tips.

Ik ben ze daarnet beiden gaan testen. Zoals ik gedacht had kon het maar heel kort. beide 10 minuten getest, want waren niet ingeschreven. Ik mocht de ST5 langduriger testen, maar batterijen van DI2 versnellingen waren helaas op.
Die handelaar maakt al een geweldige indruk vanaf de start. Ik vind dit onvoorstelbaar. Mensen laten testen op een niet-ingeschreven fiets. Ik besef best wel dat het moeilijk is om alle frame-maten ter beschikking te hebben als testfiets, zeker voor een kleinere dealer, maar daar bestaan ook andere oplossingen voor.
Dus niet heel goed kunnen vergelijken... Wat me wel opviel:
Ik kan op zowel de klever als de ST3 rijden, zij het in vrij sportieve positie. Zadel staat pak hoger dan stuur. Er is mogelijkheid tot ander stuur voor iets hogere stuurpositie (maar na 7350 euro wil ik niets meer extra investeren).

vergelijking:
- Rijden: Klever trekt iets trager op, wat minder koppel, maar is ook verdomd krachtig. Reed er zonder problemen 49,5km/u mee. En dan stampte ik veel zachter dan ik doe om met mijn Raleigh aan 41km/u te geraken...
- Versnellingen zijn hard om te vergooien en geven enorm luide en voelbare klik. Voelt net iets te ruw aan voor mij. Stromer schakelt als een mes door boter.
- Zadel op hoogste stand ziet de Klever er echt heel lelijk uit.
- Stromer voelde iets stabieler en zwaarder en degelijker aan.
- positie: paradoxaal genoeg vond ik mij op het kleiner frame van de klever toch net iets minder toegeplooid zitten. Kan wel zijn dat zadel daar iets lager stond dan bij stromer... Ook kan het zijn doordat ik er al meer gewoon aan was omdat ik de Klever als tweede testte.
Meet de afstand tussen stuurstang en zadel eens. Misschien staat de zadelbuis van de Klever anders gepositioneerd, en is de afstand effectief groter?
Klever is uitgerust met Shimano Deore XT shifters en derailleur, er zijn weinig schakelsystemen die echt beter zijn.
Let wel, ik heb ook voor de Stromer gekozen na een test, omdat de Klever qua electronica en afwerking minder scoorde
Nu neig ik heel sterk naar die ST3... De meerprijs van 1750 euro voor de ST3 is in feite niet te verantwoorden in rijeigenschappen vind ik persoonlijk. Maar de dealer zei me dat Klever heel snel heel succesvol geworden is en dus mogelijk qua service niet goed meekan momenteel... Dat is voor mij wel heel belangrijk en wel een meerprijs waard...
Tja, de cynische ik denkt dan wel weer dat je handelaar er zelf ook financieel beter van wordt wanneer je de duurdere Stromer aanschaft :mrgreen: .
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 01 apr 2019, 12:33 Ik vind dit onvoorstelbaar. Mensen laten testen op een niet-ingeschreven fiets.
Ik heb dat ook regelmatig zo gedaan, ook via drie bekende grotere Stromer dealers. Maar netter is inderdaad een tijdelijke groene plaat erop.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Meet de afstand tussen stuurstang en zadel eens. Misschien staat de zadelbuis van de Klever anders gepositioneerd, en is de afstand effectief groter?
Klever is uitgerust met Shimano Deore XT shifters en derailleur, er zijn weinig schakelsystemen die echt beter zijn.
Let wel, ik heb ook voor de Stromer gekozen na een test, omdat de Klever qua electronica en afwerking minder scoorde
Ik heb eens beide matentabellen vergeleken, en zowel zadelbuislengte als zithoogte zijn beiden (heel nipt) langer bij stromer...
Nu neig ik heel sterk naar die ST3... De meerprijs van 1750 euro voor de ST3 is in feite niet te verantwoorden in rijeigenschappen vind ik persoonlijk. Maar de dealer zei me dat Klever heel snel heel succesvol geworden is en dus mogelijk qua service niet goed meekan momenteel... Dat is voor mij wel heel belangrijk en wel een meerprijs waard...
Tja, de cynische ik denkt dan wel weer dat je handelaar er zelf ook financieel beter van wordt wanneer je de duurdere Stromer aanschaft :mrgreen: .
Ja, dit kan wel, maar hij doet nog maar net Klever, dus ik veronderstel dat hij dit wel wil verkopen ook... Ik zou denken dat de marges overal ongeveer dezelfde zijn. Maar dit kan inderdaad meespelen als hij daar meer winst op zou maken. Maar hij gaf aan dat hij bitter weinig problemen heeft met z'n verkochte stromers dus dat stemt mij wel gerust. Hij heeft geen ervaring met KLever...

Ga nog eens terug gaan, maar denk dat het de stromer wordt. M'n hart zegt stromer, m'n portefeuille zegt Klever.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Ga nog eens terug gaan, maar denk dat het de stromer wordt. M'n hart zegt stromer, m'n portefeuille zegt Klever.
Ervan uitgaand dat je een passende fiets vindt haal je met zowel de Stromer als de Klever een mooi product in huis. :ay
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Maar ik maak me wel een beetje zorgen dat je een fiets gaat kopen zonder er uitgebreid op te testen, ZONDER dat je weet of jouw lijf het trekt.

Er zijn er hier al een paar voorbij gekomen die na enkele maanden hun fiets verkochtten omdat ze allerlei klachten kregen. Ik hoop het uiteraard niet voor je, maar dat soort dingen wil je echt vooraf weten. Ik zou dit echt even aan de dealer voorleggen, zeggen dat je hart uitgaat naar de ... (waarschijnlijk ST3 als ik het zo lees) maar dat je hem meerdere dagen wil testen en anders is het een no-go. Even kijken hoe hij reageert.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 01 apr 2019, 15:48 Maar ik maak me wel een beetje zorgen dat je een fiets gaat kopen zonder er uitgebreid op te testen, ZONDER dat je weet of jouw lijf het trekt.

Er zijn er hier al een paar voorbij gekomen die na enkele maanden hun fiets verkochtten omdat ze allerlei klachten kregen. Ik hoop het uiteraard niet voor je, maar dat soort dingen wil je echt vooraf weten. Ik zou dit echt even aan de dealer voorleggen, zeggen dat je hart uitgaat naar de ... (waarschijnlijk ST3 als ik het zo lees) maar dat je hem meerdere dagen wil testen en anders is het een no-go. Even kijken hoe hij reageert.
Dank voor je bezorgdheid Freddy. Je hebt wel gelijk. Maar nu ik neig naar Stromer zijn er wel meerdere dealers in mijn buurt. Ik zal er morgen twee andere doen en die vraag voorleggen. Het gaat inderdaad over de ST3.
Ik hoop de stromer toch minstens 1 keer op het volledige traject te kunnen testen. Ik ben wel gewoon om met de racefiets te rijden voor meerdere uren, dus kans is groot dat het lukt, maar het is inderdaad teveel geld om op goed geluk te kopen. Ik zal het wel voelen na een dag als iets niet goed zit of de houding te veel van me vergt.
ST3 black 983wh
hspeedrob
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2019, 10:36

Even kort voorstellen. Ik ben geïnteresseerd geraakt in het fenomeen van de speed pedelec om te gebruiken als woon werk verkeerd. Dit is ongeveer 20 km enkele rit en ik wil hem in het bijzonder gebruiken tijdens vroege diensten en nacht diensten, als je net niet de zin hebt om op de racefiets te stappen en in het zweet te fietsen.
Ik ben gaan proefrijden op 2 fietsen die op mijn shortlist staan, hieronder mijn bevindingen. Deze kunnen misschien anderen van nut zijn en misschien willen jullie wat commentaar geven?
-------------------------
Ik heb de Klever X Speed 2018 (850 Wh) kunnen proefrijden voor 2 dagen, waardoor ik een goede indruk heb gekregen van de fiets. De software van de fiets was zodanig ingesteld dat deze volledig open stond, maximaal koppel en vermogen. Om deze goed te kunnen vergelijken met de Stromer ST1X heb ik de woon werk rit volledig in stand 2 gereden, deze stand geeft al meer ondersteuning dan de Stromer ST1X in de maximale stand.

Heen en terug naar het werk gereden, totaal 38,5 km, gem. 36 km/h, totaal 01:04. Accu niet bijgeladen en ging van max. 5 naar 1 streepje (15 km resterend op display). De kruissnelheid op een recht stuk in normale kleding (zonder overmatige inspanning) bracht mij tot 36 tot 43 km/h afhankelijk van de wind, op de Garmin. Het betreft hier een demo fiets die tevens dagelijks gebruikt wordt voor woon werk verkeer, ik denk voor 1 jaar.

Positief:
Rijeigenschappen heel goed, stuurt scherp, nodigt uit om bochten sneller te nemen. Ik denk dat dit door de geometrie van het frame komt, misschien in combinatie met de wielgrootte van 27,5 inch.
Ondersteuning reageert goed en snel op de kracht die je op de pedalen zet. Onder het schakelen neem je even wat kracht terug, de motor reageert niet op die korte onderbreking en blijft vermogen leveren, best prettig.
Het vermogen en koppel die de motor leveren zijn indrukwekkend
Schakelen gaat snel, precies en met een perfecte ergonomie.
Remmen zijn krachtig en hebben een fijne ergonomie. Geluid vind ik wat minder, ze piepen niet, maar geven een apart geluid (moeilijk te omschrijven). Mogelijk een paar andere remblokken die wat zachter zijn (resin) proberen.
Fijn zadel voor mij, dit terwijl de meeste zadels mij toch niet passen.
Het voorlicht is heel fijn, een goede breedte en voldoende vermogen.

Negatief:
Display is erg matig. De weergave van batterij in balkjes en km resterend is echt bagger, veel liever de optie van Stromer in %. De snelheid is zo onrustig, heb je weinig aan. Bediening van de knoppen is niet ergonomisch. En lelijk, echt een afknapper op het design van de fiets.
Het stuur, de cockpit is naar mijn idee rommelig. Niet alleen het display, maar ook de kabels doen rommelig aan. Hoe de kabels lopen door het balhoofd maakt het kabelverloop alleen maar rommeliger. En daarnaast wordt het onderhoud aan het balhoofd en de voorvork een nachtmerrie. Als je de voorvork wilt verwijderen zit je direct met al die kabels. Aangezien ik dat onderhoud zelf doe is dit wel een aandachtspunt voor mij.
Range, ik had er al veel over gelezen, maar die is teleurstellend. Ik haal ongeveer 40 km in stand 2, 36 km/h gemiddeld. Heen en terug naar het werk is dus niet altijd te halen. Nu is de accu snel te verwijderen, een plus. Maar als je bij Stromer gezien hebt dat het ook zonder bijladen kan, dan wil je dat toch eigelijk!
Naar mijn voorkeur geeft hij te veel koppel bij het optrekken, mag wat minder. Soms heb je het idee op een elektrische scooter te rijden, vooral tijdens het optrekken geeft hij heel veel koppel, zelfs in stand 2. Dit iets terug regelen kan de range wellicht wat verhogen.
Cassette is niet ideaal, nu verspringt deze 11-13-15-etc. Een cassette met kleinere stappen is veel beter 11-12-13-etc, je mist dan het hele lichte verzet, maar die gebruik ik toch niet.
Zicht in de spiegel, zowel onder als boven het stuur vind ik tegen vallen. Misschien is het wennen, maar de spiegel van Stromer, meer aan de zijkant beviel mij beter.
Verende voorvork. Of er is wat mis met deze vork, maar ik denk dat hij gewoon heel slecht is. Nu ben ik wel een goed onderhouden lucht geveerde vork gewend. Deze is heel stug, reageert niet op kleine oneffenheden. Alleen als je een grote kuil of een verkeersdrempel raakt zal deze bewegen. Voor deze obstakels ga je normaal gesproken al uit het zadel, vrij nutteloos dus. Sterker nog, beter dan deze slechte vork had je een vaste kunnen monteren, vrij van onderhoud. Positief is wel dat de vork stijf genoeg is, onder het sturen en remmen werkt deze goed.
Het nummerbord rammelt wat bij grote klappen, denk dat deze beter gemonteerd kan worden.

Conclusie:
Ook al klinkt het wat kritisch, het is een hele fijne fiets, waar vooral de rijeigenschappen heel positief zijn. Remmen, schakelen, bochten draaien, tempo rechtuit, allemaal top. Maar aan al dat plezier komt naar mijn idee te snel een einde als de accu leeg raakt. De range is voor mij te weinig. Nu voldoet hij precies, maar na 4 jaar en een winter, ik heb er geen vertrouwen in. Of ik moet gaan laden op het werk, tja, stof tot nadenken.
-----------------------------------
Ik heb een Stromer ST1X 2018 kunnen testrijden, in combinatie met een 814 Wh accu (nieuw?).
Heen en terug naar het werk gereden, totaal 41,6 km, gem. 34 km/h, 01:13 totaal. Accu niet bijgeladen totaal 64% van de accu verbruikt.

Eerste indruk was overweldigend omdat dit mijn eerste rit op een speed pedelec was. Daarvan bekomen deze toch objectief proberen te beoordelen. Wat mij op valt is dat de weergegeven snelheid op de fiets een stuk lager is dan die de Garmin weergeeft, soms wel een afwijking van 4 km/h. De kruissnelheid op een recht stuk in normale kleding (zonder overmatige inspanning) bracht mij tot 36 tot 41 km/h afhankelijk van de wind, op de Garmin. Viel mij toch wel wat tegen, je moet echt flink aan de bak om de 45 te halen, oftewel met zweet op de rug. Aan de andere kant positief, je kunt hier echt lekker op sporten als je wilt.

Positief:
De het stuur, de cockpit is mooi clean en de kabels netjes weggewerkt.
Remmen werken goed en krachtig. Regenereren gebruikt en dit werk voor mij ook prettig.
52t tandblad voor is naar mijn idee de juiste keuze voor dit soort pedelec.
Comfort zonder verende voorvork en verende zadelpen viel mij reuze mee, comfortabeler dan een racefiets die ik nu gebruik. Op de bandendruk letten is wel belangrijk.
De OMNI werkt heel fijn, zeker in vergelijking met de Klever. Zo iets simpels dat de accu capaciteit in procenten is erg prettig. De zaken die je wilt aanpassen waren beschikbaar. De app niet zelf gebruikt, maar ziet er veelbelovend uit. De plaats van de OMNI is niet ideaal, maar in mijn beleving kijk ik niet veel op de snelheid, of andere zaken, geen groot probleem voor mij.
De plaatsing van de spiegel is naar mijn idee de juiste voor het beste zicht, alhoewel hij wel gevoelig is voor verstellen omdat de fiets nu zo breed is.
Het voorlicht (2018 model) was redelijk en voldeed goed voor mijn gebruik.

Negatief:
Wat als eerste opvalt is het gedrag in de bochten, vreemd genoeg wil de fiets rechtdoor. Dit vergt echt wat aanpassing, je moet meer werken om hem rap door een bocht te krijgen. Iets wat je niet verwacht bij 26 inch wielen. Terugkomend op de 26 inch wielen, ik heb wel een beetje een idee een verouderde techniek te kopen. Over 2 jaar staat de ST1(X) waarschijnlijk ook op 27,5 inch.
Het vermogen en de topsnelheid vielen mij toch wel wat tegen, je moet serieus aan de bak om 45 km/h te fietsen. Een groot verschil met de Klever, waar dit zonder veel probleem lukt. Het vermogen van de motor is toch duidelijk aan de lagere kant. Daarentegen is het koppel indrukwekkend, je trekt lekker snel op met de scooters en auto’s in het verkeer. Dit zou zelfs nog wel wat minder mogen voor mij. De verkoper vertelde mij wel dat de motor nog iets feller gemaakt kon worden om meer vermogen voor topsnelheid te krijgen. Wat ik mij daarbij moet voorstellen is nog maar de vraag.
Het zadel was niet geweldig, deze past mij niet best. Dit zal persoonlijk zijn.
De fiets had een probleem met opladen in de fiets. De connector had een probleem om connectie te maken. Met wat heen en weer halen maakte deze wel connectie. De accu buiten de fiets laden gaf dit probleem niet.
Deze nieuwe fiets had een probleem met het batterijdeksel, deze sluit in het midden niet mooi aan, alsof het deksel wat bol is. Een probleem waar ik in het forum meer over heb gelezen. Deze heeft het dus vanuit de fabriek. Het feit dat het deksel open blijft staan als de accu is verwijderd vind ik echt een ontwerpfout, iets wat niet zou mogen bij een fiets als deze.
De fiets heeft nog een standaard die automatisch opklapt (2018), niet handig met kleine kinderen die tegen je fiets aan kunnen lopen.
De freeweel van de cassette op het achterwiel blijft na het fietsen soms plakken, het voelt als een soort speling. Vreemd gevoel, wat ik eerst niet echt kon plaatsen, je voelt het als je de benen stil houdt. De verkoper gaf aan dat dit door dik vet kwam, waardoor deze blijft plakken, zou in het gebruik weg moeten gaan.
Ik had zelf een cassette gekozen met kleinere stappen en een minder groot bereik. Zou dit direct laten aanpassen.

Conclusie:
De Stromer ST1X gaf mij de eerste pedelec ervaring, met gemengde gevoelens. Het grootste pluspunt van de fiets en het merk is elektronica en de bediening hiervan. Daarbij ga ik er van uit dat de connector voor het laden in de fiets gewoon gefikst kan worden. De range die je er mee haalt is in de praktijk heel fijn, daarbij heb ik echt het gevoel dat je er jaren mee vooruit kunt.
Belangrijkste nadeel vond ik dat hij net wat meer topsnelheid / vermogen zou moeten hebben. Hij geeft net niet het pedelec gevoel wat ik uiteindelijk verwachte. Je moet echt je best doen om die topsnelheid te halen. Dat je dan voor een model hoger in de range moet kiezen vind ik onzin, voor deze prijs zou dat al aanwezig moeten zijn.
----------------------------------
Stromer ST1X vs Klever X Speed
(beiden 2018)

Weggedrag: wint de Klever duidelijk, stuurt scherper, zoals je verwacht.
Handeling: schakelen gaat op de Klever duidelijk soepeler. Hier is ook een hogere groep gemonteerd, maar ik verwacht dat het kabelverloop oid beter is. Remmen is op beide in orde.
Ondersteuning: hier wint de Klever. Veel vermogen en koppel beschikbaar, naar mijn mening zelfs wat te veel koppel. De Stromer komt wat tekort in vermogen op topsnellheid, wat je in de praktijk echt merkt. Over een langere tijd zal dit ook wel gewenning zijn.
Ergonomie: Licht voordeel voor de Stromer. De handvaten op beide fietsen zou ik direct vervangen, Zadel op de Klever past mij goed, de Stromer niet (persoonlijk). Bediening van de ondersteuning en computer is op de Stromer duidelijk beter. Bediening van het schakelen en remmen is gelijk.
Toekomstbestendig: voordeel voor de Stromer. Door de betere range op de Stromer (nog niet eens de grootste accu) verwacht ik hier nog jaren mee vooruit te kunnen zonder op het werk te laden. De 26 inch wielen op de Stromer is een verouderde standaard, jammer. De Klever heeft het voordeel met het frame, wielen en motorvermogen die echt up to date zijn. De range die hij geeft is mij te laag. In het eerste jaar zal hij in 75% van de tijd voldoen, daarna zal er veelvuldig bijgeladen moeten worden op het werk.
Overall: zie ik nog niet een duidelijke winnaar. De Klever X Speed zou het winnen, maar mist het duidelijk op de range. De Stromer ST1X met net een beetje meer vermogen en gewenning aan het stuurgedrag zou het ook kunnen worden.
Ik denk op beiden nog een proefritje te moeten maken. Beiden met aangepaste software. De Klever ingesteld op range en de Stromer met meer topsnelheid.
Voor het geld dat je uitgeeft aan een dergelijke pedelec moet deze mij wel enigszins perfect passen. Tot nu toe doen beiden dat nog niet.

Bij elkaar een heel verhaal, ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben en misschien kunnen jullie je mening geven?
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik las met veel aandacht je post HsspeedRob,
Ook ik twijfelde om de Klever X speed te kopen.
Ik schrik van het feit dat je met zo'n grote accu toch zo weinig km aflegt. Dit zou echt niet mogen. Ik denk wel dat je heel veel kan besparen door hem iets minder sportief en responsief te zetten.
hspeedrob schreef: 17 apr 2019, 14:59 Ik haal ongeveer 40 km in stand 2, 36 km/h gemiddeld. Heen en terug naar het werk is dus niet altijd te halen.
hspeedrob schreef: 17 apr 2019, 14:59 Het stuur, de cockpit is naar mijn idee rommelig. Niet alleen het display, maar ook de kabels doen rommelig aan
Dat gevoel had ik ook heel erg. Spaghettidraden overal en lelijke controller.

Verder vond ik hem ook te klein qua frame (ik ben 1m97) (maar vreemd genoeg voelde mijn houding niet echt slecht)

De ondersteuning is inderdaad fenomenaal en het bochtenwerk is fantastisch. Beter dan de stromer zelfs, want ik had ook het gevoel dat die niet zo graag snel bochten neemt. Maar de stromer voelt veel stabieler aan in de rechte stukken (waar ik er het meest van heb). Ik had bij stromer het gevoel in een volvo s80 of mercedes S klasse te zitten en bij de klever in een lotus of een Porche. Heel vinnig, maar ook zenuwachtig. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik de Klever niet lang genoeg heb getest om goed te kunnen oordelen.

Persoonlijk ging het voor mij tussen de ST3 en de Klever X speed.

Al jouw bezwaren bij stromer vallen weg als je niet de ST1x neemt, maar de ST3 (wel prijziger natuurlijk, maar met grootste batterij op beide fietsen is dit verschil niet zo heel groot).
Die heeft een 820 watt motor ipv een 500 watt op de ST1x.
Die heeft ook de 27,5 inch banden die je wil. Het klopt inderdaad dat 26inch verouderd is, in de MTB wereld is de standaar sinds jaren zelfs 29 inch...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bram Roose schreef: 17 apr 2019, 17:13 Die heeft een 820 watt motor ipv een 500 watt op de ST1x.
De ST1x heeft een 800 Watt motor.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Tomasj schreef: 17 apr 2019, 21:01
Bram Roose schreef: 17 apr 2019, 17:13 Die heeft een 820 watt motor ipv een 500 watt op de ST1x.
De ST1x heeft een 800 Watt motor.
Serieus? Waarom is er dan zo'n merkbaar verschil tussen de twee? Die syno drive en die cyro drive?
ST3 black 983wh
Plaats reactie