zomer kledij (voornamelijk tegen insecten)

thorVN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2019, 06:23
Locatie: belgië

Hey Stromers,

Ik had een vraagje betrekkende zomer kledij.
ik weet dat het nog vroeg is om daar al aan te begingen denken maar iets dat ik op mijn tragere electrische fiets vaak last mee had was een balans vinden tussen kledij dat rondvliegende insecten kon weerstaan in verhouding met warmte.
vaak ging ik voor een jas en of trui om geen last te hebben van insecten die tegen me aanvliegen tijdens het fietsen.
Het probleem dat ik hiermee ondervind is dat ik nat in het zweet toekom op mijn werk, wat niet echt aangenaam is natuurlijk.

hebben jullie tips of suggestie voor kledij dat wel tegen een stootje kan maar toch niet echt warm is ?
ik heb al veel gelezen over de best ademende kledij en heb me ook al een mammuth gore tex jasje aangeschaft maar de adembaarheid van dat jasje is ver te zoeken. (verder heel tevreden van overigens)

Hopelijk hebben jullie nog enkele goeie ideeën.
ik zocht ongeveer 500€ te spenderen aan 2 a 3 deftige jasjes
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hoezo vliegende insecten weerstaan?
Ik neem aan dat je geen 10 vliegend herten per ritje vangt? ;)

Zelfs in dunne wielershirtjes nog nooit een probleem geweest, snelheden tussen 8-80km/u.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Dikke hommel met absoluut snelheidsverschil van 70 km/h voel je wel op je bast hoor.
Maar daar zou ik zelf geen jas voor gaan aantrekken. Wel een bril op, ogen bescherm ik wel graag. Verder weer opletten dat ik neus in plaats van mondademhaling toepas :D
Evt een zomerbuff over neus en mond.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik doe ook gewoon een super dun wieler shirtje aan. Het hinderlijkste van insecten vind ik als ik ze in mijn gezicht krijg, een hommel met 45 km/h wegkoppen is geen pleziertje. Op mijn arm voel ik dat wel even, maar na een paar minuten ben ik dat alweer vergeten.

Belangrijkste: bril! Echt doen, een klein vliegje in je oog met die snelheid betekend al dat je een aantal meters niks meer ziet... En een hommel in je oog op die snelheid :ai ... moet ik niet aan denken. Heb er een keer een vol op mijn jukbeen gehad. Afijn, ik denk dat die hommel er nog meer last van had :bh:
En inderdaad door je neus ademen. Een vliegje in je keel is ook niet echt de fijnste ervaring onderweg.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 01 apr 2019, 16:00 Een vliegje in je keel is ook niet echt de fijnste ervaring onderweg.
Nee goor! Als je een beetje geluk hebt slik je 'm heel heelhuids in, maar als-ie zichzelf te pletter vliegt in je mond krijg je een nietzofijn smaakje mee, nog los van al het geproest.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 01 apr 2019, 17:06
FreddyH schreef: 01 apr 2019, 16:00 Een vliegje in je keel is ook niet echt de fijnste ervaring onderweg.
Nee goor! Als je een beetje geluk hebt slik je 'm heel heelhuids in, maar als-ie zichzelf te pletter vliegt in je mond krijg je een nietzofijn smaakje mee, nog los van al het geproest.
Of hij zit niet diep genoeg om door te slikken en te diep (of houd zich vast...) om hem eruit te kuchen, een doodstrijd van 5min die je voelt. En dan mag je blij zijn dat het 1tje zonder angel is want dan steekt die in je keel.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 01 apr 2019, 17:06
FreddyH schreef: 01 apr 2019, 16:00 Een vliegje in je keel is ook niet echt de fijnste ervaring onderweg.
Nee goor! Als je een beetje geluk hebt slik je 'm heel heelhuids in, maar als-ie zichzelf te pletter vliegt in je mond krijg je een nietzofijn smaakje mee, nog los van al het geproest.
Het was ietwat een understatement :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Gat in de markt om dit met NTA-goedkeuring te ontwikkelen :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Staat je vast énig Daniel!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik zat er meer aan te denken als geschenk voor De Grote Roerganger van dit onvolprezen forum :bf:
Plaats reactie