Qwic RD10 Speed

Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

RDiede10 schreef: 23 mar 2019, 08:46 Ik heb gisteren voor het eerst sinds mijn schuiver de 50km rit naar het werk weer gedaan.
De kou van de afgelopen maanden hield mij toch tegen om meer dan een uur op de fiets te zitten.
In de afgelopen maanden is de sensor van mij RD10 vervangen waardoor ik nu ook een normale volgorde heb in de ondersteuningsstanden. Omdat ik nog niet de volle afstand met de Schwalbe Marathon GT365 had gereden had ik voor de zekerheid de accu van mijn vrouw ook maar even meegenomen.
Helemaal terecht dat ik de accu bij me had, met de temperatuur van 6 graden en de extra weerstand van de banden kwam ik niet verder dan 40km in ondersteuningsstand 4. met een gemiddelde snelheid tot dan van net wat meer dan 36km/uur was het na 40km echt tijd om de accu te wisselen. Uiteraard helpt de temperatuur ook niet mee maar als ik vermoed dat deze banden toch zeker 15% meer energie vreten dan de originele banden. Hopelijk blijft het weer de komende tijd goed dan gooi ik snel de Schwalbe Marathon GT's er weer op.
Altijd met twee accu's de weg op vind ik toch geen fijne optie. Jammer dat Qwic nog geen oplossing voor een grotere accu heeft.
Welke accu's heb je? 2x 525Wh neem ik aan.

Verder lijkt me die accu voor een Qwic RD10 ook niet echt praktisch om te vervoeren. Best een groot log ding.
mservot
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2019, 18:08

AndyRD10 schreef: 22 mar 2019, 18:08
mservot schreef: 27 feb 2019, 19:13 Ik ben al 8 maanden in het bezit van een RD10 speed van Qwic en ben absoluut niet tevreden over deze fiets. De trapas is al twee maal vervangen en nu ben ik al 2 maanden in discussie met de fietsmaker en Qwic zelf over de snelheid van de fiets. Als de batterij opgeladen is haal ik met gemak 45 km/h en na 4 a 5 km rijd hij plots 5 km/h trager. Nu gaan ze eens testen met een nieuwe batterij morgen (ik mag dit wel niet zelf testen wat ik zeer raar vind) en als dit niet helpt moet hij naar de fabriek en ga ik hem zeker enkele weken kwijt zijn. Ik vraag me eigenlijk af of de fietsmaker wel zelf iets mag beslissen wat hij mag doen aan de fiets . Ook voor het vervangen van de trapas heb ik ook steeds bijna twee weken moeten wachten eer de fietsmaker de trapas had ontvangen..
O had ik maar een Stromer of Klever gekocht .
Is je probleem ondertussen opgelost? mijn RD10 wordt geleverd ... mocht zelfde probleem zich voordoen? :?
Ik heb een nieuwe batterij gekregen en voorlopig rijd hij weer als nieuw.
RDiede10
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2018, 11:07

Vlassie1980 schreef: 26 mar 2019, 14:57
Welke accu's heb je? 2x 525Wh neem ik aan.

Verder lijkt me die accu voor een Qwic RD10 ook niet echt praktisch om te vervoeren. Best een groot log ding.

Nee ik heb een 735wh accu en die is bij heel mooi weer en wind mee net goed voor 50km met volle ondersteuning.
Normaal gesproken boven de 20 graden rij ik 35km met ondersteuning 4 en de laatste 15km met ondersteuning 6. Dat is dan net haalbaar met nog een klein beetje reserve over.
Vervoer van een extra accu in de tas is niet echt praktisch en 4kg extra gewicht.
Jammer genoeg is het onmogelijk om in deze behuizing nog meer wh te proppen want eigenlijk zouden er nog 20 18650 batterijen bij in moeten om aan de 980wh te komen.
Waarschijnlijk ga ik er toch nog een 525wh accu bij aanschaffen zodat ik altijd zeker ben dat ik over kan komen en ook nog met een beetje goede gemiddelde snelheid. Maar ja, zo'n accu is ook weer een aanschaf van 700,-
AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

Maar zelfs op stand 4 kan je gemiddeldes van goed 36 halen 👍😊
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

RDiede10 schreef: 28 mar 2019, 17:33 Nee ik heb een 735wh accu en die is bij heel mooi weer en wind mee net goed voor 50km met volle ondersteuning.
Normaal gesproken boven de 20 graden rij ik 35km met ondersteuning 4 en de laatste 15km met ondersteuning 6. Dat is dan net haalbaar met nog een klein beetje reserve over.
Vervoer van een extra accu in de tas is niet echt praktisch en 4kg extra gewicht.
Jammer genoeg is het onmogelijk om in deze behuizing nog meer wh te proppen want eigenlijk zouden er nog 20 18650 batterijen bij in moeten om aan de 980wh te komen.
Waarschijnlijk ga ik er toch nog een 525wh accu bij aanschaffen zodat ik altijd zeker ben dat ik over kan komen en ook nog met een beetje goede gemiddelde snelheid. Maar ja, zo'n accu is ook weer een aanschaf van 700,-
Ik had hetzelfde probleem: mijn Bulls Green Mover E45 had ook een 735 Wh accu. Nu is mijn accu fysiek veel groter dan de accu op jouw fiets, maar bij mij heb ik door een reviseerbedrijf aan beide kanten een 3d geprint bakje laten monteren waardoor aan beide kanten 20 cellen extra zitten. Alle cellen zijn nu 3,5 Ah tegen de originele 3,4 Ah waarmee ik in totaal op 1260 Wh ben gekomen. Ik ben er dol gelukkig mee, ondanks dat het *kuch* niet echt mooi is.

Wellicht is er bij jou meer mogelijk dan je denkt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Heb je er een foto van?
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Martijn Rookie schreef: 28 mar 2019, 23:15 Heb je er een foto van?
Zie onder andere hier. Dat is niet mijn accu maar het ziet er ongeveer hetzelfde uit.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Wow wat een apparaat!
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Martijn Rookie schreef: 29 mar 2019, 07:17 Wow wat een apparaat!
Zoals ik al schreef: mooi is ie niet :D
Maar 1260 Wh is wel een erg prettige grootte. Met 1 kWh had ik ook kunnen leven, maar zeker met mijn lengte en nogal rechtop houding (nek en onderrug klachten; plat op de fiets is geen optie) vang ik nogal wat wind, dus met flinke wind tegen kan het serieus hard gaan in het verbruik.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

AndyRD10 schreef: 22 mar 2019, 18:13
JeroenH schreef: 22 nov 2018, 11:34 *Vorige week, deed mijn fietsverlichting + claxon het niet meer, gekend controllerprobleem volgens de FM. Nieuwe controller en hoezee, de problemen van stand 4 (uitgebreid aan bod gekomen in dit topic) zijn weg. Stand 4 is nu eigenlijk de ideale cruise-ondersteuning zo rond de 40km/u, tevreden!
na nieuwe controller nog steeds stand 4 OK nu?
en stand 5? ook bruikbaar nu of direct van 4 naar 6?

thanks
Alles ok, alle standen bruikbaar nu.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Plaats reactie