Is er iemand die (een deel van) deze route doet?
Ik doe het traject al sinds juli 2018 met de racefiets en binnenkort op een Stromer ST2.
Op een aantal plaatsen zal ik op de rijbaan moeten en er zijn enkele plaatsen waar een verkeersbord M3 staat en ik dus niet in mag met de Stromer. Ik kan natuurlijk de borden negeren onder het motto dat de centrumsteden kiezen om de speed pedelec zoveel mogelijk te behandelen als een gewone fiets.
Wat is jullie ervaring met het traject en de verkeerssituatie?
Er rijdt trouwens al minstens 1 speedbike op een deel van mijn traject zonder nummerplaat. Die gaat me vlot voorbij als ik 27km/u fiets.
Tienen-Leuven
Ik rij van Tienen naar het Haasrode Research Park.
Mijn route gaat over Kumtich, Willebringen, Opvelp, Bierbeek en Haasrode.
Het is een beetje om maar het zijn lange rechte stukken met bijzonder weinig verkeer.
Het bord M3 kom ik niet tegen, in Bierbeek bv. zijn ze al vervangen door M12.
Wat ik wel tegenkom zijn borden F99 zonder de 'P'.
Bij navraag in Tienen heb ik bevestiging gekregen dat ze die gaan vervangen door borden met een P en op een aantal plaatsen op mijn route is dat al gebeurd. 's Morgens negeer ik een F99 zonder P, 's avonds is er geen probleem want in de omgekeerde richting is het bord al aangepast. (Let wel, na een bord F99 is de maximum snelheid 30km/u).
Mijn route gaat over Kumtich, Willebringen, Opvelp, Bierbeek en Haasrode.
Het is een beetje om maar het zijn lange rechte stukken met bijzonder weinig verkeer.
Het bord M3 kom ik niet tegen, in Bierbeek bv. zijn ze al vervangen door M12.
Wat ik wel tegenkom zijn borden F99 zonder de 'P'.
Bij navraag in Tienen heb ik bevestiging gekregen dat ze die gaan vervangen door borden met een P en op een aantal plaatsen op mijn route is dat al gebeurd. 's Morgens negeer ik een F99 zonder P, 's avonds is er geen probleem want in de omgekeerde richting is het bord al aangepast. (Let wel, na een bord F99 is de maximum snelheid 30km/u).
-
- Pro
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:00
Dag Jan, bedankt voor je reactie. Goed om weten dat Tienen de borden M3 gaat vervangen en het momenteel gedoogd wordt.
De fietssnelweg lijkt me nog niet voor direct.
Ofwel fiets ik langs de N3, ofwel volg ik zoveel mogelijk erboven of zoveel mogelijk eronder. Om oversteken te vermijden.
Vooral de zomermaanden bleef ik boven de N3. Sinds de wintermaanden fiets ik in het heenrijden veel langs de N3.
Niet enkel om sneller te zijn maar ik vond het in het donker gevaarlijk om af en toe 1 auto te hebben die me aan 70-90km/u voorbij komt zonder afgescheiden fietspad dan om er veel meer tegen 50km/u langszij te krijgen. Indien ik zelf 40km/u zou doen, is het misschien een ander verhaal. Ook de verlichting op de Stromer is beter dan mijn Sigma 800.
Als ik jouw route volg zou ik in Haasrode zou ik de N25 moeten oversteken, dan is de route via de Oude Baan van Korbeek-Lo tot Leuven in mijn ogen een veel betere keuze vanaf Korbeek-Lo. Al zou ik daar in overtreding zijn met een Stromer.
Leuven-Tienen fiets ik vaak via Neervelp-Willebringen-Kumtich. Als het geregend heeft, is er steeds een grote plas in de Kleine-Heidestraat en dan rij ik ietsje om via Vertrijk.
Nu is mijn reistijd voor 21km heen 40 a 50min en voor 23km terug 45 a 55min. Met de Stromer hoop ik toch 10min minder lang onderweg te zijn per rit.
De fietssnelweg lijkt me nog niet voor direct.
Ofwel fiets ik langs de N3, ofwel volg ik zoveel mogelijk erboven of zoveel mogelijk eronder. Om oversteken te vermijden.
Vooral de zomermaanden bleef ik boven de N3. Sinds de wintermaanden fiets ik in het heenrijden veel langs de N3.
Niet enkel om sneller te zijn maar ik vond het in het donker gevaarlijk om af en toe 1 auto te hebben die me aan 70-90km/u voorbij komt zonder afgescheiden fietspad dan om er veel meer tegen 50km/u langszij te krijgen. Indien ik zelf 40km/u zou doen, is het misschien een ander verhaal. Ook de verlichting op de Stromer is beter dan mijn Sigma 800.
Als ik jouw route volg zou ik in Haasrode zou ik de N25 moeten oversteken, dan is de route via de Oude Baan van Korbeek-Lo tot Leuven in mijn ogen een veel betere keuze vanaf Korbeek-Lo. Al zou ik daar in overtreding zijn met een Stromer.
Leuven-Tienen fiets ik vaak via Neervelp-Willebringen-Kumtich. Als het geregend heeft, is er steeds een grote plas in de Kleine-Heidestraat en dan rij ik ietsje om via Vertrijk.
Nu is mijn reistijd voor 21km heen 40 a 50min en voor 23km terug 45 a 55min. Met de Stromer hoop ik toch 10min minder lang onderweg te zijn per rit.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het hangt een beetje af van hoe hard je Stromert, van de wind, hoeveel opstoppingen of vertragingspunten je op je route hebt, maar een tijdwinst van 10 minuten moet zeker haalbaar zijn. Misschien zelfs wel een kwartiertje als alles meezit.
Houd er wel rekening mee dat Stromer stallen, eventueel accu ergens aan de lader hangen en jezelf opfrissen ook weer wat (extra) tijd kost. Op het werk dan, thuis plof je na aankomst natuurlijk meteen even lekker op de bank
Houd er wel rekening mee dat Stromer stallen, eventueel accu ergens aan de lader hangen en jezelf opfrissen ook weer wat (extra) tijd kost. Op het werk dan, thuis plof je na aankomst natuurlijk meteen even lekker op de bank
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:00
Nu douche ik als ik op mijn werk arriveer, geen idee of dat nodig gaat zijn eens ik met de Stromer mijn ritten doe.
Ik zweet ongeacht of ik met of zonder ondersteuning rij. De inspanning is in tijd anders maar het gevoel van een inspanning geleverd te hebben niet.hendrickxm schreef: ↑28 mar 2019, 17:50 Nu douche ik als ik op mijn werk arriveer, geen idee of dat nodig gaat zijn eens ik met de Stromer mijn ritten doe.
Ik zou via de Molenbergweg naar Willebringen rijden, dan Neervelp -> Lovenjoel -> Korbeek-Lo (naast de spoorweg).
Nog een Stromerrijder in Tienen erbij, welkom
Nog een Stromerrijder in Tienen erbij, welkom
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Martijn Rookie
- Veteraan
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
- Locatie: Vleuten
Lukt mij goed zonder douchen maar natuurlijk geheel afh vd persoon. Ik rijd ook zoveel als ik kan volle snelheid (daarom heb ik m immers). Kunst is je kleding goed aanpassen op het weer opdat je niet te veel aan hebt (en geen rugzak!). Enige wat ik doe na aankomst is ff wat in mijn haarJins schreef: ↑28 mar 2019, 19:16Ik zweet ongeacht of ik met of zonder ondersteuning rij. De inspanning is in tijd anders maar het gevoel van een inspanning geleverd te hebben niet.hendrickxm schreef: ↑28 mar 2019, 17:50 Nu douche ik als ik op mijn werk arriveer, geen idee of dat nodig gaat zijn eens ik met de Stromer mijn ritten doe.
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
-
- Pro
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:00
Vanaf midden april toch . De route die je voorstelt, neem ik meestal op de terugweg, indien de plas er niet staat in de Kleine-Heidestraat. Via Kleine Grijpen in Kumtich en zo parallel met de R27 doe ik ook soms. Bijna altijd als ik vanuit Leuven de N3 volg tot Kumtich.