SP-er verongelukt

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hoe we ons horen te gedragen naar andere fietsers staat los van dit ongeval dat ‘s nachts om 4 uur gebeurde. Dan zijn fietsers zeldzaam.
Ondertussen is het ook de vraag of er alcohol in het spel was.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hetgeen me gisteren uitermate stoorde was, dat er op Twitter al berichten opdoken, die een verplichte praktijkcursus en examen wilde invoeren voor spedelec gebruikers. Compleet van de pot gerukt. Ik heb de man gevraagd of het ook kon voor rolators, wieler terroisten, rolstoel gebruikers, winkelkar gebruikers, enz..
Het is en blijft een tragisch gebeuren, elk ongeval, maar om meteen naar 'n follow the money voorstel te verwijzen, is erover.

Door de toename van de spedelec zal er zeker een ongevallen stijging zijn. Gezond verstand en je bewust maken van de nodige behendigheden is nooit een overroepen item.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

allesstroomt schreef: 24 mar 2019, 20:35 We hebben geen idee wat er juist gebeurd is maar bij eenzijdig ongeval zou bijvoorbeeld ook de slechte staat van de weg kunnen meespelen. Kent iemand de buurt?
Ik ken de buurt zeer goed. Ongeluk is op 30 meter van mijn voordeur gebeurd, ik fiets daar dagelijks, ben er zelfs een half uur eerder nog langsgereden. Gisteren was er een soort herdenking, er zaten grootste deel van de dag een grote groep mensen op de stoep omringd door bloemen. Heeft wel even indruk gemaakt bij mij.

Speculatie is niet zinvol en niet respecvol in mijn ogen.
Feit is:

- Idd fietspad voor gemengd gebruik maar ik fiets daar ook met mijn Stromer, er is een zeer breed trotoir naast, en op de weg rijden ze s nachts daar met 60-70km/u. Daar op de weg gaan fietsen is zeer gevaarlijk. Vooral omdat de meeste mensen in belgie deze regel niet kennen. Als ik daar op de weg rij (wat ik doe als het fietspad druk is, vooral als de scholen uit gaan, wordt ik regelmatig met hoge snelheid in gehaald en uitgescholden.

- Wegdek is redelijk maar er zitten hier en daar kuilen, je moet goed uitkijken. Het is een betegeld fietspad.

- Makkelijk om te zeggen dat een fietser met verstand daar geen 45 rijdt. Ten eerste weten we niet hoe hard deze man ging, daarbij, als ik daar s nachts rijd en er is verder helemaal niemand rij ik ook boven de 40. Scooters ook trouwens, beetje kort door de bocht om te zeggen dat dat sowiezo onverantwoord is. Het is een hele rustige buurt s nachts, zeer weinig verkeer.

Sterkte aan de familie en vrienden.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Free2be schreef: 25 mar 2019, 10:30 Hetgeen me gisteren uitermate stoorde was, dat er op Twitter al berichten opdoken, die een verplichte praktijkcursus en examen wilde invoeren voor spedelec gebruikers. Compleet van de pot gerukt. Ik heb de man gevraagd of het ook kon voor rolators, wieler terroisten, rolstoel gebruikers, winkelkar gebruikers, enz..
Het is en blijft een tragisch gebeuren, elk ongeval, maar om meteen naar 'n follow the money voorstel te verwijzen, is erover.

Door de toename van de spedelec zal er zeker een ongevallen stijging zijn. Gezond verstand en je bewust maken van de nodige behendigheden is nooit een overroepen item.
goh, er is ook een bromfiets rijbewijs, ik weet niet of ik dat perse zo gek vind. In belgie moet je sowiezo een rijbewijs (bromfiets, auto of Motor) hebben voor SP. Het voordeel van een rijbewijs is natuulrijk ook dat je iemand die zich echt misdraagt het rijbewijs kan afnemen.
Ik heb zelf wel het idee dat het feit dat ik motor rij me een betere SP rijder maakt.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Dat is inderdaad ook zo, maar als we eerlijk zijn, mochten we met ons jarenlang in bezit hebbende rijbewijs, opnieuw een test dienen af te leggen, vrees dat het resultaat pover zal blijken. Ik ben ook een motorrijder, defensief is me niet vreemd en dat instinct hanteer ik ook met de SP. Hoe dan ook, het blijft een jammerlijk gebeuren, een ongeval. Mocht de jongeman nu wel of niet een helm gedragen hebben, een minder tragische afloop gekend zou hebben, zal door experts onderzocht dienen te worden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Free2be schreef: 25 mar 2019, 11:25 Dat is inderdaad ook zo, maar als we eerlijk zijn, mochten we met ons jarenlang in bezit hebbende rijbewijs, opnieuw een test dienen af te leggen, vrees dat het resultaat pover zal blijken. Ik ben ook een motorrijder, defensief is me niet vreemd en dat instinct hanteer ik ook met de SP. Hoe dan ook, het blijft een jammerlijk gebeuren, een ongeval. Mocht de jongeman nu wel of niet een helm gedragen hebben, een minder tragische afloop gekend zou hebben, zal door experts onderzocht dienen te worden.
Idd. Ik snap niet eens goed hoe ze weten dat hij 'aan hoge snelheid ten val kwam' ? Er was, voor zover ik heb gelezen, niemand anders bij. Fiets ziet er niet erg beschadigd uit op het eerste gezicht.

Ik ken iemand die bij het afstappen van zijn fiets voor zijn eigen garage viel en in een rolstoel zit nu.. Ook met lage snelheid kan je heel lullig neerkomen.

Maar het onderzoek zal het allemaal uitwijzen neem ik aan.

Zeker, een rijbewijs is absoluut geen garantie voor goed en veilig rijden. Helemaal mee eens.
Maar zoals ik zeg, voordeel is dat je het kan afpakken.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

inderdaad, ook het plaatje achterop je fiets, heeft 'n impact. Verder zullen de gegevens van de Stromer wel geraadpleegd worden, een voordeel wat onderzoek betreft.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Free2be schreef: 25 mar 2019, 11:45 inderdaad, ook het plaatje achterop je fiets, heeft 'n impact. Verder zullen de gegevens van de Stromer wel geraadpleegd worden, een voordeel wat onderzoek betreft.
Het was geen Stromer. Mogelijk zelfs geen (legale) SP, zie eerder in dit draadje. Foto is van een Trek
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Zou er op 'n Strek geen track & trace systeem zitten?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Er staat een filmpje bij ...... echt niet normaal :bc


Op Nieuwsblad.be

Enkele Nederlandse jongeren besloot dat een fietspad niet spannend genoeg is. Nadat de A27, ter hoogte van Werkendam, afgesloten was voor een ongeval, fietsen de scholieren de snelweg op. Automobilisten uit de tegenovergestelde richting wisten niet wat ze zagen. De jongeren filmden zichzelf en plaatsen de beelden op sociale media.
Enkele automobilisten die op dat moment aan de overkant in de file stonden, maakten foto’s van het incident. “Echt niet normaal wat de jeugd van tegenwoordig allemaal uithaalt.” Ook een gevaarlijke verkeerssituatie gefilmd met een dashcam?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Plaats reactie