Hoog tijd voor een bezoek aan de Fm.

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Vandaag de fiets nog eens volledig nagekeken, beide wielen eruit ....alles schoongemaakt en terug gemonteerd. Claxonkapje verwijdert en de smurrie eruit.Alles nog eens ingespoten met wd40. Testritje van 20 km ...probleemloos. Wou de fiets proper afleveren bij de Fm.... Dan maar een belletje om morgen toch maar te rijden en even te controleren of de prob. te maken hebben met de weersomstandigheden (lees regen). Als morgen alles terug normaal verloopt zal de regen er wel voor iets tussen zitten en weten we weer iets meer. Wat me opviel na 4500km in alle weersomstandigheden is het roesten van boutjes(zeker aan het stuur). De voorremplaketten waren nog goed voor een 3000km. achteraan waren ze nog goed voor een 1000km... De kransjes van de cassette waren nog behoorlijk wat betekent dat onderhoud wel degelijk resulteert in minder slijtage.Lees 2kettingen en om de 1000km wisselen. Ook worden de kettingen behandeld met versnellingsbakolie(ondergedompeld na reinigen gedurende een aantal uren)daarna goed afgedroogd en monteren dan nog een nachtje laten lekken en terug afdrogen en rijden maar.
Wordt vervolgd.... :mrgreen:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 15 mar 2019, 20:18 Op basis van de eerdere ervaringen met deze foutmelding, vrees ik dat het een probleem zou kunnen zijn met vocht in de motor.
We hebben bij een ander forumlid gezien dat de dealer het probleem kon reproduceren door te spelen met water bij de motor. Vocht zorgde voor sluiting tussen de motorfasen en daardoor voor wegvallende ondersteuning, maar dit leidde niet tot een continu defect. Als het vocht was verdampt (wat vrij rap kan gebeuren want de motor wordt loeiheet tijdens het rijden), verdween het probleem weer als sneeuw voor de zon.

Ik zou het echt in deze richting laten zoeken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Bedankt voor het meedenken! :ay Zal dit melden bij de dealer.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Dinsdag de fiets opgehaald, was snel!
De controller werd vervangen en ook werden de contacten nog beter afgedicht vermits de fouten allemaal water gerelateerd waren volgens de dealer. Wat de werkelijke oorzaak is ???? Zal pas ondervinden bij de volgende regenbuien. toch terug een korte storing van 1 sec dat de ondersteuning wegvalt zonder foutcode na te laten in de omni.... Dat had ik voordien ook ...dus zit er zeker nog ergens een slecht contactje...Ook het gevoel met een update dat de ondersteuning minder is bij dezelfde instellingen (sensor gecallibreerd). Je haalt nog de topsnelheid maar de inspanning wordt groter(denk terug aan mijn eerste idee ....onderscheid modellen). Het wordt dus afwachten voor we de Fm. vereren met een nieuw bezoek. :mrgreen:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Ben al een tijdje op de achtergrond je topic aan het volgen hier. De laatste tijd niet zoveel tijd gehad om te posten op het forum.

Waar Stromeur het over heeft met het spelen met water, betreft mijn ST1X.

Ik hoop voor je dat het vervangen van de controller de oplossing is. Als je problemen toch terugkomen zou ik zoals Stromeur aanraad je dealer eens naar de motor laten kijken. Die korte storing die je nog hebt gehad zou eigenlijk niet mogen, ik zou dit al aan je dealer laten weten en erop hameren dat dit opgelost wordt.

Sinds mijn motor vervangen is, heb ik al in serieuze stortregens gereden, en mijn ST1X blijft er probleemloos doorheen knallen nu.

Good luck!
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Bedankt voor de input. Ben onlangs mijn spatbordverlenger van Jeroen kwijtgespeeld....Belgische wegen en het missen van bevestigingsboutje..... Laat alles bewust zo ,de regen kan zijn werk naar behoren doen zonder extra bescherming en dan zien we wel wat het resultaat is.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie