Hoog tijd voor een bezoek aan de Fm.

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het kan tegenwoordig toch al vanuit Duitsland verzonden worden.. :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 16 mar 2019, 13:41 Eigenlijk zou elke Fm. die met Stromer werkt en ondertussen wel weet wat er zoal kan misgaan een aantal onderdelen op de plank moeten hebben liggen . Zeker als je weet dat de levering van Stromer wat betreft onderdelen ook niet je dat is....
Dat vind ik ook. Ik weet niet hoe het tegenwoordig is geregeld, maar eerder kon een Stromer dealer standaard onderdelen-pakketten afnemen voor op de plank. Dat vergt natuurlijk wel een investering vanuit de dealer want dat spul is niet goedkoop. Dat zal een dealer die veel omzet draait sneller doen dan eentje die maar een paar Stromers per jaar verkoopt.

Vandaar dat ik graag kies voor een "grote" Stromer dealer, met haal- en brengservice, met leen-Stromers, met onderdelen op de plank en met bakken ervaring. Principieel gezien vind ik dit wat sneu voor de kleinere dealers die ook hun stinkende best doen, maarja: Stromers zijn storingsgevoelig, ik moet ermee rijden, en mijn dealer heeft me gelukkig altijd weer binnen 24 uur op pad gekregen. Een Stromer dealer die dat niet kan waarborgen, daar word ik geen klant totdat het uitvalpercentage fors verlaagt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Niet leuk, maar vrees dat je gelijk hebt.
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Tja hoe een bezoek aan een Fm. rare wendingen neemt....Maar geen probleem, ook op deze manier weer wat bijgeleerd. :D
Ervaringen met mensen ook Fm. :mrgreen: blijven sterk persoonlijk . Het enige waar ik nog naar kijk is hoe lost men dit op...de koffie en dergelijke is mooi meegenomen maar doet weinig ter zake als het bij koffieklets blijft.Het hoofdprobleem blijft de onderdelen voorziening en daar kan je als Fm. weinig aan doen. Ik begrijp best dat mijn hardwerkende Fm. niet zomaar een aantal euro's spendeert aan onderdelen waar hij op voorhand niet van weet of hij die ooit nodig heeft..... Moest de levering correct gebeuren binnen een paar werkdagen zou de concurrentiekracht van de kleine dealers een enorme sprong nemen daar waar ze nu in de kou staan door de fabrikant; Dat noem ik ook oneerlijke concurrentie. Bij deze weet ik ook nog niet of ik bij mijn dealer goed zit want het wordt ook de eerste keer dat ik hem nodig heb voor een ernstig probleem. Maar mijn mensenkennis zegt me dat hij wel alles zal doen om dit op te lossen . De vraag is echter door wat wordt zijn inzet vertraagd??? Op deze en andere vragen komt hopelijk een dezer en duidelijk antwoord. Probeer ondertussen met het mooie weer dat verwacht wordt nog even verder te fietsen...in de omni is niets meer te zien van fouten ....ik probeer straks een klein ritje. ;)
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

En even iets anders, zojuist een eerste lange rit van 46,5 km gemaakt met de 5. Rondje Stichtsebrug-Hollandsebrug. Op veel stukken flinke tegenwind. Totale tijd 1 uur 27 min met nog 50% over in de accu. Ben best onder de indruk hiervan. Dit houdt in dat ik met flinke wind toch een kleine 100 km kan afleggen.

Groet Mark
Bijlagen
unnamed.jpg
unnamed.jpg (222.28 KiB) 3061 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lamkram op 17 mar 2019, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 17 mar 2019, 11:07 Tja hoe een bezoek aan een Fm. rare wendingen neemt....
Indeed ;) Topic opgeschoond (mochten er nog stekeligheden zijn tussen deze of gene, dan graag verder per PB).

jovdt schreef: 17 mar 2019, 11:07 Probeer ondertussen met het mooie weer dat verwacht wordt nog even verder te fietsen...in de omni is niets meer te zien van fouten ....ik probeer straks een klein ritje. ;)
Veel plezier!

Hopelijk is het snel klaar met dat storinggedoe met je Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Bedankt voor het medeleven, maar heb er zeker mijn goed humeur nog niet bij verloren. Positief maar kritisch zijn helpt meer dan zeuren . ;)
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Klein ritje gedaan . Alles normaal .....zal wel beperkt zijn maar we rijden . :ay
Nu afwachten wanneer de volgende storing optreedt.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Free2be schreef: 16 mar 2019, 14:28 Het kan tegenwoordig toch al vanuit Duitsland verzonden worden.. :mrgreen:
De motor voor mijn st5 was er met twee dagen. afgelopen zaterdag is er serieus gezocht naar het "af&toe" probleem TMM sensor vervangen nu twee dagen weer perfect gestromert :D fijn dat de heren in de wp ook stromer rijden ik denk dat het wel goed komt. :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Vandaag nog een kleine rit gemaakt en terug zonder prob. Met de MTB. naar de Fm. geweest en de lijst met fouten afgegeven, konden ze eens kijken in de handleiding van Stromer met de foutcodes.... De meeste onderdelen liggen op de plank voor ST2 dus normaal zou het snel opgelost moeten zijn. Morgen gaat hij binnen en dan zien we wel.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie