Hoog tijd voor een bezoek aan de Fm.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En inderdaad, dan hebben we nog de reeds bestaande, hoopgevende merken die onbegrijpelijke keuzes maken, zoals Bulls en Specialized.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 15 mar 2019, 21:35
Een nieuwe speler gaat het ook lastig krijgen. We dachten (hoopten?) immers ook dat Klever een Stromer-killer zou worden, maar ook hier gaat het om een piepjong merk dat het - zo heeft de praktijk al uitgewezen - met vallen en opstaan moet leren, en dan loopt Stromer ineens toch tien jaar voor in expertise.
Daar komt bij dat ik design ook gewoon echt belangrijk vind en Klevers gewoon lelijke fietsen zijn (vind ik dan :mrgreen: ).
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind de Klevers ook niet mooi (bijzonder lelijk zelfs).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In de juiste kleur vind ik de X-Speed wel mooi, in grijs is ie bijna net zo mooi als de B-Speed (da's géén compliment!). De rest van Klever... not so much.

Maar als ik eerlijk ben vind ik mijn fiets ook niet bijzonder mooi. Maar hij is wel super functioneel, oerdegelijk en heeft een mega accu en bouwlamp... Dat vind ik zelf toch belangrijker dan design. Ieder zijn ding :D
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

jovdt, ik lees inhouden na remmen, wat is er toen bijgesteld, de fm gaat morgen serieus naar mijn klacht, (inhouden na remmen en ondersteuning valt dan weg)..................zoeken :ck:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

WFVst5 schreef: 15 mar 2019, 22:37 jovdt, ik lees inhouden na remmen, wat is er toen bijgesteld, de fm gaat morgen serieus naar mijn klacht, (inhouden na remmen en ondersteuning valt dan weg)..................zoeken :ck:
In de remhendel zit een vijsje dat bepaald of de sensor te gevoelig staat of niet...door deze wat minder scherp af te stellen verdwijnt het inhouden na remmen ....tenzij je nog een bijkomend probleem hebt;;;
Succes morgen .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Het vervelendst is dat het gemiddeld 1 keer per 25 km voorkomt, ik rij al zolang door met dit geneuzel in de hoop dat het verergerd zodat het continu aanwezig is droog/vocht, lang remmen, voor- of achterrem/lang-kort-snel-langzaam maakt niets uit.....het is mi. gekomen sinds de nieuwe motor/achterwiel erin zit en het stuur op scheuren getest is. De codes in het service menu hebben er niets mee te maken vlgs. stromer.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

"Mja, als je door blijft rijden ondanks een aaneenschakeling van ondersteuningsproblemen en foutcodes, dan worden het er vanzelf meer."(schreef Stromeur)
Het niet direct de Fm. gaan opzoeken heeft twee redenen :enerzijds verdwenen de meldingen uit de omni en kon ik terug dagen fietsen zonder enig probleem ,anderzijds is de fiets aangekocht om er dagelijks woonwerk mee te doen en niet om een 3-tal weken bij de Fm.te staan om een probleem op te lossen als de fiets nog rijdt. Vermits mijn Fm. maar een kleine speler is die echter zijn best doet vrees ik voor een lange periode zonder Stromer en laat dat nu ook wel een serieus probleem zijn. ...De 32 foutcodes kreeg ik trouwens op een dag binnen een tijdspanne van een 5 tal minuten.
Anderzijds bedankt voor het meedenken waar het schort.. :ay ..en ik denk ook motor ,motorkabel en sensor....Ik laat wel weten wat het wordt.
Laatst gewijzigd door jovdt op 16 mar 2019, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Foutcodes en meldingen maar verder geen uitval of symptomen zijn vooral een draak voor klant en eigenaar.
Niets is zo frustrerend als een af en toe storing, dan moet je als monteur de ervaring hebben dat: als ik .. vervang is het probleem over of goede Backup hebben van importeur/fabrikant.
Mijn probleem zit hem in het feit dat er geen goede Backup is dit houdt in dat ik na zessen of zaterdag nergens meer terecht kan vooral omdat mijn werkgever wel van ons verlangd dat wij, bij tourbeurt een calamiteitendienst draaien en er 24/7 een technische hulplijn met helpdesk is het kan alleen nog schorten aan onderdelen of improvisatietalent een machine toch weer draaiend te krijgen.
De fm is zeer welwillend maar heeft bij de fabrikant geen goede Backup dus moet op zaterdag bij collegae "te biecht"
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Eigenlijk zou elke Fm. die met Stromer werkt en ondertussen wel weet wat er zoal kan misgaan een aantal onderdelen op de plank moeten hebben liggen . Zeker als je weet dat de levering van Stromer wat betreft onderdelen ook niet je dat is....Maar ja we blijven hopen dat er beterschap komt.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie