Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Vraagje ..... op de omni app staat er serviceboekje .als je daarop klikt staat er service verloop onderaan .
Vult de FM dan via het stromerportaal de onderhoudsbeurt in die je gedaan hebt op je Stromer zoals bij de auto’s ?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Ja.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Thx
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
stroomluc
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 jan 2019, 01:22

Lambert schreef: 07 mar 2019, 21:07 Fijn dat je zo tevreden bent. Ben benieuwd hoeveel pijltjes aanstaan als je het recup scherm weer opent. Ik krijg nl. het laatste pijltje nooit weg.
klopt inderdaad. als je in het recupscherm gaat staat het laatste pijltje er terug
ST3 deep black M. 983 Wh Comfort. Giro Bexley
stroomluc
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 jan 2019, 01:22

Lambert schreef: 07 mar 2019, 21:09 Kun je misschien concreter aangeven wat de verschillen met de Specialized Vado zijn.
Het grote verschil met de vado is natuurlijk de prijs :D . Het is dus moeilijk om de twee fietsen te vergelijken. Ik reed graag met die vado, had een iets sportievere zit, was ook een step through. Ik heb nu een comfort versie.
Qua zithouding vind ik de stromer beter, ook het stuur met de backsweep is voor mij verrassend aangenamer.
De stromer is veel robuuster, steviger.
De omni op de fiets is heeft meer mogelijkheden.
Wat vooral een zeer groot verschil uitmaakt is de ondersteuning, dit is gewoon niet vergelijkbaar. Ik kan nu makkelijk 45km/h halen, dat was vroeger niet zo vanzelfsprekend.
Ik heb mijn vado weggedaan, omdat ik er enorm veel pech mee heb gehad, het ging zelfs zo ver dat ik uiteindelijk een nieuwe fiets heb gekregen, maar het vertrouwen was weg. Daarom stromer, tot hiertoe tevreden, maar ik wacht af. bij elk klein akkefietje slaat de schrik mij om het hart.
Voor of na de nachtshift op de pechverhelping moeten wachten of zonder ondersteuning nog 25km moeten rijden is niet zo aangenaam.
ST3 deep black M. 983 Wh Comfort. Giro Bexley
Sebastos
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2019, 09:55
Locatie: Middelburg
Merk SP: st3-le
Km-stand: 12700

Ik krijg een Bentley idee met het rijden op mijn pas verworven St3 LE: Deep Green, het gaat harder dan je door hebt, en het verbruik ook!
ST3 LE bezitter, mijn Groene Monster :mrgreen:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Geen vergelijk mogelijk ... een Bentley zeikt olie en dat doet een Stromer niet.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Bentley heeft een kachel en minder last van die €@*#!wind die weer eens waait.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Maar die kachel zorgt er uitsluitend voor dat je lekker warm in de file staat. Met de SP kachel je daar lekker langsaf.
En als je goed doortrapt heb je het op de fiets ook niet koud. Met deze wind geen gebrek aan inspanning :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bart DL
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2018, 20:44
Locatie: Gent

Ik rijd nu 1 maand met mijn ST3 en de eerste 1000 kilometers staan op de teller. Zelf heb ik al veel opgestoken van wat ik aan ervaringen lees hier op het forum en deel daarom graag deze van mij. Voor wat het waard is...
Mijn persoonlijke situatie:
- 54 jaar, absoluut geen getraind fietser, maar wel een goede conditie
- bekommernis: ik heb twee totale knieprotheses. Hoe zullen de knieën het fietsen verteren?
- woon-werkverplaatsing: 41 km enkel, perfect traject: afgescheiden fietspad langs ringweg en jaagpad langs Schelde
- doel: 2 tot 3 maal per week woon-werk met Stromer
Gekozen voor:
- ST3 omwille van kracht en stabiliteit van deze fiets op deze lange rechte stukken waar ik voluit kan gaan
- mods: suntour zadelpen, spatbord verlengers 17 cm onder en boven van Van Zijp Techniek
- extra lader 190 W voor op het werk
- Lazer Anverz Mips met vizier en oorbeschermers
- Dealer: fietsen Godefroot Deinze
Hoe bevalt dit alles?
- Goed, ik geniet! Ja, zelfs met het vreselijke weer van de voorbije dagen.
- Ik heb tot nog toe geen enkel opstart-probleem: motor, ondersteuning, elektronica alles werkt feilloos. Ik lees dat het - helaas voor wie dat meemaakt - al te vaak niet zo positief is. Maar wat goed is, moet ook gezegd.
- Ik rijd op maximum ondersteuning om de belasting op knieën te verlichten. Dit gaat goed.
- Maar betekent wel een hoog verbruik: 983 Wh batterij is een must, extra lader op het werk zeker. Gisteren 41 km felle wind op kop en striemende regen = 9% resterende batterijcapaciteit...
- De spatbord verlengers van Jroen zijn absoluut fantastisch! Volgens mij een must, zonder douchen rijd je niet zonder.
- Suntour zadelpen en Lazer Anverz helm: OK, maar in feite heb ik geen ervaring met andere merken om echt te kunnen oordelen hierover.
- Zeer tevreden van dealer
- Vanuit de Omni: 1 039 km - gemiddelde: 36 km/h - energieverbruik 16 KWH
Dit maakt van mij een enthousiaste beginneling en smaakt naar méér!
ST3 L 983Wh zwart - Suntour zadelpen - spatbord verlengers - zadel Brooks Flyer Special - comfortstuur - brooks leather grips - Lazer Anverz MIPS
Plaats reactie