service

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
chriST2
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2019, 08:33

service

Bericht door chriST2 » 14 mar 2019, 16:48

Na amper 1000 km al bullen met mijn st2,controlller defect.Weer 3 weken wachten.Dit is geen service.Dit vertellen ze niet bij aankoop dat je zolang moet wachten omdat elk onderdeeltje in Swiss moet gecontroleerd worden.Volgens dealer water binnengekomen.Ik krijg de indruk dat de stromers geen druppel regen kunnen verdragen.Betalen voor een Bentley en kwaliteit van een Lada.Miskoop :dwarf:

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Re: service

Bericht door Henry » 14 mar 2019, 17:51

chriST2, welkom. :)
Van wanneer is de ST2?

utbone
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 nov 2018, 09:24

Re: service

Bericht door utbone » 14 mar 2019, 18:24

Dat moet wel een nieuwe zijn ivm zijn kilometers
ST1-X 2018, 0,8 Kw. 15KM enkele rit

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Re: service

Bericht door Henry » 14 mar 2019, 18:29

Dan zeg je omdat je er vanuit gaat dat iedereen 30-120 km per dag fiets?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7648
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: service

Bericht door Stromeur » 14 mar 2019, 20:55

chriST2 schreef:
14 mar 2019, 16:48
Na amper 1000 km al bullen met mijn st2,controlller defect.
Het probleem met de Stromer controller en vocht is opgelost:

Stromer heeft tijden geleden al via een Service Bulletin aan dealers laten weten dat ze enkele eenvoudige water-werende maatregelen moeten nemen: krimpkous om de connectoren van de controller en het bovenste deel van de controller, waar de MCU zit, extra sealen. Heeft je dealer dit advies van Stromer opgevolgd?

Dat lijkt me wel van belang om te weten, zodat jij weet op wie je boos moet worden.
chriST2 schreef:
14 mar 2019, 16:48
Weer 3 weken wachten.Dit is geen service.Dit vertellen ze niet bij aankoop dat je zolang moet wachten omdat elk onderdeeltje in Swiss moet gecontroleerd worden.
Drie weken wachttijd voor een controller is inderdaad belachelijk. Maar ik vraag me wel af: heeft jouw dealer geen setje vervangonderdelen op de plank liggen?

Als je dealer geen onderdelen op voorraad heeft, kan hij dan niet de controller uit een voorraad-Stromer halen en die voorraad-Stromer laten wachten op de nieuwe controller, zodat jij weer door kan? Of heeft je dealer ook geen Stromers op voorraad?

Kun je geen leen-Stromer meekrijgen van je dealer?

Dit zijn punten waarop goeie dealers zich onderscheiden van de rest. Ik heb mijn dealer daar destijds speciaal op uitgezocht, ook al zit-ie hier 100km vandaan. (Ze hebben ook een haal- en brengservice.)
chriST2 schreef:
14 mar 2019, 16:48
Volgens dealer water binnengekomen.
Hoe maak je je Stromer schoon?
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Jins
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

Re: service

Bericht door Jins » 14 mar 2019, 23:36

Ik begrijp de reactie van de LADA en dat heeft niets te maken met Stromer op zich.
Je auto/moto mag je gerust afspuiten met de HD, je fiets niet. Als je iets koopt hoort het ook te functioneren. De problemen en service achteraf bepalen je vertrouwen in het product. Je bent (als klant) beter af met nul service en nul problemen dan super service en vaak stilstaan. Maw beter een LADA die altijd rijd (met hamer en schroevendraaier in de hand) dan een dure limo met chauffeur die ziek is.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7648
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: service

Bericht door Stromeur » 14 mar 2019, 23:37

Jins schreef:
14 mar 2019, 23:36
Maw beter een LADA die altijd rijd (met hamer en schroevendraaier in de hand) dan een dure limo met chauffeur die ziek is.
Dat is zeker waar.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2378
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: service

Bericht door FreddyH » 15 mar 2019, 09:14

Grappig. Ik heb een keer een ietwat lollige test in de Autovisie gelezen tussen een Lada Niva 4x4 en een Mercedes G AMG. Verhouding in prijs was grofweg een factor 12, de test ging dus niet om: "welke is de beste" maar meer om: hoe zouden iets dat nogal relatief goedkoop is en iets dat niet voor het terrein ontwikkeld is (de G wel, maar de AMG versie niet echt) zich houden in het terrein.

Op een gegeven moment was in beide auto's een achterlampje stuk. Bij de Mercedes kwam trots in de cockpit te staan dat het lampje kapot was en dat het backup lampje was ingeschakeld. Bij de Lada was een ferme tik op de achterlicht unit genoeg om het lampje weer te laten branden...

Tja, wat is beter?

On topic: ik hoop dat chriST2 binnenkort zonder zorgen kan gaan genieten van zijn fiets. Er zijn meer dan genoeg anderen die dat ook kunnen, dus het is denk ik niet zo dat de ST2 een bagger ding is. Tegelijk zijn er ook echt teveel mensen met opstart problemen hetgeen in het begin zeker geen vertrouwen geeft.
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

jovdt
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Re: service

Bericht door jovdt » 16 mar 2019, 14:05

Wat mij blijft dwarszitten is het feit dat de St2 een echt doorontwikkelde fiets is ....Hoe komt het dan dat er ten eerste nog zoveel opstartproblemen zijn...??? Ten tweede blijft het niet bij die problemen, de meeste hier op het forum die de fiets echt gebruiken als woonwerfiets zijn al toe aan nieuwe lagers, nieuwe controllers,motors enz...Als alles wat vervangen wordt terug dezelfde dubieuze kwaliteit heeft waar sta je dan na je garantie periode???. Ik denk niet dat de controllers die vervangen worden plots van een ander laat staan beter merk zullen zijn....idem motors.Als Stromer marktleider(soms denk ik lijder... :mrgreen: )wil blijven zal daar toch het schoentje wringen . Persoonlijk wacht ik nu rustig af wat er zoal zal gebeuren met mijn fiets en dat zal ook bepalen of er nog een Stromer komt . Liever wat minder power maar iets betrouwbaarder kan dan de volgende stap zijn.
ST 2 van 2018

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7648
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: service

Bericht door Stromeur » 16 mar 2019, 14:25

De ST2 heeft nauwelijks opstartproblemen meer, maar de mensen die het treft, die hebben daar natuurlijk niks aan.

De motor en controller zijn geen slijtage-onderdelen, dus dat heeft niks te maken met waar iemand zijn Stromer voor gebruikt.

Op een vervangen onderdeel krijg je opnieuw twee jaar garantie.

Het zou zeker goed zijn voor Stromer als er eens een fabrikant opstond die het beter doet. Maar ik wens je veel succes met het zoeken naar een meer betrouwbare speed pedelec. Ik meen het oprecht als ik zeg dat ik in het huidige aanbod nog niets heb gezien zonder kinderziektes, of er nu een achterwiel- of middenmotor in zit.

Zelf heb ik er, na mijn ST1 X 2017 ervaringen, wel bewust voor gekozen om geen kersvers Stromer-model te kiezen, maar liever eentje die al een jaar of twee rondrijdt. Vandaar dat hier nu een ST2 S staat en dat ik niet heb door gespaard voor een ST5.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten