Data uit de stromer opslaan

Plaats reactie
gvanaco
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 dec 2018, 12:07
Locatie: Middelpunt Vlaanderen
Merk SP: Stromer

Hi,

Onlangs heb ik een filmpje gezien van een amerikaan die de vergelijking maakt voor woon-werk verkeer tussen zijn auto en zijn ST2.
Hij gebruikt gegevens van de batterijniveau, en het verbruikte vermogen, snelheid en afstand.

Kunnen deze gegevens uit de fiets gehaald worden (ST3) en opgeslagen om zoals hier in het filmpje te verwerken.
Wat is de werkwijze indien dit mogelijk is?


Ik zou graag ook zo'n filmpje maken.

ST3, wit, Large, 983 Wh
mrstrom

Helaas, ik heb daar geen verstand van. Maar wel super mooi filmpje.

Mijn route met de auto is nagenoeg gelijk aan die met de fiets.
op de fiets gebruik ik gemiddeld 33%, oftewel 330 Wh.
Met de auto, PHEV, 55-60% accu ca. 9kWh, oftewel 5 kWh
Scheelt factor 15 dus. Gewicht 2000kg tov 100kg.
Wel droog, muziekje, stoelverwarming, adpatief cc, maar geen fris, lekker en sportief gevoel als je aankomt! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik denk dat je andere software (en als het niet op je telefoon draait misschien ook wel extra hardware) erbij nodig hebt, waarna je de info moet samenvoegen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze post van Stromeur of dit filmpje van Stromeur.
Witte ST3 van maart 2019
gvanaco
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 dec 2018, 12:07
Locatie: Middelpunt Vlaanderen
Merk SP: Stromer

Het lukt me wel om dit te maken



Wat ik wil is data van mijn fiets verrkijgen. Zoals percentage van batterij en vermogen verbruik dat je op de OMNI kan zien als je rijd. En andere data.

De info voor mijn filmpje heb ik van de app strava. Monteren is gebeurd met Virb van garmin, hitfilm en handbrake. 48 uur werk voor 20 minuten resultaat.
Laatst gewijzigd door gvanaco op 15 mar 2019, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3, wit, Large, 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Modernere action cams (o.a. van GoPro en Garmin) hebben een ingebouwde GPS, dus dan is het een peulenschil om een overlay met dergelijke data aan je filmpje toe te voegen. De enige tijd die je dan nog kwijt bent is die van het editten, kost mij ook altijd heel veel uren.

Stromer heeft de API niet vrijgegeven, dus je kunt de gegevens van je bike niet zomaar eruit halen. Als je een beetje kunt programmeren, dan kun je misschien wel aanhaken bij dit topic van mensen die de OMNI gehackt hebben:

viewtopic.php?f=8&t=1445&hilit=hacken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
bArtAA
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 dec 2018, 13:41
Locatie: Gasselte

zijn leuke fimpjes, maar kost aardig wat tijd om ze te editten.
Jammer dat Stromer niet meer informatie via de app beschikbaar stelt.
Afbeelding Stromer ST3 sport XL black 983 Wh Afbeelding woon-werk 33 km enkele reis
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

bArtAA schreef: 14 mar 2019, 23:23 zijn leuke fimpjes, maar kost aardig wat tijd om ze te editten.
Jammer dat Stromer niet meer informatie via de app beschikbaar stelt.
Misschien hier eens kijken: viewtopic.php?t=1445
Plaats reactie