België: Geen BA verzekering meer nodig voor meeste elektrische fietsen
-
- Runner-up
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 okt 2018, 14:38
- Locatie: Zele
Maar ik ben een leek (en dus juridisch onwetend) qua Speed Pedelec en als een professional op de aanvraag aanvinkt "enkel trapondersteuning" dan is hij toch aansprakelijk zou ik denken.
Besteld: ST3/L/wit/983
De aanvrager is verantwoordelijk, want hij (en dus niet de handelaar) ondertekent de aanvraag !
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Runner-up
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 okt 2018, 14:38
- Locatie: Zele
Ook de handtekening van de verkoper staat er op te blinken. Hij verklaart oa "de juistheid van de voertuiggegevens en de gelijkvormigheid van het voertuig."
Trapondersteuning of niet is volgens mij toch een voertuiggegeven?
De aanvrager is verantwoordelijk voor de juiste eigenaar- en adresinfo lijkt mij.
Trapondersteuning of niet is volgens mij toch een voertuiggegeven?
De aanvrager is verantwoordelijk voor de juiste eigenaar- en adresinfo lijkt mij.
Besteld: ST3/L/wit/983
Wat de verkoper verklaart door zijn handtekening op de aanvraag tot inschrijving te zetten staat ontegensprekelijk op de aanvraag zelf vermeld ... de verkoper is verantwoordelijk voor de juistheid van de info :Yellow Submarine schreef: ↑13 mar 2019, 22:03 Ook de handtekening van de verkoper staat er op te blinken. Hij verklaart oa "de juistheid van de voertuiggegevens en de gelijkvormigheid van het voertuig."
Trapondersteuning of niet is volgens mij toch een voertuiggegeven?
De aanvrager is verantwoordelijk voor de juiste eigenaar- en adresinfo lijkt mij.
- in het vak "Gegevens van het voertuig", links bovenaan
- in het vak X2
- de aanwezigheid van een homologatie en een gelijkvormigheid
Het vak X15 komt in deze opsomming niet voor.
De aanvrager ondertekent dus voor de juistheid van alle andere gegevens die op de aanvraag staan, m.u.v. de vakken W en Z.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
En ook bij was in het vak X15 'enkel trapondersteuning' aangevinkt. De verzekeringsagent kan dit blijkbaar niet meer aanpassen gezien dit door Stromer of de invoerder of fietshandel al is voorgeregistreerd. Dit betekent dat we dit proces op papier moeten laten verder lopen wat dus allicht weer de nodige tijd zal vragen...
Vreemd dat Stromer (of de fietshandel) dit niet correct kan doorgeven. Maar zelf wil ik alvast niet die aansprakelijkheid op me nemen.
Dus nog even langer wachten op de st3...
Vreemd dat Stromer (of de fietshandel) dit niet correct kan doorgeven. Maar zelf wil ik alvast niet die aansprakelijkheid op me nemen.
Dus nog even langer wachten op de st3...
Met dank voor dit topic!!!
Ik was echt in de veronderstelling, en mijn verzekeringsagentschap bevestigde mij, voor de Stromer ST1X 2018 geen BA nodig, hebben de polis van mijn verzekering familiale erbij genomen, en tot de conclusie gekomen dat de risico's gedekt zijn via deze verzekering.
Echter, na het doorspitten van dit topic, vertrekkende van de fiets, die, buiten het feit dat de 20km via de service menu te benaderen valt, ook de "garagestand" heeft, wat ook als autonoom rijden beschouwd kan worden, ben ik ook overtuigd dat ik een BA motorijtuig moet hebben.
Daarnet een mail gestuurd aan mijn agent, met de vraag om:
-Van de verzekeringsmaatschappij een dokument te bekomen, dat mijn stromer met mijn chassinummer verzekerd is via mijn polis. (wat ik niet ga krijgen vermoed ik)
-Anders een voorstel tot BA verzekering te maken.
Ben ik blij dit topic tegengekomen te zijn! en ook de duidelijke en gefundeerde volharding van Stromeur en Galvas. Ik was kompleet in ontkenning, door foute info van FM en verzekeringsagent.
Het maffe aan het hele verhaal, is dat ik van een héél goede elektrische fiets kwam, maar een stromer gekocht heb om reglementair te kunnen rondrijden, go figure!!
Ik was echt in de veronderstelling, en mijn verzekeringsagentschap bevestigde mij, voor de Stromer ST1X 2018 geen BA nodig, hebben de polis van mijn verzekering familiale erbij genomen, en tot de conclusie gekomen dat de risico's gedekt zijn via deze verzekering.
Echter, na het doorspitten van dit topic, vertrekkende van de fiets, die, buiten het feit dat de 20km via de service menu te benaderen valt, ook de "garagestand" heeft, wat ook als autonoom rijden beschouwd kan worden, ben ik ook overtuigd dat ik een BA motorijtuig moet hebben.
Daarnet een mail gestuurd aan mijn agent, met de vraag om:
-Van de verzekeringsmaatschappij een dokument te bekomen, dat mijn stromer met mijn chassinummer verzekerd is via mijn polis. (wat ik niet ga krijgen vermoed ik)
-Anders een voorstel tot BA verzekering te maken.
Ben ik blij dit topic tegengekomen te zijn! en ook de duidelijke en gefundeerde volharding van Stromeur en Galvas. Ik was kompleet in ontkenning, door foute info van FM en verzekeringsagent.
Het maffe aan het hele verhaal, is dat ik van een héél goede elektrische fiets kwam, maar een stromer gekocht heb om reglementair te kunnen rondrijden, go figure!!