Reparatie duurt lang

Maarten-s
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mar 2019, 13:41

Eind januari was ik eindelijk eigennaar van mijn eigen ST2. Na 700km gefietst te hebben ben ik onderuit gegaan in een bocht. Gelukkig ging ik niet hard, buiten een geschaafde knie geen letsel. Dit was helaas anders voor de Stromer. Gelukkig verzekerd, fiets werd door de verkoper opgehaald maar na 3 weken staat hij daar nog steeds. Vandaag wederom contact gehad en ze geven aan dat de onderdelen zouden er pas in April zijn. Dat betekend dat ik de fiets meer dan 7 weken kwijt ben voor reparatie?! Heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt dat reparatie zo ontzettend lang kan duren?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De dealer zou jou moeten kunnen uitleggen waarom dit zo lang duurt.

Is dit omdat bepaalde onderdelen niet op voorraad zijn bij Stromer? Of is dit omdat Stromer langzaam levert aan deze dealer?

Heeft de dealer geen leen-Stromer beschikbaar voor je?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Het moeten wel hele specifieke onderdelen dan zijn. Motor of echt het frame zelf?
Wel balen, hopelijk kan je wat lenen of huren?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Frame is niet los leverbaar, dus als dat beschadigd is dan wordt de bike automatisch total loss verklaard.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Maarten-s
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mar 2019, 13:41

Het zijn slechts de vervangbare onderdelen. Krank, spiegel, lamp, remhandels en de bagagedrager. Niets bijzonders naar mijn idee. Maar de verkoper lijkt het proces te vertragen, bij navraag zijn ze pas na een week naar de fiets gaan kijken ondanks dit gewoon op afspraak was. Ze werken niet mee aan een tijdelijke oplossing en een leenstromer is alleen tegen betaling te krijgen. Ben aardig klaar met deze dealer. Erg Frustrerend.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Kan ik me best voorstellen, misschien een email naar Stromer om dit toch aan te kaarten.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou maar eens beginnen met de dealer hierop aanspreken en aandringen op een snellere oplossing.

Pas als je er niet uit komt met de dealer, dan zou je Stromer aan kunnen schrijven, met wel in het achterhoofd dat Stromer juridisch geen partij is in deze.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Ik zou toch ook eens aan de dealer z’n oren gaan trekken :aq
Klant is koning en voor de prijs van een Stromer mag je toch wel service verwachten .
Om een Stromer te verkopen is hij vlug maar voor de rest hm hm :x
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Hebben jouw dealer en jouw verzekeraar een naam ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Maarten-s
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mar 2019, 13:41

Bij de Enra ben ik verzekerd, en niets meer dan lof over de enra. De verzekeraar heeft het keurig opgelost binnen een week was de schade al uitbetaald!
De dealer zal ik nog even voor me houden, ik vind het niet gepast om deze gelijk bij naam te noemen.
Uiteraard al verschillende malen contact gehad, maar dit was weinig constructief. Er worden beloftes gemaakt maar niet nagekomen. Die e-mail zal ik me eens aan wagen.
Plaats reactie