Wachtruimte ST5

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik was al lang rond gaan shoppen. Heb minimaal 3 ST5-en in showrooms zien staan deze winter.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ja, Ja, vrijdag ga ik deze wachtruimte verlaten. Zojuist een telefoontje van mijn Amsterdamse FM gehad dat de ST5 binnen is. Men heeft zich keurig aan de afspraak gehouden. 18 januari besteld en nu binnen. Oké, iets meer dat de toegezegde 4 weken maar je kan niet alles hebben.

Foto's volgen en nu mijn ST1X picobello in orde maken voor de verkoop. Foto's volgen van zowel de ST1X als de ST5.

Groet Mark :bp:
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Lamkram schreef: 28 feb 2019, 19:26
Lotte schreef: 28 feb 2019, 17:44 En....????even binnen geweest bij de FM ????gok dat de fiets er niet stond,jammer voor je natuurlijk.
Ben benieuwd of je reistijd een fabeltje was,ofwel ze eerlijk geweest zijn en je de fiets binnenkort kan gaan afhalen.
Je hebt er niet veel vertrouwen in toch, Lotte?

Nee, ik heb de fiets nog niet. Maar ik weet wel dat de fiets afgelopen vrijdag is verzonden. Dus morgen een week onderweg. Ik hoop de fiets komende vrijdag dus te halen. Ze hebben niet eens een Track & Trace, triesssst hoor.

En wanneer de fiets er niet is nou dan zwaait er wat :aq .

Zonder gekheid, ik heb geduld. Mijn huidige ST1X doet het bijzonder goed. Vandaag ww-verkeer zowel heen als terug ruim boven de 40Km zonder veel extra te hoeven te leveren.

Ga bijna overwegen om de ST5 weer te verkopen :ck: .

Groet en jullie horen het,

Mark
Niets te veel gezegd toch Lotte :hy: :hy: :hy:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice Mark! Veel plezier alvast :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
leohj
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 sep 2018, 18:28
Locatie: gent
Merk SP: st5
Km-stand: 3000

leveringsdatums is telkens veranderd- begon augustus 2018 - dan oktober 2018 -dan februari 2019 -nu eind april 2019
reden : in begin "stromer problemen bij scaling up van productie" (neem ik nog aangezien in de pers hierover genoeg is geschreven) - nu : "stromer zegt :fiets is geleverd - dealer niet ontvangen "- lijkt me niet erg professioneel deze situatie - is er dan geen tracking systeem ? bottom line is : ik heb een (substantieel) voorschot betaald .
weet iemand of Stromer headquarters te bereiken zijn ? naam van een verantwoordelijke ? of in Benelux verband ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat slecht zeg.

Het probleem is dat Stromer wil dat alle communicatie verloopt via de dealer. Dat mogen ze ook, want de dealer is de partij waar jij juridisch een overeenkomst mee hebt, niet Stromer. Maar in dit geval zit je daar maar mooi mee, want zo geweldig klinkt de uitleg van de dealer niet vind ik, en jij hebt aanbetaald.

Officieel is Stromer dus niet voor ons als eindklant bereikbaar. Sinds een tijdje zijn de mailadressen en telefoonnummers van Stromer ook van de eigen website verwijderd. Maar het e-mail adres van Stromer laat zich natuurlijk eenvoudig raden: info@ en dan de URL van de Stromer website. Ik zou het gewoon proberen. (Mail ze voor de zekerheid in het Engels.)

Overigens is de krankzinnig lange/almaar opgeschoven levertijd op jouw ST5 voldoende reden om de koop te ontbinden en je aanbetaling terug te eisen.

Zie voor meer informatie o.a.:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... r-verkoper

Het is natuurlijk aan jou, maar persoonlijk zou ik klaar zijn met deze dealer, aangezien de geleverde ST5's ons al driekwart jaar om de oren vliegen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
heymanp
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2019, 20:14

Blij dat ik niet de enige in de wachtruimte blijk te zijn. ST5 in september 18 besteld (via leasingprogramma van het werk), en volgens de laatste berichten wordt hij in april geleverd. Volgens mijn dealer is dat het geval voor alle ST5's die in België besteld zijn...
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Lamkram schreef: 06 mar 2019, 17:26
Lamkram schreef: 28 feb 2019, 19:26
Lotte schreef: 28 feb 2019, 17:44 En....????even binnen geweest bij de FM ????gok dat de fiets er niet stond,jammer voor je natuurlijk.
Ben benieuwd of je reistijd een fabeltje was,ofwel ze eerlijk geweest zijn en je de fiets binnenkort kan gaan afhalen.
Je hebt er niet veel vertrouwen in toch, Lotte?

Nee, ik heb de fiets nog niet. Maar ik weet wel dat de fiets afgelopen vrijdag is verzonden. Dus morgen een week onderweg. Ik hoop de fiets komende vrijdag dus te halen. Ze hebben niet eens een Track & Trace, triesssst hoor.

En wanneer de fiets er niet is nou dan zwaait er wat :aq .

Zonder gekheid, ik heb geduld. Mijn huidige ST1X doet het bijzonder goed. Vandaag ww-verkeer zowel heen als terug ruim boven de 40Km zonder veel extra te hoeven te leveren.

Ga bijna overwegen om de ST5 weer te verkopen :ck: .

Groet en jullie horen het,

Mark
Niets te veel gezegd toch Lotte :hy: :hy: :hy:

Groet Mark
Ben blij voor je dat de fiets toch op tijd geleverd is ;)
ST3 cool White
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Sinds eind April vorig jaar heb ik een ST1X, geleased via het werk. Door het vele rijden bijna 20 K op 12 maand tijd met deze fiets helemaal Stromer geworden in mijn hoofd. Met dan deze week als gevolg dat ik mij een ST5 besteld heb. :D

Binnenkort dus 2 Stromers in huis voor mij. :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sow, van een ST1 X naar een ST5, da's een lekkere upgrade. Gefeliciteerd!

Ik kan het rijgedrag van beide modellen trouwens enorm waarderen, ook al verschillen ze onderling behoorlijk. Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie