Tegenwind

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik ga ervan uit, dat het achterwiel voor het reiningen van deze sensor, er niet uit moet?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

vangelis schreef: 04 mar 2019, 20:52 Rij zelf ST2S, en trap zo dagelijks rond de 42-45 pu. Met tegen wind toch altijd nog +32-35 pu, vreet wel stroom, maar dit terzijde. Heb laatste tijd veel problemen gehad, dacht ik, bleek naderhand vervuiling te zijn van de TMM sensor. Fiets hield ook steeds in daardoor. Nu maak ik na iedere rit de TMM-SENSOR schoon. Sindsdien geen problemen meer. FM vertelde dat dit zeer nauw luistert met mijn racecassette.
Ik ben ook benieuwd, de sensor zit een beetje verstopt, dus hoe zie je dat hij 'te' vies is?
Dus: Wat maak je dan precies schoon, hoe doe je dat?
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Jos67
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2019, 13:52
Locatie: Leek

Inmiddels wordt me duidelijk dat jullie de trapsensor aanpassen.
Ik trapte met de sensor op 50%
dit nadat ik met de trapsensor op maximaal (comfortabel) met n beetje tegenwind niet met de acculading toekon. Ik ging er vanuit dat je hier een waarde kiest en die ook zo laat.
Weer wat geleerd, tnmx
ST3-Pinion met geveerde voorvork/Zwart/ v Zijp/ Ortlieb Voorheen: ST2-2022/blauw/983WH/Daarvoor: ST1-X 2018 /Mat anthraciet[/b]/983 Wh/s / -Santos tandem met Pendix voor de vakanties-
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Georgio schreef: 05 mar 2019, 11:15
vangelis schreef: 04 mar 2019, 20:52 Rij zelf ST2S, en trap zo dagelijks rond de 42-45 pu. Met tegen wind toch altijd nog +32-35 pu, vreet wel stroom, maar dit terzijde. Heb laatste tijd veel problemen gehad, dacht ik, bleek naderhand vervuiling te zijn van de TMM sensor. Fiets hield ook steeds in daardoor. Nu maak ik na iedere rit de TMM-SENSOR schoon. Sindsdien geen problemen meer. FM vertelde dat dit zeer nauw luistert met mijn racecassette.
Ik ben ook benieuwd, de sensor zit een beetje verstopt, dus hoe zie je dat hij 'te' vies is?
Dus: Wat maak je dan precies schoon, hoe doe je dat?
Ik spuit met een busje "mucoff " fietsenreiniger tussen spaken door op de tmm sensor, daarna met oud t-shirt tussen frame en cassette goed schoon wrijven.
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ha ok, dat valt snel te poetsen. Heb het nog niet voor gehad dat er een hapering was die hier naar kon verwijzen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Vanmorgen 42-45km/uur met wind tegen......batterij nog maar 34% na 28km. veel "in het rood" gereden vlgs indicator i het display.
Als ik de werking van TMM sensor goed begrijp, meet deze de vervorming van Alu. houder omdat deze enigszins tordeert tov. elkaar, lijkt het schoonmaken van de spline/spleet van weinig invloed of de sensor moet zodanig geoxideerd zijn dat hij vast zit en dus een geheel vorm met de achtervork.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Kan iemand een foto sturen waar die TMM sensor precies zit?
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Snelle Jelle schreef: 05 mar 2019, 20:57 Kan iemand een foto sturen
Met de post of neem je genoegen met de link in de laatste post op de eerste pagina van dit topic ? :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

De TM sensor zit achteraan de fiets langs de binnenzijde van het frame net boven de achterversnelling.

Ik gebruik schijfrem cleaner om deze proper te houden.
KingsOrange
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2019, 16:10

Heb tijdelijk een ST2 te leen daar mijn fiets bij de dealer staat.
Mooie fiets met een 1000 Watt/h batterij.
Had ik afgelopen maandag 30 km vol storm tegen zeg. Heb het idee dat de ST2 krachtiger is dan de ST1X. Je zag het goed terug in het gebruik. Een volle accu tot 8% leeg. Soms stukken dat ik niet boven de 33 km/h kwam.
De normale fietsers zag je echt zwalken over de weg.
De terugweg verliep beter. Daar had ik nog 70% over. Was nog niet eerder zo snel thuis. :d3:
De fiets hield continue in zodra ik in de buurt van de 49 km/h kwam. Harder ging die niet.
Plaats reactie