Dokterstas achterop?

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik denk zelf dat een backroller pro plus met daarin je dokterstas misschien nog wel het meest praktisch is. Zou je even moeten kijken of dat past.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Geen idee wat er allemaal in een dokerstas zit. Weet wel dat het achterop een fiets allemaal behoorlijk kan bewegen, afhankelijk van het wegdek. Op een strak asfaltje zal er niet veel beweging in komen, maar als je over de kasseien moet of als de route loopt over wegen die slecht onderhouden zijn, dan moet de inhoud van de dokterstas daar wel tegen bestand zijn. Dit geldt ook voor het op z'n zijkant vervoeren van de tas.
Wellicht is het (laten) plaatsen van een racktime adapter (je hebt de goedkope plastic variant, maar ook de heavy duty snap-it adapter) onder de dokerstas een optie.

Oeps... ik zie nu pas dat het stuiteren (geelfietsje) en de heavy duty adapter (Free2be) al benoemd zijn.
Nou ja, beter 2x vermeld dan geen keer. :D
Witte ST3 van maart 2019
Frederik
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2020, 18:45

Ik heb zelf recent een rugzak voor huisartsen aangeschaft omdat ik huisbezoeken met mijn gloedniewe Strömer doe. Niet goedkoop, maar wel 100% de moeite waard. Hij is technisch heel sterk en heel comfortabel op de rug (met heupriemen). Ik neem er zelfs mijn laptop in mee in een beschermd laptopvak. Ik heb de rugzak gevonden via www.medischetassen.nl. Hij is daarenboven in Nederland gemaakt. :bp:
Lampo
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
Locatie: Leiden
Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 250

https://dokterstassen.nl/dokterstasdrag ... rager.html

Deze heeft mijn vriendin die huisarts is, op haar normale fiets zitten om visites te rijden met haar dokterstas. Een dokterstas is met volle bepakking redelijk zwaar en groot en past maar net in een back roller bijvoorbeeld, dus dat is niet handig, want dan duurt het elke keer een eeuwigheid eer de tas erin zit of eruit is.

Tot nu toe heeft ze nog geen nadelige gevolgen gehad van het stuiteren, al is dat op een normale fiets ook wel wat minder natuurlijk.
Plaats reactie