Veel plezier er mee, ik rij zelf ook in westfriesland, Wognum Alkmaar route, misschien komen we elkaar nog tegen.
ST3 wachtruimte
-
- Runner-up
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 10 feb 2019, 13:28
- Locatie: Den Helder
Vandaag eerste kilometers gemaakt op mijn St 3.
QICQ Amsterdam, wat een geweldige bike hebben jullie mij geleverd!!
Ik ga hier veel plezier van hebben
QICQ Amsterdam, wat een geweldige bike hebben jullie mij geleverd!!
Ik ga hier veel plezier van hebben
- Bijlagen
-
- 20190302_191324.jpg (1.27 MiB) 2745 keer bekeken
-
- 20190302_135906.jpg (1.74 MiB) 2750 keer bekeken
-
- 20190302_135937.jpg (2.05 MiB) 2860 keer bekeken
Laatst gewijzigd door JanDirkVeenendaal op 02 mar 2019, 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
St3 black 983 Wh
Per 1 maart 2019 Noord-Holland
Per 1 maart 2019 Noord-Holland
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Wie weet. Ik rijd tussen De Goorn en Alkmaar Noord (t.o. Station)
Geen bericht was goed bericht. Vanmorgen Heb ik de ST3 bij E-Bike Store Hoorn opgehaald. Een fijne winkel waar we al jaren komen toen het vh De Fietsenmaker heette.
- Bijlagen
-
- DAD034C9-204D-448E-97ED-C9039451AEB4.jpeg (4.83 MiB) 2749 keer bekeken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
-
- Runner-up
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 okt 2018, 14:38
- Locatie: Zele
Hoewel mijn ST3 nog in bestelling is, heeft mijn zoon de zijne al een weekje. Hij zou vanwege de werkgever na 3 maanden proefperiode een ST5 mogen bestellen, maar door intern gekrakeel kwam het er niet van dus is hij zelf maar tot de aankoop van een ST3 overgegaan. Identiek dezelfde trouwens als de mijne: Wit, Large en accu upgrade. Hij rijdt er elke dag mee heen en weer naar het werk, 30 km enkel. Lukt prima! Hij kijkt wel uit naar een geveerd zadel want hij zegt dat hij op het einde zijn rug wel wat voelt.
Vandaag heb ik er dan zelf een 10 km mee gereden als eerste ervaring want mijn testritje van 500m was met een ouder type. In standje 1 voelt de ST3 vrij log aan maar in stand 2 komt hij helemaal tot leven. Zonder moeite rij je dan een 38 km/u. Met mijn koersfiets rij ik met dezelfde lichte inspanning op mijn ééntje een 28 km/u en dat kan ik wel 130 km volhouden. 38 km/u geeft me een gevoel van voldoende controle, je kan nog snel stoppen als er wat onverwacht gebeurt denk ik.
Stand 3 brengt je vlot voorbij 45 maar voorlopig voel ik me nog onvoldoende vertrouwd in die snelheidsregionen dus ik denk dat ik het maar op stand 2 hou, minstens in het begin.
Het zadel voelt voor mij prima aan maar ik heb wel de indruk dat het voorwiel vrij veel schokken ongefilterd doorgeeft, maar dat moet in het gebruik blijken zodra ik de mijne ook heb. Een geveerde voorvork zal ik wellicht niet monteren.
Ik zie het volledig zitten om er mijn projecten in Brussel mee te bezoeken, een 80 km totaal (heen en terug) vanaf thuis of kantoor. Op stand 2 kan de batterij zeker de volledige afstand aan. Doordat de afstand veel korter is dan met de auto (en dus de kilometervergoeding ook) komt de rekening voor mijn opdrachtgever zeker niet duurder uit!
En tjonge, wat is een witte ST3 een mooie machine
Vandaag heb ik er dan zelf een 10 km mee gereden als eerste ervaring want mijn testritje van 500m was met een ouder type. In standje 1 voelt de ST3 vrij log aan maar in stand 2 komt hij helemaal tot leven. Zonder moeite rij je dan een 38 km/u. Met mijn koersfiets rij ik met dezelfde lichte inspanning op mijn ééntje een 28 km/u en dat kan ik wel 130 km volhouden. 38 km/u geeft me een gevoel van voldoende controle, je kan nog snel stoppen als er wat onverwacht gebeurt denk ik.
Stand 3 brengt je vlot voorbij 45 maar voorlopig voel ik me nog onvoldoende vertrouwd in die snelheidsregionen dus ik denk dat ik het maar op stand 2 hou, minstens in het begin.
Het zadel voelt voor mij prima aan maar ik heb wel de indruk dat het voorwiel vrij veel schokken ongefilterd doorgeeft, maar dat moet in het gebruik blijken zodra ik de mijne ook heb. Een geveerde voorvork zal ik wellicht niet monteren.
Ik zie het volledig zitten om er mijn projecten in Brussel mee te bezoeken, een 80 km totaal (heen en terug) vanaf thuis of kantoor. Op stand 2 kan de batterij zeker de volledige afstand aan. Doordat de afstand veel korter is dan met de auto (en dus de kilometervergoeding ook) komt de rekening voor mijn opdrachtgever zeker niet duurder uit!
En tjonge, wat is een witte ST3 een mooie machine
Besteld: ST3/L/wit/983
Indien je op je werk kan laden, mag je er trouwens van uit gaan dat je die afstand ook altijd volledig in stand 3 kunt afleggen, zeker wanneer je die een beetje tweakt (koppelsensor een beetje terugschroeven, een geoefend fietser haalt dan nog altijd makkelijk zat 45 km/h)Yellow Submarine schreef: ↑02 mar 2019, 19:33 Ik zie het volledig zitten om er mijn projecten in Brussel mee te bezoeken, een 80 km totaal (heen en terug) vanaf thuis of kantoor. Op stand 2 kan de batterij zeker de volledige afstand aan. Doordat de afstand veel korter is dan met de auto (en dus de kilometervergoeding ook) komt de rekening voor mijn opdrachtgever zeker niet duurder uit!
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Wijs besluit. Je zou niet de eerste zijn die in de eerste weken na uitlevering van de Stromer onderuit gaat. Het is echt even wennen. Je krijgt na verloop van tijd vanzelf het gevoel dat je je bike meer onder controle hebt, en dan kun je altijd nog harder.Yellow Submarine schreef: ↑02 mar 2019, 19:33 Stand 3 brengt je vlot voorbij 45 maar voorlopig voel ik me nog onvoldoende vertrouwd in die snelheidsregionen dus ik denk dat ik het maar op stand 2 hou, minstens in het begin.
Je zou nog wat kunnen spelen met de bandendruk. Ik vind de dempende werking van de ST3 en de ST5 banden al wel een stuk beter dan die van de banden op de 26" modellen.Yellow Submarine schreef: ↑02 mar 2019, 19:33 ik heb wel de indruk dat het voorwiel vrij veel schokken ongefilterd doorgeeft
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hopelijk is het niet alleen een gevoel, maar ook een feit. Maar iig is voorzichtig aan starten een uitstekend voornemen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)