Ik ga op de atb downhill in de ardennen of gekker met 1, hooguit 2 vingers op de remhendel. Dus ik weet wat je bedoeld.
Denk dat shifter dan echt wennen zal zijn.
Niet voor niets heeft Shimano dit ook zit icm hun ispec systeem.
Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE
- Zippybikky
- Expert
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
- Locatie: Voorne-Putten
Wat ik zelf mis, is de mogelijkheid om " 2 kanten " uit te schakelen.
Met Shimano kun je zowel met je duim en wijsvinger duwen om te schakelen. Beetje lastig te omschrijven, volgens mij noemen ze dat 2 way multi release.
Zo schakel ik al jaren op de mtb. Zou voor mij wel een upgrade zijn om de shifter te vervangen door een XT versie.
Via webshops rond de 40 euro, zal alleen best ellendig zijn om de binnenkabel te vervangen. Geen idee of deze een beetje handig door Stromer binnendoor is geleid.
Of toch maar overstappen naar Di2, upgrade kitje kan er ook nog wel bij gezien de prijs van de fiets
Met Shimano kun je zowel met je duim en wijsvinger duwen om te schakelen. Beetje lastig te omschrijven, volgens mij noemen ze dat 2 way multi release.
Zo schakel ik al jaren op de mtb. Zou voor mij wel een upgrade zijn om de shifter te vervangen door een XT versie.
Via webshops rond de 40 euro, zal alleen best ellendig zijn om de binnenkabel te vervangen. Geen idee of deze een beetje handig door Stromer binnendoor is geleid.
Of toch maar overstappen naar Di2, upgrade kitje kan er ook nog wel bij gezien de prijs van de fiets
Remember to do things which are right rather than things that are easy
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik heb hetzelfde, al ben ik er inmiddels al wel aan gewend.
De enige vraag is of ze de buitenkabel geheel door het frame hebben laten lopen. Dan is het vervangen van de shifter zeer eenvoudig. Ik ga er eigenlijk wel vanuit. Iemand die dat toevallig zeker weet?
Als je de shifter vervangt, wel zo'n plaatje erbij bestellen om die foeilelijke schakelindicator te kunnen verwijderen.
https://www.bike-components.de/de/Shima ... 00-p44849/
Jammer dat SRAM heeft gekozen voor 12sp en een andere body. Als die Etap-11sp hadden gemaakt voor de ATB was het helemaal makkelijk (draadloos).
De enige vraag is of ze de buitenkabel geheel door het frame hebben laten lopen. Dan is het vervangen van de shifter zeer eenvoudig. Ik ga er eigenlijk wel vanuit. Iemand die dat toevallig zeker weet?
Als je de shifter vervangt, wel zo'n plaatje erbij bestellen om die foeilelijke schakelindicator te kunnen verwijderen.
https://www.bike-components.de/de/Shima ... 00-p44849/
Jammer dat SRAM heeft gekozen voor 12sp en een andere body. Als die Etap-11sp hadden gemaakt voor de ATB was het helemaal makkelijk (draadloos).
- Zippybikky
- Expert
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
- Locatie: Voorne-Putten
Dat plaatje kreeg ik laatst wel gratis bij een nieuwe SLX shifter dus misschien ik die 2,50 euro in mijn zak houden. :-)
E-tap zou inderdaad nog leuker zijn
E-tap zou inderdaad nog leuker zijn
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Toen ik mijn fiets ging ophalen bij de FM was dit pure ontgoocheling. Op stand 3 max 40km/h en trappen tegen de sterren op Terug naar FM, update, kalibratie, was beter maar niet echt wat ik ervan verwacht had. Thuisgekomen, bleek recup nog op te staan met 1 pijltje. Dit afgezet en remkrachtsensor verminderd. Fiets rijdt nu zeer goed.
Ik heb voordien met een specialized turbo vado6.0 gereden. Leuke fiets om mee te rijden, maar dit is nogal wat anders.
45km/h in normale omstandigheden makkelijk aan te houden, wind mee soms tot 48km/h, forse tegenwind, maandag laatsleden 37-40km/h goed te doen.
Ikzelf vind de fiets comfortabel om mee te rijden. Iets gekromd stuur vind ik veel beter dan de rechte MTB sturen.
Voorvering mis ik niet. Banden 2.2bar. Denk er wel aan om een verende zadelpen aan te schaffen. De klappen die je krijgt op onze Belgische klinkerfietspaden zijn niet te versmaden.
Heb ondertussen 800 km gereden. 1x plots een freeze van scherm omni en ondersteuning viel weg. Gestopt fiets afgezet, lukte niet direct, maar na tweede poging ging omni uit, sprong terug aan en geen problemen meer.
Maandagmorgen na toch wel een helse rit wind 6bft, rukwinden 9bft en regen batterij uit fiets genomen en in huis geladen. Batterij terug geplaatst.. fiets deed niets. Fiets aan lader gehangen , er kwam enkel op dat de fiets geladen was en een batterijicoontje. Door op batterijicoontje te drukken kreeg je de vraag of je de batterij wil verwijderen. Dit gedaan, batterij terug geplaatst, probleem opgelost.
Buiten die twee akkefietjes vind ik het een fantastische fiets om mee te rijden.
WW verkeer 66km met 1 batterijlading op stand 3 lukt wel niet.
Ik heb voordien met een specialized turbo vado6.0 gereden. Leuke fiets om mee te rijden, maar dit is nogal wat anders.
45km/h in normale omstandigheden makkelijk aan te houden, wind mee soms tot 48km/h, forse tegenwind, maandag laatsleden 37-40km/h goed te doen.
Ikzelf vind de fiets comfortabel om mee te rijden. Iets gekromd stuur vind ik veel beter dan de rechte MTB sturen.
Voorvering mis ik niet. Banden 2.2bar. Denk er wel aan om een verende zadelpen aan te schaffen. De klappen die je krijgt op onze Belgische klinkerfietspaden zijn niet te versmaden.
Heb ondertussen 800 km gereden. 1x plots een freeze van scherm omni en ondersteuning viel weg. Gestopt fiets afgezet, lukte niet direct, maar na tweede poging ging omni uit, sprong terug aan en geen problemen meer.
Maandagmorgen na toch wel een helse rit wind 6bft, rukwinden 9bft en regen batterij uit fiets genomen en in huis geladen. Batterij terug geplaatst.. fiets deed niets. Fiets aan lader gehangen , er kwam enkel op dat de fiets geladen was en een batterijicoontje. Door op batterijicoontje te drukken kreeg je de vraag of je de batterij wil verwijderen. Dit gedaan, batterij terug geplaatst, probleem opgelost.
Buiten die twee akkefietjes vind ik het een fantastische fiets om mee te rijden.
WW verkeer 66km met 1 batterijlading op stand 3 lukt wel niet.
ST3 deep black M. 983 Wh Comfort. Giro Bexley
Heb sinds enkele dagen wat problemen met de ST3 LE Ik kon blijkbaar niet gespaard worden.. Nu 1300km in weer en wind
Motor hapert soms, ondersteuning valt soms weg, na stilstand kan ik soms moeilijk 10km/h, zoveel weerstand
Geeft soms aan dat ik een koppelsensor kalibratie moet doen en dit lukt. Soms krijg ik een foutmelding en is kalibratie niet mogelijk..
Daarnet ook weer laatste 300m moetn fietsen met volle weerstand. Hopoelijk geraak ik nog thuis...
Motorkabel?
Motor hapert soms, ondersteuning valt soms weg, na stilstand kan ik soms moeilijk 10km/h, zoveel weerstand
Geeft soms aan dat ik een koppelsensor kalibratie moet doen en dit lukt. Soms krijg ik een foutmelding en is kalibratie niet mogelijk..
Daarnet ook weer laatste 300m moetn fietsen met volle weerstand. Hopoelijk geraak ik nog thuis...
Motorkabel?
- Bijlagen
-
- Capture.JPG (15.64 KiB) 3972 keer bekeken
Stromer ST3 Launch Edition - Crank Brothers Mallet
Net even de voltages bekeken en die koppelsensor gaf veel te weinig aan.
Voltage: 0.070V
offset: 0.828V
adjust: 0.828V
Herstart > No luck
Batterij er abrupt uit > Jeej, kalibratie kunnen uitvoeren
Voltage: 0.868V
offset: 0.868V
adjust: 0.868V
Ben benieuwd hoe lang het uithoudt
Voltage: 0.070V
offset: 0.828V
adjust: 0.828V
Herstart > No luck
Batterij er abrupt uit > Jeej, kalibratie kunnen uitvoeren
Voltage: 0.868V
offset: 0.868V
adjust: 0.868V
Ben benieuwd hoe lang het uithoudt
Stromer ST3 Launch Edition - Crank Brothers Mallet