Specialized Ambush Comp E-Bike MIPS NTA8776 helm

Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Specialized heeft desgevraagd per mail bevestigd dat de Ambush Comp E-bike (2019) NTA8776 gecertificeerd is.
Mogelijk dat het dezelfde helm is als die van 2017, maar dan met een ander klepje en MIPS.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Staat hij inmiddels ook op de officiele lijst? Ik kan het niet vinden (of zoek niet goed genoeg...).
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dat klopt, op dit moment is deze helm niet gecertificeerd.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

En die mail van de Big S waar hierboven aan wordt gerefereerd dan?

Ik heb net 1 besteld en een Bontrager Rally. Kijken of ik een fijnere helm kan vinden. Laatste week weer paar keer met mijn Giro op de racefiets gereden en dan valt direct weer de betere plaatsing van mijn wielerbril op.
Dus hopen dat een van die ATB helmen wat dichter bij mijn wens komt dan de speciaal ontwikkelde SP helmen.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Ambush Comp op pagina 2 van de NEN-lijst en de Ambush Comp E-bike Is dezelfde helm; alleen het klepje is anders + MIPS toegevoegd.
Door Specialized is bevestigd dat de E-bike uitvoering NTA is gecertificeerd. De helm is ook keurig voorzien van een NTA sticker.

Zie hier het "verschil" en mail anders ook even met Specialized voor bevestiging... :az
https://www.specialized.com/nl/nl/shop/ ... esult-list
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ben benieuwd of de sticker erin zit. Di of woe komt hij binnen.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Sticker zit erin :ay

Heb de Bontrager Rally, Giro Camden en de Ambush gepast; zonder twijfel de Ambush!
Camden als eerste gepast. Wist dat die redelijk zat maar toch weer even voelen.
Daarna de Ambush: direct een goed gevoel. Voelt als een normale wielerhelm en pasvorm past mooi bij mijn hoofd. Daarna de Rally: prima helm, voelt ook als normale wielerhelm. Maar pasvorm net niet zo goed als de Ambush.
Het is dus de Ambush Angi geworden, al gaat die koldersensor er direct af.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Mooi dat ie bevalt; de Specialized komt als één van de weinigen in vier maten; maatje L neem ik aan?
Heb ook eerst de Giro Bexley en de MET Grancorso gepast, maar die zaten bij mij (persoonlijk) iets minder; L net te ruim en M net te krap.

Uiteindelijk een Cratoni Commuter aangeschaft vanwege een goede pasvorm en het lage gewicht, maar daar bleek ik tijdens het fietsen tegen de bovenrand aan te kijken. Daarbij kwam ik ook tot de conclusie, dat mijn voorkeur toch uitging naar een helm zonder vizier.
De Lazer Anverz leek mij handig i.v.m. de los te plaatsen schaal tegen koude rijwind in de winter; echter deze heeft ook een vizier, dus die niet uitgeprobeerd.
Uiteindelijk de Specialized i.c.m. fietsbril bleek voor mij de juiste.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Helm bevalt mij ook prima zit goed, weegt weinig en de riempjes zijn lekker stil in vergelijking met mijn ijsklimhelm.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Cratoni Commuter heb ik ook; icm een Oakley is eigenlijk de voorkant van de helm te laag. Vandaar nu dus de Spesh.
En soort van opgelucht dat deze vertrouwd voelt zoals een wielerhelm hoort te voelen.
Plaats reactie