Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

ENRA lijkt me idd de beste.

224euro voor een 7900euro dekking

- Denk geen beperking op bijstand
- ART2 slot is voldoende (geen grondverankering zoals bij Callant en Aedis)
- als enige GEEN afschrijving over looptijd
- als enige Batt mee verzekerd!


Alleen moet je BA apart afhandelen via je eigen verzekeraar. Maar dat kan je dus goedkoop via VWB regelen.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Enkel positieve ervaringen hier met ENRA, destijds alle mogelijkheden en maatschappijen grondig vergeleken, dat was de logische keuze ... we hebben er momenteel 3 fietsen verzekerd en voor eentje de bijstand "mogen" inschakelen, vlekkeloos en snel verlopen.

De afhandeling van een schadegeval bij Callant is dan weer blijkbaar iets waar je toch wel aardig wat tijd en geduld voor moet hebben, zo vertelde een collega forumlid me ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Blue schreef: 21 feb 2019, 20:16 ...
- ART2 slot is voldoende (geen grondverankering zoals bij Callant en Aedis)


Alleen moet je BA apart afhandelen via je eigen verzekeraar. Maar dat kan je dus goedkoop via VWB regelen.
Bron van die grondverankering bij Callant? In mijn voorwaarden staat enkel Art2 slot en de 2 sleutels kunnen afgeven.

Een stromer kan je de BA niet regelen via VWB, want verzekering is beperkt tot speedbikes met garageknop.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

JeroenH schreef: 22 feb 2019, 10:48 Een stromer kan je de BA niet regelen via VWB, want verzekering is beperkt tot speedbikes met garageknop.
Dat is toch wat de huidige Stromers zijn?
Ik heb op mijn ST3 in ieder geval geen boost modus, dus dan dekt de BA verzekering van VWB toch wel?
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ik heb hier nochtans al andere dingen gelezen, maar als je echt geen boostmodus hebt, kan het natuurlijk.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Foutje idd.
callant vraagt ook geen grondverankering.
Aedes wel.

Maar Callant heeft geen batt verzekering
En telt waardevermindering van 1% vanaf 13de mnd.
(Enra gebruikt geen waardeverlies)


Maar belangrijkste wat ik dus wou aanhalen is dat de bijstand van VWB beperkt is tot 3!!
En niet onbeperkt zoals in andere topics beschreven.
(Want daarvoor had ik het genomen om na betaling alles nog eens te overlopen en op die beperking te stoten)
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

JeroenDG schreef: 22 feb 2019, 11:06 Ik heb op mijn ST3 in ieder geval geen boost modus
Ook jouw ST3 is voorzien van de boostfunctie (te bereiken via het servicemenu), waardoor je fiets autonoom kan rijden.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Maar telt dat?

Want servicemenu is niet voor de gebruiker?
Is geen makkelijke knop die je gewoon zo direct kan indrukken.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Uiteraard telt dat : het (onbeveiligde) servicemenu is immers mits een paar eenvoudige handelingen voor iedereen bereikbaar, de functie is er aanwezig én ze werkt.

Toegang tot het servicemenu :

- zet je fiets aan
- knijp de rechtse remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechtse remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ergens had ik een vermoeden dat Golvas nog ging reageren :D

Ik zou het dus verzekeringtechnisch niet riskeren...
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Plaats reactie