Actieradius

Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Blue schreef: 19 feb 2019, 08:22 Amaai das toch ook nie echt veilig?
Vlak naast de grote baan en niet afgescheiden?
(Dacht ik toch heel da stuk van aarschot tot berlaar-heikant)

Of rij je dan tegen de richting in?

Even een onoplettende truck/auto en ze scheppen je mee.


(Ik moet ook een klein stukje doen en vanaf berlaar-heikant is dat netjes gescheiden maar vanaf Gero tot aan tankstation rij ik toch constant in mijn spiegel te kijken of ze niet op’t fietspad komen)
ja idd, dat schrikt me wel af maar langs het kanaal snachts was ook niet superveilig.. op de baan moet je altijd uitkijken.
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Tomasj schreef: 19 feb 2019, 07:05
Walscro schreef: 19 feb 2019, 01:43
Blue schreef: 19 feb 2019, 00:16 Aarschot - Lier?
Doe je dat dan via de liersesteenweg?
ja idd, die lange baan.. Wel een saai stuk maja
Iedere dag langs die moordstrookjes naar het werk? Ik zou dat echt niet riskeren.
Mijn advies: koop jezelf een tweede batterij en een fietstas waarin die past (zijn hier al gepasseerd) of wacht op het accessoire van Jeroen om een tweede batterij te vervoeren.
Rij rond langs fietspad Herselt en dan naar het kanaal. Je gemiddelde snelheid gaat op die route hoger liggen(niet wachten aan al die rode lichten) ... Je gaat zelfs in de meest ongunstige omstandigheden (koud en windop) met volle ondersteuning > 40 km uit je batterij halen. Je rijdt dus één batterij leeg, wisselt ze voor de tweede en rijdt de tweede voor ongeveer 50% leeg. Op je werk laad je (via een extra lader) de volledig lege batterij opnieuw op, en zo geraak je ook weer thuis.
Voor zo'n afstanden zou ik ook een Klever overwegen, die rijdt even snel als de Stromer, maar de batterijen zijn handiger om te vervoeren (handigere vorm) en een pak goedkoper per kW. Ook de extra laders zijn bij Klever veel goedkoper (189 EUR voor een fast charger, de travel charger 99 EUR). De batterijen hebben wel wat minder capaciteit (850Wh ipv 1000Wh)
Prijs batterij Stromer 1 kWh = 2000 EUR
Prijs batterij Klever 850 Wh = 1250 EUR
Klever heeft een 1200Wh batterij aangekondigd, maar na het fiasco van de 850Wh uitleveringen zou ik daar niet op wachten.
Met een tweede batterij haal je met de Klever 80-100 km aan volle ondersteuning (met een gemiddelde > 40 km/h)
heb mijn stromer al besteld ;) heb hem in april, kanaal is ook altijd niet zo veilig.. werk in shiften
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Walscro schreef: 19 feb 2019, 23:10
Blue schreef: 19 feb 2019, 08:22 Amaai das toch ook nie echt veilig?
Vlak naast de grote baan en niet afgescheiden?
(Dacht ik toch heel da stuk van aarschot tot berlaar-heikant)

Of rij je dan tegen de richting in?

Even een onoplettende truck/auto en ze scheppen je mee.


(Ik moet ook een klein stukje doen en vanaf berlaar-heikant is dat netjes gescheiden maar vanaf Gero tot aan tankstation rij ik toch constant in mijn spiegel te kijken of ze niet op’t fietspad komen)
ja idd en ja het traject schrikt me wel een beetje af maar langs het kanaal snachts was ook niet superveilig.. als daar iets gebeurd ziet niemand je liggen..
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Blue schreef: 19 feb 2019, 21:38 Niet iedereen deelt graag exacte locaties.

Ik zie geen reden waarom je hier 60 zou zeggen alst maar 40 is??
Geen prijzen te winnen :).
het is eigenlijk van Messelbroek..maar wie kent dat he.. das tegen Rillaar maar gemakkelijkheidshalve had ik Aarschot als referentiepunt gebruikt.
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Walscro schreef: 20 feb 2019, 03:30
Blue schreef: 19 feb 2019, 21:38 Niet iedereen deelt graag exacte locaties.

Ik zie geen reden waarom je hier 60 zou zeggen alst maar 40 is??
Geen prijzen te winnen :).
het is eigenlijk van Messelbroek..maar wie kent dat he.. das tegen Rillaar maar gemakkelijkheidshalve had ik Aarschot als referentiepunt gebruikt.
Bijlagen
Capture.PNG
Capture.PNG (1 MiB) 4463 keer bekeken
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Walscro schreef: 20 feb 2019, 03:30 het is eigenlijk van Messelbroek..maar wie kent dat he..
Messelbroek ... ik herinner me nog levendig de Kadettjes C en de Manta's van Etienne Hoflijk in de provinciale rally's tijdens de jaren '80 - '90 ... :ba

Da's inderdaad een hele afstand (minder dan 60 km lukt sowieso niet), met - afhankelijk van de gevolgde route - een aantal onaangename stukken (de reeds aangehaalde moordstrookjes) erin die ik zou proberen te omzeilen.

Dit lijkt me een mogelijk alternatief : Messelbroek - Testelt - Wolfsdonk - Herselt - Zoerle-Parwijs - Wiekevorst - Herenthout - Nijlen - Broechem - Ranst - Wommelgem - Deurne - Sint-Annatunnel - Zwijndrecht.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Golvas schreef: 20 feb 2019, 06:28
Walscro schreef: 20 feb 2019, 03:30 het is eigenlijk van Messelbroek..maar wie kent dat he..
Messelbroek ... ik herinner me nog levendig de Kadettjes C en de Manta's van Etienne Hoflijk in de provinciale rally's tijdens de jaren '80 - '90 ... :ba

Da's inderdaad een hele afstand (minder dan 60 km lukt sowieso niet), met - afhankelijk van de gevolgde route - een aantal onaangename stukken (de reeds aangehaalde moordstrookjes) erin die ik zou proberen te omzeilen.

Dit lijkt me een mogelijk alternatief : Messelbroek - Testelt - Wolfsdonk - Herselt - Zoerle-Parwijs - Wiekevorst - Herenthout - Nijlen - Broechem - Ranst - Wommelgem - Deurne - Sint-Annatunnel - Zwijndrecht.
Ha-ha iemand die messelbroek kent, kom je niet veel tegen.. Ja zeker een denkpiste waard om zo te rijden.. Het is een beetje wikken en wegen kwestie...'hoever kan ik rijden met die batterij en de veiligheid uiteraard.. Ook op welk moment zit ik op de baan is natuurlijk van Tel.. Moet je idd niet doen in volle spits
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Amai mijn oor, 60km! Ik geraak er niet over :lol: . Echt respect dat je dit doet. Ik hoop dat je in 12u diensten werkt, zodat je niet 5 keer per week 120km per dag moet doen??? Anders CRAZY !!! ;p
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Levert ruim € 5500 fietsvergoeding per jaar op ... 8-)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

boomshakalak schreef: 20 feb 2019, 18:59 Amai mijn oor, 60km! Ik geraak er niet over :lol: . Echt respect dat je dit doet. Ik hoop dat je in 12u diensten werkt, zodat je niet 5 keer per week 120km per dag moet doen??? Anders CRAZY !!! ;p
Dank u. Het is de combinatie dat ik liever op een fiets zit als in een auto, de werken die in maart Antwerpen zullen platliggen en de toch wel financiële voordelen(oa slijtage wagen, verbruik, enz) die toch wel doorwegen bij mij
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Plaats reactie