Actieradius

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Houding op de fiets scheelt ook wel wat. Als ik mijzelf klein maak, stuur direct naast de stuurpen vastpak (dus heel smal) ga ik bij tegenwind zomaar 2km harder.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Walscro schreef: 19 feb 2019, 01:43
Blue schreef: 19 feb 2019, 00:16 Aarschot - Lier?
Doe je dat dan via de liersesteenweg?
ja idd, die lange baan.. Wel een saai stuk maja
Iedere dag langs die moordstrookjes naar het werk? Ik zou dat echt niet riskeren.
Mijn advies: koop jezelf een tweede batterij en een fietstas waarin die past (zijn hier al gepasseerd) of wacht op het accessoire van Jeroen om een tweede batterij te vervoeren.
Rij rond langs fietspad Herselt en dan naar het kanaal. Je gemiddelde snelheid gaat op die route hoger liggen(niet wachten aan al die rode lichten) ... Je gaat zelfs in de meest ongunstige omstandigheden (koud en windop) met volle ondersteuning > 40 km uit je batterij halen. Je rijdt dus één batterij leeg, wisselt ze voor de tweede en rijdt de tweede voor ongeveer 50% leeg. Op je werk laad je (via een extra lader) de volledig lege batterij opnieuw op, en zo geraak je ook weer thuis.
Voor zo'n afstanden zou ik ook een Klever overwegen, die rijdt even snel als de Stromer, maar de batterijen zijn handiger om te vervoeren (handigere vorm) en een pak goedkoper per kW. Ook de extra laders zijn bij Klever veel goedkoper (189 EUR voor een fast charger, de travel charger 99 EUR). De batterijen hebben wel wat minder capaciteit (850Wh ipv 1000Wh)
Prijs batterij Stromer 1 kWh = 2000 EUR
Prijs batterij Klever 850 Wh = 1250 EUR
Klever heeft een 1200Wh batterij aangekondigd, maar na het fiasco van de 850Wh uitleveringen zou ik daar niet op wachten.
Met een tweede batterij haal je met de Klever 80-100 km aan volle ondersteuning (met een gemiddelde > 40 km/h)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Amaai das toch ook nie echt veilig?
Vlak naast de grote baan en niet afgescheiden?
(Dacht ik toch heel da stuk van aarschot tot berlaar-heikant)

Of rij je dan tegen de richting in?

Even een onoplettende truck/auto en ze scheppen je mee.


(Ik moet ook een klein stukje doen en vanaf berlaar-heikant is dat netjes gescheiden maar vanaf Gero tot aan tankstation rij ik toch constant in mijn spiegel te kijken of ze niet op’t fietspad komen)
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Ik heb zowel de klever en de St2 getest toen ik voor mijn keuze stond en ben totaal niet merk gericht.
Heb ze op 1 dag direct samen (thuis) getest en dan merk je toch een groot verschil in kwaliteitsgevoel hoor.
Voor mij voelde de klever als een gewone fiets aan, de Stromer voelde veel meer solide aan.
Ook wel een groot prijsverschil uiteraard.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Blue schreef: 19 feb 2019, 08:26 Ik heb zowel de klever en de St2 getest toen ik voor mijn keuze stond en ben totaal niet merk gericht.
Heb ze op 1 dag direct samen (thuis) getest en dan merk je toch een groot verschil in kwaliteitsgevoel hoor.
Voor mij voelde de klever als een gewone fiets aan, de Stromer voelde veel meer solide aan.
Ook wel een groot prijsverschil uiteraard.
Ik denk dat het verschil dat jij ervoer toch voor een groot deel subjectief ingegeven is door de wat betere afwerking van de Stromer. De Klever moet in afmontage echt niet onderdoen voor de ST2, maar is wel wat minder mooi afgewerkt (met vorig jaar dat aftandse display dat ondertussen wel upgedate is). Hij rijdt in mijn beleving even goed en zeker even snel, en is, zoals ik hierboven aangaf, gewoon meer geschikt voor wat langere afstanden, omdat een extra batterij makkelijker mee te nemen is.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Neen, comfort en gevoel op de fiets tijdens de rit.
Dus demping, bochten nemen, op en af drempels,...

Dus niet van schakelsysteem of andere zaken.

Maar zoals ik al zei: mijn mening ;)

En ik wou toen echt een Klever en net geen Stromer als eerste gedacht.
Ben na de testrit helemaal gedraaid.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Walscro schreef: 19 feb 2019, 00:11 jawel, via aarschot, Lier, Boechout enz.. op de kop 60 km
Via die weg (Aarschot - N10 - Lier - Boechout - Mortsel - Berchem - A'pen) kom ik aan 43,5 km ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Hangt er vanaf waar hij moet vertrekken en aankomen in Aarschot en Antwerpen he ;).
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als hij zonder meer Aarschot en A'pen opgeeft, dan is dat van centrum naar centrum hé ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Niet iedereen deelt graag exacte locaties.

Ik zie geen reden waarom je hier 60 zou zeggen alst maar 40 is??
Geen prijzen te winnen :).
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Plaats reactie