Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik moet er nog steeds eentje bestellen (heb nu nog de SKS), maar neig naar de 150mm variant. Dit omdat je met de 190mm versie misschien nog weleens iets raakt bij een stoeprandje o.i.d. en de 100mm variant geen meerwaarde heeft t.o.v. de SKS spatlap, al vind ik de verlenger wel veel mooier. Ik had de SKS al toen Jroen met deze prints begon.

Maar dat is dus papieren kennis, geen eigen ervaring ;) (Ik heb van Van Zijp wel de accu dummy, accuhouder en het afdekdopje voor de magnetische laderplug, allemaal prima en mooi afgewerkt spul.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Scottie76
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2019, 21:02

Bedankt voor jullie reacties.
Krimpkous was idd niet nodig bij dit model, aldus dealer.
De accu eruit halen op regenachtige dagen is een goede tip, ga ik zeker doen.

Beschermhoes hadden we inderdaad al aangeschaft, maar het leek me beter om deze wel eraf te halen als deze vochtig is zodra de fiets in de fietsenstalling op mijn werk staat, correct?

Spatlap: thx, ik overleg met de dealer.

Ferrari en Lamborghini: toen ik het er neertikte had ik al iets van: euh.... wat een raar spreekwoord 😆 Aangezien ik een Porsche echt een oude lullenbak vind, hou ik het toch maar bij de Lamborghini. Of wellicht kunnen we nog beter spreken over de Tesla's onder de Pedelecs. 😉

Het afdekkapje van de lader vind ik idd ook vrij fragiel, hier hadden wij dus algvorming. Het is dus verstandig deze ook te vervangen?
Mijn witte ros: Strömer ST2 2018, 814Wh accu, verend zadelpen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Scottie76 schreef: 11 feb 2019, 05:18 Krimpkous was idd niet nodig bij dit model, aldus dealer.
Je rijdt met een ST2 - 2018, zo zijn er hier al tig gepasseerd waarbij de krimpkous nog niet aanwezig was ... heeft je dealer ook daadwerkelijk de aanwezigheid van de krimpkous gecheckt ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1747
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 10 feb 2019, 22:55
Maar dat is dus papieren kennis, geen eigen ervaring ;) (Ik heb van Van Zijp wel de accu dummy, accuhouder en het afdekdopje voor de magnetische laderplug, allemaal prima en mooi afgewerkt spul.)
Heb idd ook al verschillende dingen van Jeroen, prima kwaliteit. En mijn dochtertje wordt erg bij van de kleine poppetjes die hij er gratis bij doet:) heb dus een spatbordverlenger besteld, ben benieuwd.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Scottie76
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2019, 21:02

"En mijn dochtertje wordt erg bij van de kleine poppetjes die hij er gratis bij doet:)"
Hé dat komt me bekend voor. Van die leuke kleine zwarte poppetjes, 3D geprint?
Golvas schreef: 11 feb 2019, 06:18 Je rijdt met een ST2 - 2018, zo zijn er hier al tig gepasseerd waarbij de krimpkous nog niet aanwezig was ... heeft je dealer ook daadwerkelijk de aanwezigheid van de krimpkous gecheckt ?
Hé bedankt, ga ik doen.
Mijn witte ros: Strömer ST2 2018, 814Wh accu, verend zadelpen
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1747
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Heb mijn fiets weer terug. Was iets defect met de aansluiting batterij stromer. Was volgens FM geen specifiek water probleem en Stromer Zwitserland had dit specifieke probleem alleen nog maar bij de ST2s gezien. Ik stromer weer vrolijk verder :ay
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Soersie
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 nov 2018, 12:13

Na enkele weken vries-regen-sneeuw weer heeft mijne stromer het vorige week begeven... foutcode 210281 en 210284 wat blijkbaar een sensor in de motor is die stuk is, heb ik in garantie een nieuwe motor gekregen. De "oude" had amper 1600km🙄

een combinatie van vocht,kou,pekel en zout zou de oorzaak zijn... nu krimpkous rond de kabels en hopelijk is het probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oei, niet fijn.

Maar begrijp ik het goed dat Stromer/de dealer ervan overtuigd zijn dat de sensor in de motor defect is gegaan door sluiting/een defect in de onderste connectoren van de controller?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Soersie
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 nov 2018, 12:13

zo heb ik het inderdaad begrepen, een kortsluiting op de sensoren...
Plaats reactie