Actieradius

Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Hoi iedereen, ben nieuw op dit forum maar ben benieuwd om meer te weten te komen over mijn nieuw speeltje binnenkort... Heb een stromer st3 besteld met de zwaarste batterij. Bedoeling is om er mee naar het werk te rijden(60km enkel, mogelijkheid om op te laden op het werk) Is dit realiseerbaar? Volgens de winkel wel..
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met volle bak ondersteuning denk ik dat 60km afleggen krap wordt. Wanneer je een deel van de rit in stand 2 rijdt en die goed tweakt, dan kan het zeker. Als je in de winter door wil rijden, houd er dan rekening mee dat de actieradius aardig slinkt bij lage temperaturen. Je accu op je werk weer opladen naar 100% is sowieso een must.

Heeft de winkel je niet aangeboden om je ww-route eens te testen met een demo-ST3? 60km enkel is toch een stevige afstand en testen lijkt mij de enige manier om erachter te komen of dit voor jou gaat werken. Zeker omdat de actieradius mede afhankelijk is van factoren zoals stijgen/dalen, wind, kwaliteit van het wegdek, temperatuur, gewicht van de berijder + bagage, bandendruk etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stroomluc
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 jan 2019, 01:22

In stand 3 zal dit idd moeilijk worden. Ik fiets naar het werk 33km enkel. Fiets bijna altijd in stand 3 en hou geen 50% batterijcapaciteit over na een enkele rit.
ST3 deep black M. 983 Wh Comfort. Giro Bexley
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik moet 56 km afleggen om mijn werk te bereiken (ST2). Ik rij lang niet op volle ondersteuning, maar haal wel 33,5 - 41 km/h gemiddelde snelheid. In de winterperiode moet ik de ondersteuning nog iets meer temperen, en ligt de gemiddelde snelheid tussen 33,5 en 38,5 km/h. De actieradius die ik dan behaal ligt gedurende de winterse periode op 60km, maar er zijn dagen dat ik die niet zo gehaald hebben (koud en wind op kop). Dan is het gewoon kwestie de ondersteuning nog ietsje meer terug te schroeven.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Tomasj schreef: 18 feb 2019, 05:52 Ik moet 56 km afleggen om mijn werk te bereiken (ST2). Ik rij lang niet op volle ondersteuning, maar haal wel 33,5 - 41 km/h gemiddelde snelheid. In de winterperiode moet ik de ondersteuning nog iets meer temperen, en ligt de gemiddelde snelheid tussen 33,5 en 38,5 km/h. De actieradius die ik dan behaal ligt gedurende de winterse periode op 60km, maar er zijn dagen dat ik die niet zo gehaald hebben (koud en wind op kop). Dan is het gewoon kwestie de ondersteuning nog ietsje meer terug te schroeven.
56 km, Das ook al sterk zeg. Neem je dan je oplader steeds mee naar je werk? Leg je dan winterbanden op je fiets? 🤔
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Stromeur schreef: 17 feb 2019, 23:54 Met volle bak ondersteuning denk ik dat 60km afleggen krap wordt. Wanneer je een deel van de rit in stand 2 rijdt en die goed tweakt, dan kan het zeker. Als je in de winter door wil rijden, houd er dan rekening mee dat de actieradius aardig slinkt bij lage temperaturen. Je accu op je werk weer opladen naar 100% is sowieso een must.

Heeft de winkel je niet aangeboden om je ww-route eens te testen met een demo-ST3? 60km enkel is toch een stevige afstand en testen lijkt mij de enige manier om erachter te komen of dit voor jou gaat werken. Zeker omdat de actieradius mede afhankelijk is van factoren zoals stijgen/dalen, wind, kwaliteit van het wegdek, temperatuur, gewicht van de berijder + bagage, bandendruk etc.
had een idee geweest idd maar had een goed gesprek met de verkoopster die me ook vertelde dat 60 km in stand 3 het krap zou worden in de winterperiode.. Maar eigenlijk als ik al rechte stukken haal van 45 km/u ben ik al tevreden.. Moet naar Antwerpen vanuit Aarschot en er zijn stukken bij dat je toch geen 45 km/u kan rijden uit het oogpunt van je veiligheid dus denk(hoop) ik wel dat het goed komt.
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Deze morgen 50 km naar het werk en nog 30% accu over.
2 beaufort kopwind, 1 °C, alles stand 3 met trapsensor op 60% .
Gemiddeld 40,8 km/h, 13,3 Wh/km dus 650 W verbruikt.

In het begin zal het wat zoeken zijn, maar als je de fiets, en het weer, na een tijdje wat leert kennen, moet het mogelijk zijn.

Nog veel plezier ermee!
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

33km vanmorgen, 55% gebruikt, 40.7gem.
Om 08.35 thuis vertrokken, dus koud.
Alles op standje 3 plankgas.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nouwww, dat valt me nog niet tegen zeg, jullie ST3 gegevens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Stromeur schreef: 18 feb 2019, 11:33 Nouwww, dat valt me nog niet tegen zeg, jullie ST3 gegevens.
Grote wielen lopen beter. ;)

Ik ben een rookie, maar op stand 2, trapsensor op 60% . Is 35Km/uur op 60Km voor mij goed te doen.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Plaats reactie