Luchtspuit bij reinigen?

Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Hallo,

Probeer zoveel mogelijk de berichten mee te lezen om zoveel mogelijk op te steken. Nu in verschillende berichten al “luchtspuitje” tegen gekomen bij reinigen? Kom van de racefiets af. Daar reinigde ik altijd op dag 1, liet de fiets goed drogen en smeerde hem dag 2 dan in om geen vocht in te sluiten. Even laten staan en dan overtollig vet weghalen met een doek.

Is dit extreem anders bij de Stromer?
Hoor het graag vd profs 👍🏻
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Onderhoud aan de drivetrain van de Stromer gebeurt op dezelfde manier als bij een racefiets of MTB.

Lucht kun je gebruiken om de ketting droog te blazen na het reinigen. Dan kun je meteen verder met invetten in plaats van te wachten totdat de ketting droog is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Ok gelukkig.

Wat moet ik mij voorstellen bij zo’n luchtspuit hoe ziet dat er uit?
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Blaaspistool, luchtpistool, persluchtpistool, usw. ... 't ziet er zo uit en is via een (pers)luchtslang verbonden met een luchtcompressor :

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Ok te “profi” voor deze jongen.... ;)

Mijn huis beperkt zich tot een fietsenschuurtje (zelfs de takel hangt buiten).

Thx for sharing! 👊🏻
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Ik denk er ook aan een compressor aan te schaffen. Domme vraag misschien: moet je opletten om op bepaalde plaatsen te blazen. (als bepaalde plekken nat - bijvoorbeeld in de buurt van sensoren of lagers - zijn en je blaast er op).
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Blaas geen water richting kieren of lagers.

Ik gebruik de compressor soms van afstand om het frame droog te blazen, van dichtbij om de ketting en cassette droog te blazen.

Mocht je een compressor willen kopen: neem dan een relatief stille. Standaard maken die dingen namelijk herrie in de orde van 97 dB, hetgeen echt niet gaaf is... De stillere versies zijn maar ietsje duurder, is tientjes werk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Iemand een tip voor een stille, draagbare compressor?
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ernie schreef: 13 feb 2019, 15:08 Iemand een tip voor een stille, draagbare compressor?
Stil zijn ze nog steeds niet, maar wel VEEL minder kabaal: https://www.hbm-machines.com/producten/ ... mpressoren
Ik heb zelf deze: https://www.hbm-machines.com/producten/ ... compressor
Maar deze is nu iets goedkoper en gelijkwaardig: https://www.hbm-machines.com/producten/ ... compressor
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

ZO op het plaatje te zien ziet het er uit als een serieus grote machine, ik was op zoek naar zoiets: https://www.coolblue.be/nl/product/8031 ... TYQAvD_BwE maar dan een versie met wat minder geluid.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Plaats reactie