Dat is dus niet zo bij een Stromer. Ik heb dit vandaag nagevraagd bij een dealer: een Stromer verliest in stand-by stand tot zo'n 10% per dag. In stand-by blijft er vanalles actief draaien in een Stromer, het zou vergelijkbaar zijn met de laptopstand waarbij alleen het scherm uitgaat.
Accu zelfontlading
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik heb het over de accu in standby, niet de Stromer in standby. Als de fiets *uit* staat dan zou de accu in standby moeten gaan.Stromeur schreef: ↑12 feb 2019, 15:06Dat is dus niet zo bij een Stromer. Ik heb dit vandaag nagevraagd bij een dealer: een Stromer verliest in stand-by stand tot zo'n 10% per dag. In stand-by blijft er vanalles actief draaien in een Stromer, het zou vergelijkbaar zijn met de laptopstand waarbij alleen het scherm uitgaat.
Als de Stromer in standby staat dan vind ik 10% per dag enthousiast maar ook weer niet heel raar.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ah, juist, dan begreep ik je verkeerd.
Helemaal eens met enthousiast doch niet schokkend.
Plus: sinds de laatste FW update vraagt de Stromer ook op een pincode bij het aanzetten. Er valt hiermee voor mij weer een x aantal situaties af waarbij ik eerder gedwongen was om de Stromer gelocked aan te laten staan. (Dat zou ik nu alleen nog maar doen op plekken met een hoog snel diefstalrisico.)
Helemaal eens met enthousiast doch niet schokkend.
Plus: sinds de laatste FW update vraagt de Stromer ook op een pincode bij het aanzetten. Er valt hiermee voor mij weer een x aantal situaties af waarbij ik eerder gedwongen was om de Stromer gelocked aan te laten staan. (Dat zou ik nu alleen nog maar doen op plekken met een hoog snel diefstalrisico.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
- Locatie: Voorne Putten
- Merk SP: stromer
- Km-stand: 18000
Dus als ik het goed begrijp is de 50% in 4 wkn vrij normaal? Accu was in 2 uur weer 100%
Ook in Omni geeft hij aan 100% en accu: zeer goed. Vandaag 58km gereden 86% verbruikt!
Ook in Omni geeft hij aan 100% en accu: zeer goed. Vandaag 58km gereden 86% verbruikt!
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren!
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
2% per dag is in *Stromer* standby stand zeer acceptabel, zou ik me zeker niet druk om maken.
Voor jou niet van toepassing, maar voor de volledigheid:
2% per dag als de fiets uit staat is nogal enthousiast veel. Ik zou dan zeker eens testen met de accu los van de fiets om te kijken of het aan de fiets of de accu ligt.
Voor jou niet van toepassing, maar voor de volledigheid:
2% per dag als de fiets uit staat is nogal enthousiast veel. Ik zou dan zeker eens testen met de accu los van de fiets om te kijken of het aan de fiets of de accu ligt.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Vandaag opnieuw gecheckt : na 1 maand en 13 dagen heeft mijn volgeladen 983 Wh batterij nog een restcapaciteit van exact 89% ... er is dus m.a.w. een zelfontlading van 11% op 44 dagen, waarvan 1% in de voorbije 8 dagen.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Nee nee, toch niet ...
Noem het winterstop ... en ja, ik beken dat ik de zetelverwarming ook wel wat vond hebben in de voorbije periode ...
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Expert
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
- Locatie: Voorne Putten
- Merk SP: stromer
- Km-stand: 18000
zal eerst volgende keer dat de fiets weer eens voor langere tijd stil staat, er eens mee aan de slag gaan!FreddyH schreef: ↑12 feb 2019, 19:08 2% per dag is in *Stromer* standby stand zeer acceptabel, zou ik me zeker niet druk om maken.
Voor jou niet van toepassing, maar voor de volledigheid:
2% per dag als de fiets uit staat is nogal enthousiast veel. Ik zou dan zeker eens testen met de accu los van de fiets om te kijken of het aan de fiets of de accu ligt.
Dank voor jullie uitleg en advies!
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren!