Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Tof te lezen dat je er voldoening in vindt, het stromeren! Nog veel veilige en genietende km's gewenst, Hans.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Hans, ik Stromer ook 3 a 4 dagen 35 km enkele reis, geeft mij veel voldoening, ;p je komt lekker fris aan op het werk en thuis idem :o , jij gaat dit zeker ook ondervinden, het mooie weer komt eraan. Veel Stromer genot en veilige kilometers toegewenst :d3:
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Snelle Jelle schreef: 10 feb 2019, 20:33 Ik vind de Stromer een geweldige fiets en geniet er dagelijks van.
Afgelopen week met windkracht 6 a 7 in de rug haalde ik gemiddeldes van boven de 40 km/u en dan dwars door Oegstgeest en Leiden!
Hallo Hans,

Welkom op dit mooie forum. Ik hoop dat je, met de lente en zomer in zicht, mooie ritten zal maken. Ik lees ook dat je een gemiddelde had van 40 km/uur. Dat is snel, maar ik lees ook dat je pas afgelopen maand begonnen bent met Stromeren. Ik weet natuurlijk niet of je al veel ervaring hebt met een andere Speed Pedelec. Maar een advies van mij en misschien wel van meerdere forumleden is om vooral ervaring op te doen. Hiermee bedoel ik, leer je fiets kennen, leer het rijden op de weg met al het andere verkeer om je heen kennen (vaak kennen ze de SP niet) en leer de weg i.c.m. het weer kennen. Helaas zijn er verschillende forumleden die een aardige buiteling hebben gemaakt met de Stromer en dat wil ik jou behoeden .

Kijk maar eens naar dit topic: viewtopic.php?f=16&t=819&hilit=het+grote+ongevallen.

Verder nogmaals heel veel plezier en veilige km.
Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Welkom op het forum @snelle jelle! Je hebt meteen een mooie setup geregeld voor jouw St2s :cool2:

Eens met Lamkram, wees voorzichtig!

ik wens je veel veilige km's toe :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Dank voor de bezorgdheid!
Ik ken de route die ik rijd goed en er zitten ook wat stukken snelfietspad tussen.
De fiets voelt al heel vertrouwd en stabiel. Ben als wielrenner ook al vertrouwd met hogere snelheden tov ander verkeer. Maar met de gladheid gewoon stapvoets door de bochten hoor!
Merk dat de verlichting van de fiets, remlicht en neon gele ABUS pedelec+ helm met led verlichting goed opvallen tussen het overige verkeer.
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Brittijn
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2019, 21:28
Locatie: Cuijk

Goedemiddag,

Ik ben Hans, 41 jaar. Ik rij iedere dag 40 km woon-werk enkele reis met ... de auto. Mijn gemiddelde snelheid ligt tussen de 35 en 60 km per uur. Dit moet anders kunnen. Ik wil een paar keer per week met een SP naar mijn werk fietsen. Ik zie het als een combinatie van beweging, buitenlucht en file-ontwijking. Ik heb mijn ogen op een Stromer laten vallen. Andere SP's komen volgens mij niet echt in de buurt van de prestaties van de ST3 en ST5. Afgelopen zaterdag heb ik even proef kunnen rijden op beide modellen: G-E-W-E-L-D-I-G! Ik krijg vanaf volgende week allebei de modellen één week op proef. De ST5 is luxe, erg luxe. Ik ben gecharmeerd van de koplamp, het elektrisch schakelen en de S-stand. Een nadeel is dat het stuur niet te verstellen is, hetgeen bij de ST3 wel het geval is. Ik heb een hernia in de lage onderrug. Wellicht zit ik met een ander (lees hoger) stuur wel comfortabeler op de ST3 dan op de ST5. Verder lijkt mij een body-float geen overbodige luxe. Ik ben benieuwd welke van de twee voor mij het beste uit de test gaat komen.

Ik zal zodra ik beide SP's een week heb gehad mijn bevindingen en uitkomst posten.
ST3 L, 983kW, Race-Casette, Bodyfloat, ErgonGP5L, ST5 spiegel, Van Zijp-spatbordverlenger 175mm, Giro Bexley Helm
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Hans, denk dan ook eventueel aan een geveerde zadelpen, die vangen de klappen op i.p.v. je rug

Succes met het maken van je keuze
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Brittijn
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2019, 21:28
Locatie: Cuijk

Dank je wel.

Is een body float niet voldoende?

Groeten Hans
ST3 L, 983kW, Race-Casette, Bodyfloat, ErgonGP5L, ST5 spiegel, Van Zijp-spatbordverlenger 175mm, Giro Bexley Helm
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Kinekt zadelpen is inderdaad prima hoor ! :ay

Vanaf deze maand zou normaliter de Urban Comfort stuurpen leverbaar zijn voor de ST3.
Johnny Markt schreef: 09 feb 2019, 18:43 4 x per week reis ik over het traject Hallum-Drachten (43 km enkele reis) woon/werkverkeer.
Mooie afstand, dat wordt genieten !

Vraag aan je FM of hij je koplamp nog eventjes wil afstellen, kwestie van het wegdek ver genoeg te verlichten ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Je had er over nagedacht :ay , een bodyfloat is en mooie oplossing :bp:
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Plaats reactie