Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Golvas schreef: 09 feb 2019, 20:24
Dankjewel voor de bevestiging, dan ga ik dit voorjaar aan de slag met het preventief inspuiten en sealen met krimpkous van deze drie connectoren ... voor dat preventief inspuiten werd me trouwens
Sorry hoor dat weiger ik. Ik koop een duur product welke ik in onderhoud heb bij een dealer dat moet het dan gewoon doen, dan ga ik niet zelf allemaal connectoren inspuiten . Sowieso vervalt je garantie dan niet?
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het is volgens mij niet in de garantievoorwaarden opgenomen dat dit zou leiden tot verlies van de garantie ... enne, net zoals jij je redenen hebt om dat te weigeren, heb ik mijn redenen om dat niet door mijn dealer te laten doen ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Golvas schreef: 10 feb 2019, 09:09 Het is volgens mij niet in de garantievoorwaarden opgenomen dat dit zou leiden tot verlies van de garantie ... enne, net zoals jij je redenen hebt om dat te weigeren, heb ik mijn redenen om dat niet door mijn dealer te laten doen ... ;)
Kan me wel iets bij die redenen voorstellen, was dus ook zeker niet richting jou. Maar vind het gewoon bizar dat het allemaal zo gevoelig is, gezien het geld dat je ervoor betaalt!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Klopt ! ... gelukkig zijn er vrij eenvoudige oplossingen voor dergelijke issues ... :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Golvas schreef: 09 feb 2019, 18:29 Ik heb onthouden dat de drie rode connectoren (van de gele, de groene en de blauwe draad) onderaan de controller (thv trapas) naar de motorkabel de boosdoeners zijn en dat dat degene zijn die moeten behandeld worden ?

Afbeelding

Als dat is hoe de connectors eruit zien vanaf fabriek dan ben ik niet verbaasd dat we vochtproblemen hebben. Wat een amateurische gemaakte klemverbinding zeg..

Ik leg veel elektronica aan op mijn boot, als het er zo uitziet knip ik de connector eraf en zet ik er een nieuwe op.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bas van Dijk schreef: 10 feb 2019, 19:34 als het er zo uitziet knip ik de connector eraf en zet ik er een nieuwe op.
Technisch gezien uiteraard de betere oplossing, maar dan verlies je imho wel je garantie ... :roll:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Scottie76
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2019, 21:02

Dag allen,

Ik ben nieuw hier. Ik zal me even voorstellen: mijn naam is Cindy en sinds december (de helaas nog niet zo'n trotse) eigenaar van een Strömer ST2 2018. Na bijna een jaar lang wikken en wegen eindelijk over gegaan op de aanschaf. Super blij was ik aanvankelijk, ik gleed over de weg en stoof de files voorbij (ja, tegenwoordig zijn er ook "files" in het wilde Oosten). Maar na de eerste de beste bui begon de ellende; waterproblemen. Systeemfouten (710 700 als ik het goed heb onthouden), verschillende watergerelateerde zaken ontdekt en vervangen, zoals vochtophoping en zelfs algvorming, maar ook ijzerdeeltjes in het laadcontact. Een waslijst waar ik behoorlijk van schrok. Na reparatie reed ie fantastisch, tot de volgende hoosbui. Nu staat ie weer bij de dealer en ik hoop dat Strömer ze alles preventief laat vervangen en ik niet eerst de ellende door moet waarin jullie mij blijkbaar zijn voor gegaan. Ik gebruik de fiets 4 dagen per week voor woonwerkverkeer (enkele reisafstand 25km) door weer en wind, ik heb er een auto voor aan de kant gedaan. Een fiets die de crème de la crème, de Ferrari, nee wat zeg ik, de Lamborghini onder de Pedelecs is, een fiets van een merk met deze reputatie en niet te vergeten deze prijs, mag ik op z,n verwachten dat ie betrouwbaar is. Gewoonweg flabbergasted dat dat niet het geval is. Partner heeft het er nu al over dat de volgende toch maar een Riese & Muller wordt om deze reden.
Maar kan ik hierin zelf als gebruiker zijnde ook iets in betekenen? Iemand tips en trucs (buiten wat ik hier boven lees?). De wasvoorschriften had ik al (bedankt voor de tip met de handdoek in de huls) en de fiets staat ook standaard in huis (kamertemperatuur). Maar bijvoorbeeld: accu eruit halen op het werk, zou dat helpen? In overleg met mijn dealer overgaan op dat ultra dry goedje van die link die iemand van jullie hierboven poste? (Iemand ervaring met dat spul) In de winter die ventilatieroosters compleet afdekken? Of wellicht helemaal afdekken, zo warm zijn onze zomers niet.
Please help, want ik wil ook trots op mijn witte ros worden.

Groetjes Scottie76
Mijn witte ros: Strömer ST2 2018, 814Wh accu, verend zadelpen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je Stromer hoort gewoon tegen rijden in de regen en de sneeuw te kunnen. Dat vindt Stromer zelf ook en ze hebben in 2018 al wat flinke verbeterslagen gemaakt. De uitval door regen is al veel lager dan bij de 2017 modellen, maar Stromer is er nog niet helemaal.

Maargoed, daar heb jij helemaal niks aan als jouw Stromer wel storingen vertoont door regen.

Wat je zelf kunt doen:

- Dealer vragen om krimpkous aan te brengen om de onderste connectoren van de controller en de bovenzijde van de controller in te kitten (als je tenminste niet al een controller hebt waarvan de MCU af fabriek al beter is gesealed).

- Geen hoge drukspuit gebruiken bij het reinigen, gewoon emmer en sopje.

- Als je het idee hebt dat je Stromer het zwaar te verduren heeft gehad bij een rit in de regen: fiets stallen in een warme, droge ruimte, accu uitnemen, deur van het batterijvak open laten staan zodat de boel goed kan drogen.

- Spatlap en/of spatbordverlenger monteren zodat er minder blerf tegen de schuine onderbuis van het frame komt.

- In de winter eventueel een beschermhoes gebruiken zoals deze. Heeft ook een positief effect op je actieradius bij zware kou.

- Bij storingen/foutmeldingen: direct melden aan de dealer en een oplossing vragen, want op het correct wassen van je Stromer na moeten bovenstaande maatregelen feitelijk helemaal niet nodig zijn. Het is aan je dealer om een probleem (blijvend) voor jou op te lossen.


Interessant topic (aanleiding was m.n. gelegen in de vele meldingen van problemen met vocht bij de ST1 X 2017):

viewtopic.php?f=8&t=570&hilit=stromer+e ... n+wij+doen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Scottie76 schreef: 10 feb 2019, 20:24 Ik gebruik de fiets 4 dagen per week voor woonwerkverkeer (enkele reisafstand 25km) door weer en wind, ik heb er een auto voor aan de kant gedaan. Een fiets die de crème de la crème, de Ferrari, nee wat zeg ik, de Lamborghini onder de Pedelecs is, een fiets van een merk met deze reputatie en niet te vergeten deze prijs, mag ik op z,n verwachten dat ie betrouwbaar is.
Tja, nu neem je een slechte referentie. Ferrari en Lamborghini zijn nu echt niet het toonbeeld van betrouwbaarheid geweest, wel van Italiaanse Flair en design. :bj Er werd vroeger wel eens gezegd dat een Ferrari strikt gezien een éénzitter was, omdat je altijd een mechanicien moest meenemen om de pannes te verhelpen. :shock:
Laten we dus spreken over de Porsche van de speedpedeles, die zijn wel betrouwbaar geweest.


Maar kan ik hierin zelf als gebruiker zijnde ook iets in betekenen? Iemand tips en trucs (buiten wat ik hier boven lees?). De wasvoorschriften had ik al (bedankt voor de tip met de handdoek in de huls) en de fiets staat ook standaard in huis (kamertemperatuur). Maar bijvoorbeeld: accu eruit halen op het werk, zou dat helpen?
In overleg met mijn dealer overgaan op dat ultra dry goedje van die link die iemand van jullie hierboven poste? (Iemand ervaring met dat spul) In de winter die ventilatieroosters compleet afdekken? Of wellicht helemaal afdekken, zo warm zijn onze zomers niet.
Dat zou ik dus echt niet doen. Want dat dient niet alleen voor ventilatie, maar ook om vocht dat op andere manieren in de fiets is geraakt (onder meer condens) af te voeren.
Vraag aan de dealer wat hij anders heeft gedaan de vorige keer. Hoe hij gaat garanderen dat het nu beter gaat lukken.
Please help, want ik wil ook trots op mijn witte ros worden.

Groetjes Scottie76
Je ziet nog wel eens anderen die in 't begin wat problemen hebben, maar die dan in the end toch opgelost geraken. Ik wens je iig veel succes en goede moed.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stomeur welke maat spatbordverlenging adviseer jij?
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie