Dealers en reclame

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 09 feb 2019, 20:38 En toch heb ik als wederdienst een hartje naast mijn naam gekregen :ba ;p
Ik heb het volste recht om donateurs wel gewoon lief te vinden, doe je niks aan ;p

Wiebe schreef: 09 feb 2019, 20:38 Daarnaast even de iets serieuzere vraag of de forumfinancien nog toereikend zijn of dat er weer donaties nodig zijn op korte termijn.
De financiën zijn nu wel zo'n beetje op. Maar het jaar is jong dus de kosten zijn nog niet mega.

Dit jaar moet ik wel opnieuw het hosting pakket uitbreiden. Eerder was dit al twee keer nodig vanwege het sterk toegenomen dataverkeer (inmiddels is dit onbeperkt op basis van fair use, dus we kunnen helemaal los) en nu moet het omdat de opslagruimte voor de forumdatabase te krap wordt.

Ik werk aan een idee om reclame (banners) te combineren met de mogelijkheid voor individuele forumleden om een reclamevrij forum te bezoeken in ruil voor een bescheiden donatie.

Totdat ik mijn plannen volledig heb uitgewerkt en geïmplementeerd heb ik de donatieknop uitgezet. Dit zodat forumleden na de wijzigingen zelf (opnieuw) de keus kunnen maken om wel of niet te doneren.

Uiteraard blijft het forum inhoudelijk volledig onafhankelijk, zoals het nu ook is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Doneren om reclamevrij te forummen ben ik sterk voorstander van. Ik ben persoonlijk zeker bereid om te betalen om zo reclame te voorkomen.
Zou bijv ook graag bij nu.nl de reclame af willen kopen om ongestoord nieuwsfilmpjes etc te kunnen kijken. Ik koop dat gewoon het liefste maar in 1x af.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben ook blij met die mogelijkheid van afkopen, zolang het inderdaad een redelijk bedrag blijft. Ik ben nogal zwaar allergisch voor reclame, zeker van bewegende banners en zo...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het irritatie-gehalte van banners wil ik tot een minimum beperken. Het is zeker niet mijn intentie om leden te dwingen tot een donatie, omdat ze anders helemaal dol draaien van de aanblik van het forum. Het moet wel een beetje leuk blijven allemaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 09 feb 2019, 17:46 Effe mijn avatar aangepast ... :lol: :lol: :lol:
Ik moet bekennen dat ik het een prachtig plaatje vind. Sowieso, maar ook omdat ik lama's (evenals alpaca's) ontzettend leuke beesten vind. Ze kunnen zo lekker eigenwijs en chagrijnig doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Galvas heeft nu wat weg van Yoda :mrgreen: :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik merk inderdad dat er (te?) goed wordt gelet op het ophemelen van bepaalde dealers. Ik heb altijd begrepen dat de donaties door leden werden gegeven, maar als ik lees “en partijen” dan word ik wel nieuwsgierig...
Ik ben niet tegen ‘normale’ reclame op een forum. Ook bij de vereniging De Wereldfietser is er reclame op het forum, en ook daar ontstaat af en toe de discussie in hoeverre een forum dan nog onafhankelijk kan blijven. Vilgens mij kan dat prima, als de mods vertrouwd worden door de leden en er geen kritiek wordt geweerd omdat dan de reclameinkomsten onder druk komen te staan.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Als reclames, het doel hebben ons update te houden van nieuwe ontwikkelingen, is dat voor mij prima. (Want daar volgen vaak leuke discussie uit)
Prijsaanbiedingen van bv. FM of Webshops, nee dank u.

Donaties....in wat voor bedragen moeten we dan denken?
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 09 feb 2019, 21:36 lekker eigenwijs en chagrijnig doen.
Tomasj schreef: 09 feb 2019, 21:54 wat weg van Yoda
Een gezonde mix van wijsheid, eigenwijsheid en chagrijnigheid ... het had erger gekund denk ik dan ... :bj :bj :bj
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Om dit forum overeind te houden, want aan donaties komt helaas te weinig binnen, heb je weinig andere keus dan reclame toelaten.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Plaats reactie