ST3 wachtruimte

Gebruikersavatar
Duck
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2018, 11:06
Locatie: Opwijk

Ben ook een beetje gefrustreerd aan het raken. Fiets besteld mid juni 2018. Beloofd voor jan 2019 nog niets gehoord. Nieuwe auto besteld 15 jan 2019 levering einde maart. Ongelooflijk.
Wachtende op ST3 wit - M confort
Anaska
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 sep 2018, 15:28

Wow juni, da's wel heeeel lang wachten! :ai Kan geloven dat je gefrustreerd geraakt!
Ik dacht net hetzelfde als jij: in maart mijn nieuwe wagen besteld, in juni reed ik er al mee rond. (Het was overigens geen stockwagen.)
Anyway, we zullen elkaar wat steunen hier en hopen dat we elk moment dat verlossende telefoontje of e-mail krijgen :)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Duck schreef: 05 feb 2019, 19:01 Ben ook een beetje gefrustreerd aan het raken. Fiets besteld mid juni 2018. Beloofd voor jan 2019 nog niets gehoord. Nieuwe auto besteld 15 jan 2019 levering einde maart. Ongelooflijk.
Toen je bestelde was al bekend dat je een fiets kocht die nog niet bestond, hij was alleen maar aangekondigd.
Levering was toen al ingepland op januari. Dus feitelijk heb je tot nu slechts 2 weken uitstel......

Neemt niet weg dat Stromer volgens mij een Italiaans bedrijf is ipv Zwitsers.... :roll:
Gebruikersavatar
Duck
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2018, 11:06
Locatie: Opwijk

Was niet juni maar juli . Idd maar ik ging in juli een st2 kopen, maar kon deze niet meer bestellen uit productie genomen ... dus een st3 besteld . Ik had nooit gedacht dat ze voor dergelijk fiets 6 maand gingen nodig hebben om te leveren. En 6 maand geen st3 konden leveren. Zelfs de st3 le was reeds uitverkocht.

De testrit was ongelooflijk, al lachend van de fiets gesprongen. Dat verzacht het lange wachten. Maar geen nieuws is stilaan ambetant.
Wachtende op ST3 wit - M confort
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Duck schreef: 06 feb 2019, 11:47 Ik had nooit gedacht dat ze voor dergelijk fiets 6 maand gingen nodig hebben om te leveren.
Toen je je ST3 bestelde waren ze nog niet eens in productie genomen. Dat is logistiek is compleet anders dan een bestaande batch bij laten maken.

Had je dealer je niet geïnformeerd over de te verwachten levertijd?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Duck
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2018, 11:06
Locatie: Opwijk

Ja ze hadden gezegd dat het januari zou worden. Misschien iets vroeger.

Uiteindelijk zijn ze toch al st3 le aan het leveren sinds oktober. Kleur en zadel kan toch dat verschil niet maken of heb ik het verkeerd.

Vind het alleen raar dat ze een model uit productie nemen voor ze een alternatief binnen redelijke termijn kunnen leveren.

Uit de forums bleek wel de lange levertermijn.
Wachtende op ST3 wit - M confort
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST2 is inderdaad uit productie genomen, maar er waren/zijn er nog honderden leverbaar via diverse dealers.

Uit fora blijkt denk ik vooral de opgelopen levertijd van eind vorig jaar op andere modellen. Stromer lijkt op dit moment weer redelijk in control.

Anyway, ik begrijp dat het wachten je zwaar valt, ook al is er op dit moment sprake van pas 1 week daadwerkelijke vertraging. (Dat de ST3 LE eerder leverbaar was doet daar niks aan af, dat de ST2 EOL is ook niet, dat levertijden vorig jaar belachelijk hoog waren ook niet..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
ArdLab
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2018, 10:44
Locatie: Oost Vlaanderen - Gent

in juli besteld, beloofd tegen eind jan, mag nu afhalen. :cool2:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Geniet van het unieke moment en doe het vooral voorzichtig! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

ST2 was volop te krijgen, ook deze herfst nog. Sommige dealers hadden >10 staan.
En de ST3 LE heb ik eind september besteld en was toen nog gewoon te krijgen.
Vrees dat je bij de verkeerde (kleine) dealer zit en niet verder hebt gekeken.
Plaats reactie