Brace voor pols

Plaats reactie
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Hallo allemaal,

Na in januari twee keer te zijn gevallen (1 x aanrijding met onoplettende fietser en 1 x onderuit door gladheid) is de constante vwb de gevolgen een pijnlijke onderarm/pols. Nadat de rechterpols bijna was hersteld heb ik nu last van de linker.

Nu overweeg ik (voor de wintermaanden sowieso) een brace voor de polsen. Zijn er misschien al mensen die er mee rondrijden en zo ja, welke adviseren jullie specifiek voor preventie/minimalisering van blessures? Natuurlijk in het bijzonder geschikt voor fietsen?

Thanks!
Rob
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Persoonlijk denk ik dat je aan een meer ergonomische positie van je polsen/handen meer hebt dat aan een brace. Op termijn is de kans groot dat een brace je alleen maar meer klachten gaat geven omdat dat deel van je lichaam "lui" wordt.

Waarom kijk je niet naar een ander stuur, andere grepen, bar ends of Spirgrips oid?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Eens met Stromeur. Daarnaast kun je voor het vallen overwegen om handschoenen met gel pads te kopen (Als je die niet al had), scheelt veel schade aan je huid en eventueel botten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Ik ben wel tevreden met de ergonomie. Ik ben ook overstag gegaan voor een redshift shockstop, maar dat is meer uit comfort overweging dan blessure.

Het gaat me om braces die hopelijk polsblessures bij een val minder ernstig kunnen maken. Ik hoef geen compleet harnas, maar ik ben er voor mezelf wel achter dat bij een val het instinct de handen eerst uitsteekt met als resultaat nu twee langzaam herstellende polsblessures. Dus ik vroeg me af of iemand braces heeft die aan te raden zijn voor prettig gebruik op een fiets.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik denk dat het schijnveiligheid is.....

Er zijn volop polsbeschermers te krijgen voor oa. skeeleren, maar die hebben vrijwel allemaal ook een plaat die de handpalm beschermd. Kun je dus niet mee fietsen.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Persoonlijk denk ik dat je je Stromer eens moet laten nameten. Pijn in de polsen is niet zelden afkomstig van een slechte zithouding op de fiets, mogelijk voel je dit door de valpartij nu harder dan voorheen, of zit je nu anders dan voorheen.
Scheldelaan-Stromer
Plaats reactie