Het grote ongevallen topic

Lomito

Polling schreef: 01 feb 2019, 08:40 Mijn leenfiets is een slow-e-bike, alleen voor noodgevallen dus, want past ook nog eens slecht... bij goed weer doe ik er de 2x45 wel op, maar bij minder weer rijd ik 15 km naar het station...
2x45 op een 25-fiets... dan ben je minstens 2 uur onderweg voor een enkele rit... :shock: In de zomer is dat wel te doen maar nu... :ai
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Vanmorgen toch flink verrast door flinke sneeuwval/wind en was op de st5.......viel mij alles mee ondanks de afgevroren sneeuwkorsten die bedekt werd door verse sneeuw......wel flink koude handen, na 20km setje warme handschoenen aangewurmd die ik thuis onder mijn jas gestoken had de grip met de door vele verguisde Pirelli's was goed maar heb ze wel lekker zacht staan. Vanavond de fiets grondig in bad gedaan.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Lomito schreef: 01 feb 2019, 11:25
Polling schreef: 01 feb 2019, 08:40 Mijn leenfiets is een slow-e-bike, alleen voor noodgevallen dus, want past ook nog eens slecht... bij goed weer doe ik er de 2x45 wel op, maar bij minder weer rijd ik 15 km naar het station...
2x45 op een 25-fiets... dan ben je minstens 2 uur onderweg voor een enkele rit... :shock: In de zomer is dat wel te doen maar nu... :ai
Nu dus ook. Bij droog en helder weer en zonder gladheid. Inderdaad bijna 2 uur. Op de SP anderhalf uur. Ik vertrek smorgens om zes uur, ben er dan rond 8 uur, vertrek half vijf en ben dan half zeven thuis. Met de SP ook zes uur weg, maar uur eerder thuis. Het is best te doen hoor, het probleem is niet de tijd, maar het feit dat de leenfiets niet past, zit niet lekker, vreselijk zadel...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Polling schreef: 02 feb 2019, 09:44 Het is best te doen hoor, het probleem is niet de tijd, maar het feit dat de leenfiets niet past, zit niet lekker, vreselijk zadel...
Daarom zet ik mijn zadel met BF altijd over als ik om wat voor reden dan ook op een andere fiets ga rijden. Zonder BF heb ik steeds het gevoel dat ik een lekke achterband heb.

Nog last van de valpartij?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 01 feb 2019, 10:19 Die onzichtbare ondergrond icm het ontbreken van winterbanden op de 3 zijn voor mij ook de auto-reden.
Eigenlijk heb je gewoon gelijk.....ik kan de DF nog pakken is wel warmer en je valt niet als je slipt maar toch......Bimmer staat met winterwielen en 4X4 op het erf en wij pakken die fietsen ik meen dat ik maandag wel de auto mee had en stond hier "5000km" file :dwarf: :dwarf:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Lomito schreef: 02 feb 2019, 11:58
Polling schreef: 02 feb 2019, 09:44 Het is best te doen hoor, het probleem is niet de tijd, maar het feit dat de leenfiets niet past, zit niet lekker, vreselijk zadel...
Daarom zet ik mijn zadel met BF altijd over als ik om wat voor reden dan ook op een andere fiets ga rijden. Zonder BF heb ik steeds het gevoel dat ik een lekke achterband heb.

Nog last van de valpartij?
Fysiek niet gelukkig, maar de voorvork is slecht leverbaar, dus ik mag nog even wachten... :-(
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Stroleen
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland

Op zaterdagmiddag 2 maart mijn ST5 weggebracht bij Juizz Rotterdam voor de terugactie i.v.m. de stuurpen. Van de fietsenmaker een ST1 als leenfiets meegekregen. In vergelijking met een ST5 is een ST1 wel een heel grote stap terug (wielmaat, bediening, snelheid). Op de weg terug naar huis, bij regenachtig weer, onderuit gegleden in Spijkenisse (Willemshoevelaan).
Met een honden uitlatende plaatsbewoner gesproken en die gaf aan dat er al meer dan 100 (brom)fietsers in dezelfde bocht onderuit zijn gegaan. De straatstenen ter plaatse worden bij regen spiegelglad. Behalve een ingedeukt imago maakt ook een woede van mij meester hoe het dan toch kan dat een gemeentebestuur hier geen maatregelen op neemt.
Er is lichte schade aan de fiets. Verder is de mouw van de linkerarm kapot gegaan, wonden aan arm en been en een zere schouder.
Bijlagen
IMG_1125.JPG
IMG_1125.JPG (1.74 MiB) 3164 keer bekeken
IMG_1119.JPG
IMG_1119.JPG (2.43 MiB) 3164 keer bekeken
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen! :ck:
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Spoedig herstel !

Ik zie Schwalbe BB's ... :roll:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
VFooR
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2018, 17:40
Locatie: Gent (B)

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Er loopt reeds een topic over dit ongeval : viewtopic.php?f=6&t=2439 ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie