ST3 wachtruimte

Copello
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2019, 16:22
Merk SP: ST3
Km-stand: 11.400

Hallo, nog maar net geregistreerd op het Forum.
Bij deze dus ook in afwachting van St3 black edition 983wh.
Gemiddeld rij ik 3 a 4 keer naar het werk (30 km enkel) op een minder gesofistikeerde speedelec.
Hopelijk levering binnen 2 a 3 weken zodat ik echt kan knallen.
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Capello, 2 a 3 weken is erg rap. ;p

Hopenlijk geen 2 a Maanden :bc
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Beste Stromerforumleden, daarnet telefoontje van FM gekregen, bestelde ST3 op 11/01 is binnengekomen bij de FM. Morgen eens een kijkje gaan nemen en afspreken voor levering en verzekering. Dat wordt dus maar een kort verblijf in deze wachtruimte! :bp: :bp: Fotoke's volgen!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Gefeliciteerd, je gaat van de St3 houden :ba
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Yellow Submarine
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 okt 2018, 14:38
Locatie: Zele

Mijn ST3 zou er eind maart aankomen. De 60 km woon-werk zal geen probleem zijn, ik kan op "den buro" bijladen.

Maar ik ben even aan het rekenen en google-mappen geweest. Ik werk als zelfstandig projectleider bouw en moet daarvoor bijvoorbeeld pakweg eens per week Brussel in om de voortgang van diverse renovatieprojecten te beoordelen.

Nu doe ik dat uiteraard met de auto want anders kost het te veel tijd. Met 10' parkeren en te voet erbij duurt het gemiddeld 1u10' eer ik ben waar ik moet zijn (ik regel het altijd buiten de spits). Mijn km en tijd reken ik uiteraard gewoon door. Maar met de auto is het vlug 152 km heen en terug (E17/E40...) terwijl het binnendoor met de fiets maar 84 km zou zijn. Aan 28km/u gemiddeld doe ik er 3 uur over (ipv ongeveer 2u15'). Sneller zal echt niet gaan vrees ik als ik het veilig wil houden in de centra waar ik doorheen moet zoals Dendermonde en Asse en Brussel zelf.

Effe calculeren (kosten 3€ parking niet vergeten) leert me dus dat de ST3 gebruiken (0,23€/km) zeker niet duurder uitkomt dan de auto!

De catch is natuurlijk dat ik in Brussel niet kan bijladen. Dus vraag ik me af of ik op een volle batterij heen en terug raak, tot max 90 km? Ik ben wel geoefend wielerterrorist.. Brussel is licht heuvelend, de rest is vlak. Hoeveel km kun je halen op stand 2? En welke snelheid kan je dan comfortabel halen?

De trein gebruiken voor een gedeelte en de fiets mee? Dagticket is 15€ + 8€ fiets = 23€. Duurt zeker even lang ook. Niet echt mijn ding denk ik.
Besteld: ST3/L/wit/983
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In stand 2 met koppelsensor wat lager is 84km wel te doen... bij normaal weer. Als het flink koud is of flink waait kan dat verhaal anders worden.
Als je het gegarandeerd onder alle omstandigheden wilt halen is een 2e accu een goede investering.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Of toch je lader mee nemen en ergens zien in te pluggen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Mooney
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2019, 23:24
Locatie: Eindhoven

Vanaf eergisteren slecht slapen, concentratieproblemen en opwinding...

m.a.w. in de wachtkamer gezet voor mijn eerste Speed pedelec. :bp: Na verschillende racefietsen en mountainbikes toch benieuwd geworden naar dit fenomeen. Testrit gemaakt bij FM en uiteraard meteen verkocht! Na lang wikken en wegen gekozen voor een ST3 1000 sport in 22 inch mat zwart. Wilde eerst voor een ST2 gaan, maar de geometrie van een ST3 frame paste beter bij mijn lange lijf. Daarnaast vond ik de ST3 een stuk comfortabeler.

Volgens FM komt ie eind april binnen. Wat een apparaat. Woon-werk is maar 10 km, daar zal ik hem zeker voor gaan gebruiken. Maar wil vooral met de fiets gaan toeren in het weekend en op vakantie in de Alpen. Het aftellen kan beginnen! Nu nog zoeken naar tassen waar een laptop in past, welke de fiets niet beschadigen.
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Je zit op de aller mooiste Stromer te wachten, en ik kan het weten, want ik heb er een. :d3: :cool2:


:bb :mrgreen:
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Mooney
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2019, 23:24
Locatie: Eindhoven

Needspeed schreef: 01 feb 2019, 18:35 Je zit op de aller mooiste Stromer te wachten, en ik kan het weten, want ik heb er een. :d3: :cool2:


:bb :mrgreen:
YES!! :az
Plaats reactie