Stromer ST1 in brand

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik kan me grotendeels vinden in de prachtige samenvatting van Stromeur.

Spontane zelfontbranding van accu's komt voor. De kans dat het je overkomt is heel erg klein. Deze brand was echt.
De oorzaak van de ontbranding is nog onbekend, Het is nog maar de vraag is of we die oorzaak ooit zullen kennen.
De Stromer ST1 is na vele maanden nog niet in originele staat teruggebracht.
De eigenaar hult zich nog steeds in stilzwijgen, de enige info komt van zijn collega en zaakwaarnemer.

Van mij mag dit draadje worden gesloten.
Witte ST3 van maart 2019
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Duidelijk....volkomen eens.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Patrick63 schreef: 29 jan 2019, 11:00
WFVst5 schreef: 28 jan 2019, 21:49 Klopt, ik heb dacht al eens vermeld, en dat is mijn eigen ervaring, dat koersfietsen (reserve fietsen) op het dak van de materiaalwagens veel meer te lijden hebben dan de "1ste" wegfietsen omdat zij constant statisch trilbelast worden. Ik weet van kilometervreters die, omdat zij constant met hun knie of elleboog contact maken tegen de middenconsole of de deur rand van vooral met dieselmotor uitgeruste auto's versleten gewrichtsbed opgelopen hebben. Ik heb geen idee wat dit voor effect op de accu kan hebben. Sowieso haal ik de accu's altijd uit mijn e-bikes als ze vervoerd worden op de drager of de kar maar dat is omdat ze dan minder wegen (spaart mijn rug)
Een fiets op een dak of materiaalwagen ziet sowieso meer af .......daarom op een gewone wagen ( geen materiaalwagen) de fietsen achteraan op trekhaak en de fietsrek.
Veiliger is het ook.

Maar wat heeft een versleten gewrichtsbed en dieselmotoren te maken met een accu van e-bikes. :?:

Ik haal ook de batterij eruit. Dit voornamelijk om het gewicht te beperken op de fietsdrager , trekhaak en achtertrein van de wagen.
Was al gesloten....maar vooruit jammer dat je dit niet begrijpt; heeft alles te maken met de trillingen die constant op een stilstaand lager/accu.isolatie van draden-kabels plaatsvindt. Kortom een object hoeft niet gebruikt te worden waar het voor gemaakt is om meer te slijten ik geef dit voorbeeld juist van de materiaalwagens waar de fietsen heen en terug en tijdens de koers/etappewedstrijden op vervoerd worden. Normaal zou je verwachten dat de gewrichtsbedden eerder verslijten door lang had en zwaar werk, door micro trillingen in de auto kan dit eerder gebeuren.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie