Stromer ST1 in brand

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 28 jan 2019, 15:18 Persoonlijk vind ik dat reuze meevallen. Hoe vaak krijgen we nu helemaal melding van een versleten wiellager bijvoorbeeld? Dat is op één hand te tellen. Trapaslager: idem en dat is bovendien een onderdeel dat hard kan slijten met veel blerf onderweg. Internet geeft een zwaar vertekend beeld van het uitvalpercentage. (En dezelfde klachten almaar blijven uitkauwen draagt daar ook aan bij.)
Trapaslagers zijn al een drama sinds de "innovatieve verbetering" die buitenboordlager heet. De oude 4-kante assen waren veel beter qua duurzaamheid.
Nog erger zijn de BB30 achtige constructies; zogenaamd een verbetering, maar bijv Pinarello rijdt nog steeds met een schroefbracket (ITA draad), ook in hun topmodellen, en die fietsen zijn gewoon heel goed.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromeur schreef: 28 jan 2019, 15:18 Maar als die ontbrandt terwijl deze niet conform de richtlijnen is getransporteerd (in de Stromer laten zitten tijdens transport in een busje terwijl de Stromer al kuren heeft) zoals hier is gebeurd, tja... lastig.
Toch kan het hiermee niet helemaal eens zijn. Op het moment dat jij de fiets achter in een busje rechtop vervoert gaat dit echt niet meer impact op accu hebben dan wanneer je met de fiets gewoon over de weg rijdt. Eigenlijk kan ik niks bedenken waardoor je meer risico loopt met de accu in de fiets tijdens transport, tenzij deze in de laadruimte alle kanten op stuitert, maar dan nog is dat m.i. slechter voor je fiets dan voor de accu.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 624
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Stromeur schreef: 28 jan 2019, 15:18 Als Stromer al érgens mee aan de bak moet, dan zijn het niet de onderdelen van andere fabrikanten, die vind ik persoonlijk prima, enkele incidenten daargelaten. Het zijn juist de onderdelen die in opdracht van Stromer zelf worden gemaakt, en dan met name de controller, kabelbomen en de motor, waar de kwaliteit/montage niet zo stabiel goed is als je mag verwachten.
Ook mee eens ,maar toch kan je er niet naast kijken dat in de eerste reeks ST2 betere wiellaars staken (DT-S) dan nu.Deze gaan bij een kleine 3000-5000 km stuk .Kan toeval zijn of een slechte reeks .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
krol
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2017, 18:19

Beste Stromeur,
Ik hoor dat je contact hebt gehad met Hans mogen wij de versie van zijn verhaal kennen ? Een stromer die uitbrand is toch geen alledaags gebeuren, is er iemand van stromer uit die een poging heeft ondernomen om met de eigenaar te bellen over dit gebeuren of een voor eventuele oplossing
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb contact gehad met diverse dealers, die vertelden mij over de (andere) timeline. Ik heb ook contact gehad met Stromer, maar met hen is afgesproken om daar geen informatie over te delen.

Het is overigens Stromer policy om als fabrikant geen contact te hebben met eindklanten, dit verloopt allemaal via de dealer. De dealer is immers ook de partij waar je als klant juridisch een overeenkomst mee hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 28 jan 2019, 15:51 Toch kan het hiermee niet helemaal eens zijn. Op het moment dat jij de fiets achter in een busje rechtop vervoert gaat dit echt niet meer impact op accu hebben dan wanneer je met de fiets gewoon over de weg rijdt. Eigenlijk kan ik niks bedenken waardoor je meer risico loopt met de accu in de fiets tijdens transport, tenzij deze in de laadruimte alle kanten op stuitert, maar dan nog is dat m.i. slechter voor je fiets dan voor de accu.
Natuurkundig beschouwd klopt je stelling niet. Een busje beweegt en trilt, de weg niet. En een busje rijdt harder dan een Stromer. Er bestaan vele tussenvariaties in de belasting van een Stromer tijdens het fietsen en het letterlijk alle kanten uit stuiteren achterin een busje.

Vast staat nu in ieder geval dat de accu tijdens transport is ontbrand, vast staat ook dat deze Stromer voorafgaand aan het transport een defect had en vast staat dat Stromer adviseert om de accu tijdens transport altijd uit de fiets te halen. (En de eigenaar heeft bij publicatie van het filmpje vermeld dat de oorzaak kortsluiting was, maar het is niet bekend waar hij dit op baseert.) Ik kan dan alleen nog maar één en één en één (en mogelijk nog één) optellen.

Ik heb ook geen idee of het transport van deze defecte Stromer met de accu er nog in de root-cause was of dat dit alleen het definitieve zetje was, maar ik vrees dat we daar nooit meer achter gaan komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Klopt, ik heb dacht al eens vermeld, en dat is mijn eigen ervaring, dat koersfietsen (reserve fietsen) op het dak van de materiaalwagens veel meer te lijden hebben dan de "1ste" wegfietsen omdat zij constant statisch trilbelast worden. Ik weet van kilometervreters die, omdat zij constant met hun knie of elleboog contact maken tegen de middenconsole of de deur rand van vooral met dieselmotor uitgeruste auto's versleten gewrichtsbed opgelopen hebben. Ik heb geen idee wat dit voor effect op de accu kan hebben. Sowieso haal ik de accu's altijd uit mijn e-bikes als ze vervoerd worden op de drager of de kar maar dat is omdat ze dan minder wegen (spaart mijn rug)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

WFVst5 schreef: 28 jan 2019, 21:49 Klopt, ik heb dacht al eens vermeld, en dat is mijn eigen ervaring, dat koersfietsen (reserve fietsen) op het dak van de materiaalwagens veel meer te lijden hebben dan de "1ste" wegfietsen omdat zij constant statisch trilbelast worden. Ik weet van kilometervreters die, omdat zij constant met hun knie of elleboog contact maken tegen de middenconsole of de deur rand van vooral met dieselmotor uitgeruste auto's versleten gewrichtsbed opgelopen hebben. Ik heb geen idee wat dit voor effect op de accu kan hebben. Sowieso haal ik de accu's altijd uit mijn e-bikes als ze vervoerd worden op de drager of de kar maar dat is omdat ze dan minder wegen (spaart mijn rug)
Een fiets op een dak of materiaalwagen ziet sowieso meer af .......daarom op een gewone wagen ( geen materiaalwagen) de fietsen achteraan op trekhaak en de fietsrek.
Veiliger is het ook.

Maar wat heeft een versleten gewrichtsbed en dieselmotoren te maken met een accu van e-bikes. :?:

Ik haal ook de batterij eruit. Dit voornamelijk om het gewicht te beperken op de fietsdrager , trekhaak en achtertrein van de wagen.
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

moet je wel een stevig bandje gebruiken om de accuklep goed trilvast dicht te maken.
Blijf dat onhandig vinden.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Daniel1975 schreef: 29 jan 2019, 13:23 moet je wel een stevig bandje gebruiken om de accuklep goed trilvast dicht te maken.
Blijf dat onhandig vinden.
Klopt , vind dat uiterst onhandig.
Voor de prijs die we betalen voor een Stromer mogen ze wel een kliksysteem voorzien dat de accuklep gemakkelijk kan gesloten worden zonder die velcrobandjes errond.
Das echt goedkoop uitziend .
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Plaats reactie