Stromer ST1 in brand

Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

WFVst5 schreef: 27 jan 2019, 19:43 Nou zeg zeker meerdere gemiste kansen zowel communicatief als emotioneel wat ik niet kan begrijpen is dat het allemaal zo lang geduurd heeft, ondanks de langs mekaar heen communicatie. Als ondernemer (lees stromer) zou ik dit niet willen en de klant minstens tegemoet komen en er lering uit willen trekken.

Bij mijn bijdrage van de streekbus van afgelopen vrijdag speelt natuurlijk een miljoenen- en openbaar veiligheidsbelang van een heel andere orde vandaar dat wij en de leverancier wat "gepaste druk" op de zaak gezet hebben.
Dan toch, elke klant is er een en ik kan mij de onvrede van de eigenaar van de stromer voorstellen alleen zou ik dit anders aanpakken.

Ik blijf hierdoor bij mijn punt dat het vrij normaal is dat je insinuaties krijgt door de 4.5 maand stilzwijgen terwijl dit ook meteen open gecommuniceerd kon worden, of je communiceert helemaal niets ter voorkoming van..........

Hoop dat het goed opgelost wordt!

Golvas, bedankt voor je inspanningen om wat meer feitelijk in te gaan op deze casus :ay
Dus als je niet alles en open communiceert mag men insinueren over alles en nog wat over die persoon ?? ;p

Je moet toch alles niet alles uitgebreidt vertellen over je problemen en zeggen op sociale media.
Denk in geval van de eigenaar dat die wel andere zorgen heeft of had voor zijne fiets.

Hoe ging jij dit aanpakken ??
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 27 jan 2019, 14:21 Om met de deur in huis te vallen : het filmpje dat de eigenaar van deze fiets op de sociale media postte is geen fake : deze fiets bestaat dus echt en bovendien is hij (helaas) wel degelijk echt afgefikt.
Lijkt me inderdaad volkomen duidelijk op basis van jouw foto's. Dus dat "mysterie" is bij deze ontrafeld.
Golvas schreef: 27 jan 2019, 14:21 De fiets werd vervoerd in de laadruimte van een zogenaamd bakkersautootje, de batterij zat op dat moment in de fiets.
Bij transport moet de accu altijd uit de Stromer worden verwijderd. Pijnlijk, maar op deze manier wordt dus wel eens te meer duidelijk wat daar het belang van is (zeker met een Stromer die kuren heeft, en dat was hier het geval). Dat is een leermomentje voor ons allemaal.
Golvas schreef: 27 jan 2019, 14:21 de batterij (die niet zou gereviseerd zijn en nog in originele en 100% intacte staat zou geweest zijn voor de brand).
Als de accu net zo oud is als deze Stromer, dan zal deze hoogstwaarschijnlijk niet meer de volledige capaciteit hebben. Maar voorgaande zullen we dan maar moeten aannemen, want een andere optie is er helaas niet. De (technische) conditie van de accu intrigeert me wel.

Wat overblijft is dan het verhaal dat Stromer "geen interesse" heeft. Want dat is natuurlijk naast die brand hetgeen waar iedereen zo mogelijk nog harder op aanslaat dan op de brand zelf. Hierover wordt door de eigenaar dus het volgende gezegd:
Golvas schreef: 27 jan 2019, 14:21 De fiets is na de brand naar de dealer in Eke gebracht (door een takeldienst, via de bijstandsverzekering) en de eigenaar heeft het filmpje aan de dealer bezorgd … de dealer ging de volledige opsomming van de feiten en het filmmateriaal overmaken aan Stromer.

Vijf weken later kreeg de eigenaar dan het bericht (van de dealer, alle communicatie in deze zaak is trouwens via hem verlopen) dat er van Stromer uit geen enkele interesse was in dit probleem en het onderzoeken ervan: case closed, zowel voor de dealer als voor Stromer.

De eigenaar heeft het filmpje dan op de sociale media gedropt en vrijwel meteen werd hij opnieuw door de dealer gecontacteerd … deze wist hem te vertellen dat er plotsklaps wel interesse was van de fabrikant, dat er voordien een spijtige communicatiefout was gebeurd en dat de dealer de fiets ging opsturen naar Stromer zodat hij ginds kon onderzocht worden.
Ik heb een andere timeline vernomen, waarin zowel de dealer als de eigenaar ook bepaald niet vrijuit gaan. (Heb ik enkele pagina's terug in dit topic geplaatst.) Ik ben daarom wel benieuwd: is bekend wat de datum van de ontbranding was?

Either way, in dit verhaal zijn volgens mij alleen maar verliezers. Maarja, dat wisten we vijf maanden geleden ook al :bh:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dankjewel Golvas, voor de uitgebreide info over deze onverkwikkelijke toestand. Jammer dat er vijf maanden en een forumlid aan te pas moesten komen om duidelijkheid te krijgen, maar toch prettig om meer te zien en te lezen na al die tijd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Patrick63 schreef: 27 jan 2019, 20:10
WFVst5 schreef: 27 jan 2019, 19:43 Nou zeg zeker meerdere gemiste kansen zowel communicatief als emotioneel wat ik niet kan begrijpen is dat het allemaal zo lang geduurd heeft, ondanks de langs mekaar heen communicatie. Als ondernemer (lees stromer) zou ik dit niet willen en de klant minstens tegemoet komen en er lering uit willen trekken.

Bij mijn bijdrage van de streekbus van afgelopen vrijdag speelt natuurlijk een miljoenen- en openbaar veiligheidsbelang van een heel andere orde vandaar dat wij en de leverancier wat "gepaste druk" op de zaak gezet hebben.
Dan toch, elke klant is er een en ik kan mij de onvrede van de eigenaar van de stromer voorstellen alleen zou ik dit anders aanpakken.

Ik blijf hierdoor bij mijn punt dat het vrij normaal is dat je insinuaties krijgt door de 4.5 maand stilzwijgen terwijl dit ook meteen open gecommuniceerd kon worden, of je communiceert helemaal niets ter voorkoming van..........

Hoop dat het goed opgelost wordt!

Golvas, bedankt voor je inspanningen om wat meer feitelijk in te gaan op deze casus :ay
Dus als je niet alles en open communiceert mag men insinueren over alles en nog wat over die persoon ?? ;p

Je moet toch alles niet alles uitgebreidt vertellen over je problemen en zeggen op sociale media.
Denk in geval van de eigenaar dat die wel andere zorgen heeft of had voor zijne fiets.

Hoe ging jij dit aanpakken ??
Beste Patrick,
Ik zou er niets over op social media gezet hebben, leverancier of dealer inschakelen en als hier niets uitkomt via rechtsbijstand een advocaat opzetten.
Als dit geen slapende honden bij de leverancier cq fabrikant wakker maakt mijn onvrede uiten bij de fabriek, niet op social media en dan vervolgens niet meer in de lucht komen.
Moet ik zeggen dat dit mij misschien iets gemakkelijker afgaat maar so be it. :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een dealer of fabrikant aanpakken via Social Media is wat mij persoonlijk betreft het allerlaatste redmiddel, niet het eerste. Maar iedereen is daar anders in. Ik kan mij echter wel voorstellen dat dat een moment is waarop Stromer besluit: als wij direct al op deze manier onder druk worden gezet, dan gaan wij over tot radiostilte.

Maargoed, er bestaat kennelijk discussie over de timeline van dit verhaal, waarbij drie partijen er allemaal hun eigen draai aan hebben gegeven. Ik heb namelijk uit diverse bronnen begrepen dat Stromer wél interesse had, maar dat het filmpje op FB is gezet voordat Stromer gelegenheid kreeg om de bike te onderzoeken. Ik heb ook begrepen dat er het nodige verkeerd is gegaan in de communicatie tussen de dealer en de eigenaar. Maar hierboven lees ik van Golvas het verhaal andersom: Stromer had geen interesse (volgens de dealer), filmpje is op FB gezet en daarna had Stromer ineens wel interesse (volgens de dealer).

Wat is nu waar?

Daarnaast blijft het buitengewoon onhandig om een fikkie aan te steken op internet en daar vervolgens zelf bij weg te lopen. Dan brandt het wel lekker door ja, en het breidt zich uit en het wordt groter en voordat je het weet is het niet meer te controleren of in te dammen. Het is net het echte leven.. Daar is de eigenaar toch echt zelf debet aan, wat de reden ook is. (Wel de lusten en niet de lasten van zijn eigen FB-actie dragen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Voor mij komen er hier een aantal zaken terug naar boven die ik al dikwijls zien voorbij komen heb op dit forum....
Belang van een degelijke dealer....(misschien moet Stromer hier wat selectiever worden)
Sromer heeft nog werk naar kwaliteit toe , moet de lat hoger leggen bij aflevering. Dezelfde fouten keren dikwijls terug bij nieuwe fietsen. Communicatie naar klanten en of dealers zou ook op een honger niveau mogen(bv. dealers die zelf niet op de hoogte zijn van leveringen en plots fietsen krijgen die niet besteld zijn enz...)
Dit verhaal staat daar als voorbeeld voor. Ik spreek me zeker niet uit bij wie de fout ligt (tijdlijn weet je wel)Maar ieder bedrijf (dealer) dat respectvol met klanten omgaat laat dit niet ongemoeid. Wat de tijdlijn ook mag wezen je naam en merk zijn nu toch bezoedeld. Ik zou een recht op antwoord willen om alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen.
PS. doet niets ter zake maar toen ik dit wilde typen een tijdje terug was de site uit de ether.....even aangebrand 8-)
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

jovdt schreef: 28 jan 2019, 00:21 Voor mij komen er hier een aantal zaken terug naar boven die ik al dikwijls zien voorbij komen heb op dit forum....
Belang van een degelijke dealer....(misschien moet Stromer hier wat selectiever worden)
Daar is Stromer niet mee bezig. Ze kijken alleen naar de verkoopvolumes, Stromer blijft ook fietsen leveren aan fietswinkel.nl,...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Tomasj schreef: 28 jan 2019, 06:35
jovdt schreef: 28 jan 2019, 00:21 Voor mij komen er hier een aantal zaken terug naar boven die ik al dikwijls zien voorbij komen heb op dit forum....
Belang van een degelijke dealer....(misschien moet Stromer hier wat selectiever worden)
Daar is Stromer niet mee bezig. Ze kijken alleen naar de verkoopvolumes, Stromer blijft ook fietsen leveren aan fietswinkel.nl,...
En dat zie je ook aan de keuze van toeleveranciers....slechte lagers enz.... :oops:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

WFVst5 schreef: 27 jan 2019, 11:38 IMG_8035.JPG
Dit zegt natuurlijk niets over het ontstaan, gevolgen en het vervolg.
Feit is dat het op zijn minst vervelend voor alle partijen is.

Even cliché, het duurt natuurlijk allemaal veel te lang, verhaal schimperig en te vaag. Ik heb even een plaatje van vorig week vrijdag 25 01, deze bus stond aan de stroomafnemer te laden op de bushalte: totaal 14 alarmeringen binnen twee minuten en het kreng wilde niet uit.
As. maandagavond debriefing met twee woordvoerders van de fabrikant erbij; het kan dus ook snel en feitelijk zodat we er iets van kunnen leren :ay
Dat was bij mij om de hoek....Edam
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 28 jan 2019, 10:30 En dat zie je ook aan de keuze van toeleveranciers....slechte lagers enz.... :oops:
Persoonlijk vind ik dat reuze meevallen. Hoe vaak krijgen we nu helemaal melding van een versleten wiellager bijvoorbeeld? Dat is op één hand te tellen. Trapaslager: idem en dat is bovendien een onderdeel dat hard kan slijten met veel blerf onderweg. Internet geeft een zwaar vertekend beeld van het uitvalpercentage. (En dezelfde klachten almaar blijven uitkauwen draagt daar ook aan bij.)

Als Stromer al érgens mee aan de bak moet, dan zijn het niet de onderdelen van andere fabrikanten, die vind ik persoonlijk prima, enkele incidenten daargelaten. Het zijn juist de onderdelen die in opdracht van Stromer zelf worden gemaakt, en dan met name de controller, kabelbomen en de motor, waarvan de kwaliteit/montage niet altijd zo stabiel goed is als je mag verwachten.

Ook de accu wordt in opdracht van Stromer gefabriceerd (om maar weer terug on topic te gaan). Maar als die ontbrandt terwijl deze niet conform de richtlijnen is getransporteerd (in de Stromer blijven zitten terwijl de Stromer - die al kuren had - wordt vervoerd in een bakkersbusje) zoals hier is gebeurd, tja... lastig.

Dit is sowieso de eerste Stromer accu waarvan ik hoor of lees dat-ie is ontbrand, dus ook hier kunnen we niet spreken van een structureel probleem. Helaas is hier wel sprake van een bijzonder belabberde communicatie met alle gevolgen van dien, en daar kijk ik alle betrokken partijen op aan: dealer, eigenaar et al, en Stromer (zou me niet verbazen als die volgorde ook nog aardig klopt).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie